کد مطلب: 25467

یارانه|یارانه معیشتی| یارانه جدید

امشب؛ واریزی شگفت انگیز دولت بحساب یارانه بگیران | جیب این خانوارها پر پول شد

توزیع هزار و ۸۰۰ بسته سبد کالا بین اقشار آسیب‌پذیر و کمتربرخودار آغاز شد.

یارانه معیشتی برای مردم مهم است. یارانه معیشتی واریز شد. یارانه معیشتی همانند دوره های قبل پرداخت شد. یارانه معیشتی برای هر نفر 55 هزارتومان پرداخت می شود. آخرین اخبار از یارانه معیشتی در سال جدید را با هم می خوانیم.

"پیغمبرقلی سعادت‌نژاد" از نیکوکاران گنبدکاووس در آستانه بهار طبیعت و ماه مبارک رمضان، توزیع هزار و ۸۰۰ بسته سبد کالا را بین اقشار آسیب‌پذیر و کمتربرخودار این شهرستان آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در مراسم آغاز توزیع سبدهای کالایی این نیکوکار گنبدی که روز شنبه در روستای "قلندرآباد بالا" برگزار شد، رییس کمیته امداد منطقه یک گنبدکاووس و جمعی از علما و روحانیون شیعه و اهل سنت این شهرستان حضور داشتند.

وی در گفت و گو با خبرنگاران، ارزش هر سبد کالا را که شامل " ۱۰ کیلوگرم برنج محلی، یک بطری سه لیتری روغن مابع، یک قوطی رب گوجه فرنگی و یک بسته نمک" بود را ۸۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: تصمیم دارم این تعداد سبد کالا را با عنایت الهی و دعای خیر مردم، در سال‌های آینده به ۱۸۰ هزار بسته افزایش دهم.

این نیکوکار گنبدی که در حوزه تولید و تجارت فرش دستباف ترکمن و کشاورزی فعالیت دارد، هرساله از محل عواید کاری خود و در مناسبت‌های مختلف از جمله عید قربان، ماه رمضان و سال نو، کمک‌های انسان دوستانه خود را در قالب توزیع گوشت قربانی و سبد کالا و نیز تهیه جهیزیه و برگزاری مراسم ازدواج آسان برای زوج‌های جوان انجام می‌دهد.

این نیکوکار گنبدی ادامه داد: در کمک به نیازمندان هیچ نگاه قومی، نژادی، زبانی و مذهبی وجود ندارد و صرفا با نگاه "قربةّ الی الله" و جلب رضایت باریتعالی و در حد توان به همه خانواده‌های کم برخودار از اقوام مختلف در مناطق شهری و روستایی مساعدت می‌شود.

وی همچنین از دیگر افراد توانمند جامعه خواست تا در دستگیری از نیازمندان در حد توان و بضاعت خویش ورود کنند

عیدی نیکوکار به هزار و ۸۰۰ خانوار نیازمند

رییس کمیته امداد منطقه یک گنبدکاووس هم به خبرنگاران گفت: از یک هفته پیش تاکنون ۲۳ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی توسط نیکوکاران این شهرستان در اختیار این اداره برای توزیع بین مددجویان و اقشار آسیب پذیر گذاشته شده است.

محمد کریمیان با قدردانی از این نیکوکار گنبدی (سعادت نژاد) افزود: علاوه بر این بسته‌ها و آمادگی تعدادی دیگر از خیرین برای کمک به نیازمندان، تمامی کمک‌های جمع آوری شده تا قبل از عید نوروز و ماه مبارک رمضان بین جامعه هدف توزیع خواهد شد.

شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس درشرق استان گلستان واقع است./ایرنا

شارژ اعتبار به صورت ماهانه است؟

۱۰ قلم کالای اساسی شامل شیر و ماست کم چرب، پنیر سفید، گوشت سفید (مرغ)، تخم مرغ، روغن مایع، ماکارونی، قند، شکر و برنج است. برای مشاهده جدول کالا‌های اساسی می‌توانید به برنامه کاربردی «شما» (فارا) یا سایت shoma. sfara. ir مراجعه کنید.

با استفاده از تمامی کارت‌های بانکی متعلق به سرپرست خانوار و با مراجعه به فروشگاه‌های مجاز که در برنامه کاربردی «شما» (فارا) یا سایت shoma. sfara. ir معرفی شده‌اند، می‌توانید از خرید اعتباری استفاده کنید.

آیا در این طرح کالای خاصی ارائه می‌شود؟

اگر پذیرنده از ارائه جنس با کیفیت خودداری یا خریداران را ملزم به استفاده از برند خاصی کند، چگونه می‌شود اقدام کرد؟

با شکایت از واحد صنفی سامانه ۱۲۴- داخلی ۶

اگر پذیرنده کم‌فروشی یا گران‌فروشی کند به کدام مرجع باید شکایت کرد؟

امکان استفاده از اعتبار در چند مرحله خرید وجود دارد.

آیا می‌توان کل اعتبار را صرف خرید یک یا چند قلم کالای اساسی کرد؟

بله، این امکان فراهم است که مردم بر اساس نیاز خانوار، مقدار کمتر یا بیشتری از کالا‌های اساسی را به انتخاب خود و تا سقف میزان اعتبار خرید نمایند.

آیا امکان خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای وجود دارد؟

بله، فهرست فروشگاه‌های مجاز و آدرس آن‌ها از طریق مراجعه به سایت شما به آدرس shoma. sfara. ir یا از طریق برنامه کاربردی «شما» (فارا) قابل مشاهده است.

چه اصنافی تحت پوشش هستند؟

عمده فروشی‌ها، خواربارفروشی‌ها، سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی، فروشگاه‌های محصولات لبنی و پروتئینی، تعاونی‌های مصرف و فروشگاه‌های زنجیره‌ای.

سرپرست خانوار چه کسی است؟

شخصی که مبلغ یارانه نقدی خانواده به حساب وی واریز می‌شود.

اگر از اعتبار خود استفاده نکنیم چه اتفاقی می‌افتد؟

استفاده از این اعتبار کاملاً اختیاری است، درصورت عدم استفاده از مزایای خرید اعتباری، همانند قبل می‌توانید به صورت نقدی در تاریخ واریز یارانه نقدی، آن را برداشت کنید.

آیا از هر فروشگاهی امکان خرید در این طرح وجود دارد؟

خیر، تنها با مراجعه به فروشگاه‌های مجاز که در برنامه کاربردی «شما» (فارا) یا سایت shoma. sfara. ir معرفی شده‌اند، می‌توان خرید اعتباری را انجام داد.

آیا کارت‌های بانک‌های خاصی در این طرح قابل استفاده هستند؟

خیر، محدودیتی وجود ندارد. با استفاده از تمامی کارت‌های بانکی که متعلق به سرپرست خانوار است، قابلیت خرید وجود دارد.

آیا تمام کارت‌های بانکی اعضای خانواده قابل استفاده است؟

خیر، فعلاً با استفاده از تمامی کارت‌های بانکی که متعلق به سرپرست خانوار است، قابلیت خرید وجود دارد.

آیا امکان استفاده از اعتبار در خرید‌های اینترنتی وجود دارد؟

بله، به زودی امکان خرید از فروشگاه‌های مجازی که به سامانه «شما» متصل شده‌اند، فراهم می‌شود.

از چه فروشگاه‌هایی در این طرح امکان خرید وجود دارد؟

فروشگاه‌های مجاز که آدرس آن‌ها از طریق مراجعه به سایت شما به آدرس shoma. sfara. ir یا از طریق برنامه کاربردی «شما» (فارا) قابل مشاهده است.

آیا کارمزدی از سوی شخص دارنده کارت باید به فروشنده پرداخت شود؟

خیر، خرید در طرح کالابرگ الکترونیکی همانند خرید‌های عادی هیچ هزینه و کارمزدی ندارد.

چگونه می‌توان از اعتبار در خرید استفاده کرد؟

با مراجعه به فروشگاه‌های مجاز و با استفاده از کارت سرپرست خانوار مانند خرید‌های معمولی با استفاده از کارتخوان می‌توانید خرید را انجام دهید.

اعتراض به دهک‌بندی و ارائه درخواست بازبینی چگونه است؟

ثبت اعتراض به دهک‌بندی خانوار، فقط در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس اینترنتی https://www. hemayat. mcls. gov. ir قابل انجام است و پیگیری دریافت نتیجه اعتراض نیز فقط از طریق همین سایت امکانپذیر است.

فهرست فروشگاه‌های مجاز را کجا مشاهده کنم؟

۱. از طریق لینک موجود در پیامک وزارت رفاه

۲. با استفاده از برنامه کاربردی «شما» (فارا) که می‌توانید از طریق برنامه‌های بازار یا مایکت یا مراجعه به سایت شما به آدرس shoma. sfara. ir آن را نصب کنید. گوشی‌های دارای سیستم عامل IOS باید به صورت مستقیم از سایت شما به آدرس shoma. sfara. ir دانلود کنند.

من مشمول دریافت یارانه بوده‌ام و استعلام میزان اعتبار من صفر است.

خانواری که طبق اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، حساب دریافت یارانه آن‌ها در استان شما افتتاح شده است مشمول دریافت یارانه هستند. پس از نصب برنامه کاربردی «شما» (فارا) نسبت به مشاهده موجودی اعتبار اقدام کنید.

اعتبار به کدام حساب سرپرست خانوار واریز شده است؟

اعتبار به حساب بانکی واریز نمی‌شود. این اعتبار روی کد ملی شارژ می‌شود. با استفاده از تمامی کارت‌های بانکی که متعلق به سرپرست خانوار است، قابلیت خرید وجود دارد.

اعتبار در حساب کدام یک از اعضای خانوار شارژ شده است؟

اعتبار به سرپرست خانوار تخصیص داده شده است و از تمامی کارت‌های بانکی سرپرست خانوار قابلیت خرید وجود دارد.

مبلغ اعتبار چقدر است؟

مبلغ اعتبار به میزان یارانه دریافتی خانوار است.

من مشمول دریافت یارانه نیستم، با این وضع باید چه کنم؟

جهت ثبت درخواست بررسی وضعیت خانوار برای دریافت یارانه به سامانه www. hemayat. mcls. gov. ir مراجعه فرمایید.

من مشمول دریافت بوده‌ام، اما اعتبار را دریافت نکرده‌ام؟

پس از نصب برنامه کاربردی «شما» نسبت به مشاهده موجودی اعتبار اقدام نمایید. خانواری که طبق اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، حساب دریافت یارانه آن‌ها در استان شما افتتاح شده است مشمول دریافت یارانه هستند.

منبع: روزنامه جوان

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی