کد مطلب: 25473

مدارس| تعطیلی مدارس

فوری: خبر مهم از تعطیلی مدارس در آستانه عید نوروز | مدارس کدام استان تا 13 فروردین تعطیل شدند؟

محمدمهدی کاظمی توضیحاتی در خصوص تعطیلی مدارس اعلام کرد.

فوری: خبر مهم از تعطیلی مدارس در آستانه عید نوروز | مدارس کدام استان تا 13 فروردین تعطیل شدند؟

محمدمهدی کاظمی گفت: مدارس مطابق روال هر ساله تا آخرین روز کاری سال 1401 باز است و کادر اداری و آموزشی با حضور در مدرسه به فعالیت‌های آموزشی و تربیتی خود می‌پردازند، امسال هم آخرین روز کاری سال 28 اسفند ماه است.

 داد: از خانواده‌ها می‌خواهیم با توجه به محدودیت زمانی تا پایان سال تحصیلی حضور دانش آموزان در مدارس را پیگیری کنند تا بعد از تعطیلات نوروز شاهد عقب‌افتادگی‌ درسی و آموزشی دانش آموزان نباشیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهداف نظام تعلیم و تربیت گفت: مدرسه مهم‌ترین و بهترین مکان برای تربیت و رشد اجتماعی دانش‌آموزان است که کودکان و نوجوانان در محیطی امن و سالم رشد و تربیت می‌یابند و امکان ورود دانش‌آموزان به اجتماع فراهم می‌شود بنابراین ضرورت دارد خانواده‌ها بر حضور دانش‌آموزان در مدرسه تأکید داشته باشند و این موضوع را پیگیری کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم از تعطیلی مدارس این استان در پانزدهم و شانزدهم اسفندماه به دلیل میزبانی از زائران نیمه شعبان خبر داد.

مسمویت‌های سریالی دانش‌آموزان بسیاری را بر آن داشته که پیشنهاد دهند مدارس تا پایان سال غیرحضوری شوند. رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در این خصوص توضیحاتی داد.

ماجرای سریالی مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس و نگرانی‌هایی که از این بابت به وجود آمده است، موجب شد برخی از افراد پیشنهاد مجازی شدن مدارس را مطرح کنند؛ موضوعی که البته در دوره کرونا و بارش برف و آلودگی هوا به وفور انجام شد و در نهایت یک روز وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که دیگر مدارس با هر موضوعی غیرحضوری نخواهد شد.

مصطفی بابایی رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که «آیا امکان غیرحضوری شدن مدارس تا پایان سال ۱۴۰۱ وجود دارد»، اظهار کرد: فعلا تصمیمی در این زمینه گرفته نشده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت:تاکنون جلسات بسیاری در سطوح مختلف برگزار شده است، دستگاه‌های مختلف روی این موضوع اخیر بحث داشتند اما واقعیت این است که نظرات بسیار متفاوت هستند.اکنون می‌بینید که رسانه‌های بیگانه هم از روزهای گذشته روی این موضوع از جنبه‌های روانی اجتماعی متمرکز شده‌اند و جوی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: برای قطعیت موضوع، دوستان ما با جدیت کامل دارند کار می‌کنند که نتیجه را به ما اعلام کنند و ما هم درخواست کردیم که زودتر به ما اعلام کنند که ما تداوم فعالیت را داشته باشیم.

نوری اظهار داشت:‌از ابتدا هم از رسانه‌ها درخواست داشتم با توجه به اینکه اولیاء نگران هستند و حاصل عمرشان و و ثمره زندگی شان بچه‌ها هستند این جو غیرعادی که ایجاد شده را باید آرام کنیم. بحث آموزش مجازی اکنون مطرح نیست، در جلسه روز گذشته به این تصمیم نرسیدیم. درباره غیبت‌های دانش آموزان از مدارس در روزهای اخیر، همکارانم دانش‌آموزان را مراعات می‌کنند به جهت اینکه اولیاء خیلی نگران بودند. البته نمونه تدریس‌ها را داریم و همکارانم معلمان را راهنمایی می‌کنند و انشاءالله این دانش آموزان هم به آموزش حضوری برگردند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در پاسخ به سوالی درباره احتمال تعطیلی زودهنگام مدارس از ۲۷ اسفندماه گفت: طبق تقویم تا آخرین روز سال در خدمت دانش آموزان هستیم.

علیرضا کریمیان در حاشیه برگزاری نخستین همایش ملی تجلیل از دبیران منتخب درس آمادگی دفاعی کشور در پاسخ به سوالی درباره احتمال تعطیلی زودهنگام مدارس از ۲۷ اسفندماه گفت: طبق تقویم تا آخرین روز سال (۲۸ اسفند) در خدمت دانش آموزان هستیم.

وی با اشاره به نزدیک شدن به مراسم چهارشنبه سوری گفت: به همه دانش آموزان توصیه می کنیم که حتما موارد ایمنی را رعایت کنند و مراقب سلامتی خود باشند تا در صحت و سلامت کامل به استقبال سال نو بروند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران درباره تکالیف و پیک نوروزی دانش آموزی نیز گفت: طبق مصوبات ستاد مرکزی وزارتخانه، پیک نوروزی سال هاست منسوخ شده، بنابراین پیک نوروزی نداریم و توصیه خاصی هم برای تکالیف نوروزی دانش آموزان نداریم.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی