کد مطلب: 25438

وام| وام جدید| وام بازنشستگان

خبر مهم درباره وام بازنشستگان| واریزی مهم برای این افراد+ شرایط

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی برای بیش از ۶ هزار نفر از بازنشستگان آسیب دیده از زلزله خوی خبر داد.

خبر مهم درباره وام بازنشستگان| واریزی مهم برای این افراد+ شرایط

وام بازنشستگان به 12 میلیون تومان افزایش یافت! بنابر توافق صندوق بازنشستگی کشوری ، وام بازنشستگان این صندوق به ۱۲ میلیون رسید. اولین نوبت وام بازنشستگان  ۱۵میلیون تومانی بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری مربوط به ثبت نام کنندگان اردیبهشت ۱۴۰۱ به حساب ۳۱هزار و ۴۷۹ نفر از متقاضیان وام بازنشستگان مشمول واریز خواهد شد. در ادامه شرایط دریافت وام بازنشستگان ۱۲ میلیون تومانی را می توانید مطالعه کنید.

خبر مهم

نعمت‌الله ترکی با اعلام این خبر گفت: براساس اعلام قبلی وام ضروری ۱۵ میلیون تومانی برای تعداد ۶ هزار و ۴۲۸ نفر از بازنشستگان و وظیفه بگیران زیرپوشش این صندوق در شهرستان خوی که از زلزله اخیر آسیب دیده بودند، واریز شد.

وی با اشاره به کمک‌های ارسالی برای زلزله زدگان شهرستان خوی گفت: ارسال ۲۰ تن محصولات لبنی پگاه به ارزش دو میلیارد تومان، خرید و ارسال ۱۵۰ دستگاه بخاری برقی به ارزش یکصد میلیون تومان، ارسال محصولات بهداشتی به ارزش ۶۰ میلیون تومان و ارسال سه کامیون محصولات شرکت پیچک شامل کنسرو لوبیا و تن ماهی به ارزش ۲ میلیارد تومان از جمله این کمک‌ها بوده که از دهه فجر تاکنون انجام شده است.

ترکی همچنین اعلام کرد: ارزیابی میزان خسارت منزل بازنشستگانی که در زلزله خوی بیش از ۵۰ درصد آسیب دیده یا تخریب شده توسط کارشناسان بیمه ملت از امروز (پنجشنبه) جهت کمک به بازسازی آن توسط صندوق آغاز شده است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری شامگاه ۱۱ بهمن ماه و در آستانه دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در سفر به استان آذربایجان غربی از محل اسکان زلزله زدگان شهرستان خوی بازدید کرد.

وی در دیدار چهره به چهره با بازنشستگان و آسیب دیدگان از زلزله ۵.۸ ریشتری خوی، مطالبات و خواسته‌های آنان را شنید و بلافاصله دستوراتی را در چند محور مختلف از جمله پرداخت وام ضروری و ارسال تجهیزات و وسایل گرمایشی برای رفع دغدغه‌های عزیزان بازنشستگان برای واحدهای داخلی و مدیریت استانی صندوق و تعدادی از شرکت‌های تابعه صادر کرد.

رئیس کانون کارگران بازنشستگان تامین اجتماعی تهران ۲۵ درصد باقیمانده متناسب سازی را حق قانونی بازنشستگان دانشت و گفت: ۷۵ درصد پرداخت و به زودی باید ۲۵ درصد باقیمانده نیز پرداخت شود.

علی دهقان‌کیا افزود: مدیر عامل سازمان اجتماعی و معاونان وی نیز مخالف این کار قانونی نیستند، چون طبق برنامه ششم توسعه بوده و مصوبه هیات امنا را نیز دارد و قسمت عمده آن نیز پرداخت شده است.

وی با بیان این که باقیمانده ۲۵ درصد متناسب سازی شامل ۹۰۰ هزار بازنشسته تامین اجتماعی می‌شود، گفت: مبنای ما تعامل و گفتگو برای حل مشکلات است، اما از هیچ اقدام قانونی در جهت دفاع از حقوق بازنشستگان نیز دریغ نخواهیم کرد.

رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران تصریح کرد: در اولین پرداختی حقوق سال ۱۴۰۲ بازنشستگان ۲۵ درصد باقیمانده متناسب سازی لحاظ خواهد شد چرا که کمیته ویژه‌ای مشغول بررسی اجرای این موضوع است.

او گفت: مبلغ ۲۵ درصد نسبت به زمان برقراری مستمری‌ها برای برخی افراد یک برابر و برخی ۲ برابر و نهایتا ۳ برابر حدقل مزد عقب افتاده می‌باشد و ممکن است در برخی موارد نیم برابر یا یک چهارم حداقل مزد عقب افتاده نیز باشد. در مجموع باید بگویم هر چند ما پیگیر اجرای آن هستیم، اما بازنشستگان مشمول بدانند که مبلغ از ۱۰۰ هزار تومان تا حداکثر ۹۰۰ هزار تومان خواهد بود.

دهقان کیا اظهار امیدواری کرد که با اجرای باقیمانده ۲۵ درصد متناسب سازی در ابتدای سال ۱۴۰۲ شاهد اجرای دقیق و کامل قانون خواهیم بود./عصر خبر

شرایط وام بازنشستگان

  • میزان وام ضروری در این دوره ۱۵ میلیون تومان تعیین شده است.
  • وام تنها به متقاضیانی پرداخت می‌شود که از طریق حساب بانک صادرات حقوق بازنشستگی یا مستمری دریافت می‌کنند.
  • وام با نرخ سود ۴ درصد ارائه می‌شود و اقساط بازپرداخت آن ۳۶ ماهه است.
  • ثبت نام در سامانه، حقی را برای پرداخت وام به متقاضی ایجاد نخواهد کرد.
  • فقط یکی از وراث وظیفه بگیر با رضایت سایر وراث وظیفه بگیر می تواند از وام استفاده نماید. لذا متقاضی می بایست پس از دریافت «فرم تعهد وراث» و تکمیل آن توسط سایر وراث، فرم مذکور را به همراه کارت ملی و شناسنامه متعهدین (سایر وراث) جهت تأیید به مدیریت های استانی تحویل دهند.تکمیل «فرم تعهد وراث» برای وظیفه بگیران بیش از یک نفر الزامی است.
  • تنها در صورت ارائه فرم تعهد وراث و تأیید مدیریتهای استانی در مرکز استان درخواست ثبت نام کننده در لیست متقاضیان وام ضروری قرار خواهد گرفت.
  • درخصوص وراث صغیر و محجور، اصل حکم سرپرستی صادره توسط دادگستری جمهوری اسلامی ایران درهنگام دریافت وام می بایست ارائه گردد.
  • ذکر شماره دفترکل بازنشستگی، شماره ملی، شماره حساب بانک صادرات ایران و شماره تلفن همراه الزامی است.
  • تسویه حساب قبل از پایان اقساط وام ضروری دریافتی در سنوات گذشته، مشمول مقررات مالی بانک خواهد بود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعی، شرایط دریافت وام ۱۲ میلیون تومانی بازنشستگان تأمین اجتماعی را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، احمد اسفندیاری معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به برنامه‌ریزی سازمان تأمین اجتماعی جهت پرداخت وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان این سازمان اظهار کرد: در سال جاری قرار است به ۴۰۰ هزار بازنشسته وام قرض‌الحسنه (وام ضروری) پرداخت شود که از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر از این تسهیلات بهره‌مند شده‌اند.

وی با اشاره به فرایند پرداخت وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: ثبت‌نام متقاضیان تسهیلات ۱۲ میلیون تومانی توسط کانون‌های بازنشستگی و به صورت کاملاً غیرحضوری انجام می‌شود و در ادامه وام به حساب فرد بازنشسته واریز می‌شود.

 

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعی در ارتباط با شرایط پرداخت وام ۱۲ میلیون تومانی به بازنشستگان تأمین اجتماعی افزود: عضویت بازنشسته در کانون بازنشستگان، دریافت حقوق بازنشسته از شعب بانک رفاه و با توجه به قوانین بانک مرکزی سن بازنشسته متقاضی وام باید کمتر از ۷۷ سال تمام باشد. همچنین بازنشسته باید فاقد بدهی بانکی،‌ چک برگشتی و اقساط معوقه وام از سایر بانک‌های کشور باشد و بازنشسته نباید در ۳ سال گذشته از تسهیلات وام بانک رفاه استفاده کرده باشد، علاوه بر اینکه سیم کارت بازنشسته درخواست‌کننده باید به نام خودش باشد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعی در ارتباط با اقساط تهسیلات ۱۲ میلیون تومانی به بازنشستگان خاطرنشان کرد: اقساط در نظر گرفته شده ۲۴ ماهه و با کارمزد ۴ درصد خواهد بود.

وی اضافه کرد: قطعا در ۶ ماه دوم سال جاری فرایند پرداخت وام ۱۲ میلیون تومانی تسریع می‌شود و تا پایان سال ۴۰۰ هزار نفر از این تسهیلات بهره‌ خواهند بود.

اسفندیاری در پاسخ به این پرسش که آیا امکان دارد تعداد بیشتری از بازنشستگان از وام قرض الحسنه ۱۲ میلیون تومانی در سال جاری استفاده کنند یا خیر گفت: اعتباری که امسال برای این مسئله پیش‌بینی شده خاص ۴۰۰ هزار بازنشسته است و امکان افزایش تعداد وام‌گیرندگان وجود ندارد.

نتایج وام ضروری مرحله اول سال ۱۴۰۱ بازنشستگان و موظفین محترم مشترک صندوق بازنشستگی کشوری  که ثبت نام آنها با موفقیت انجام شده است بر اساس عواملی چون مجموع مانده وام‌های ضروری دریافتی (به ترتیب از کمترین به بیشترین مجموع وام دریافتی) و حقوق دریافتی (بر اساس آخرین حکم صادره و به ترتیب از کمترین به بالاترین حقوق دریافتی) مورد بررسی قرار گرفته است، واجدین شرایط به صورت سراسری اولویت بندی شده و در نهایت نتایج وام اعلام و بر اساس اولویت، مبلغ آن به شماره حساب متقاضی در بانک صادرات ایران واریز می‌شود.

افراد زیر از لیست متقاضیان دریافت وام ضروری حذف خواهند شد:

وارث ذکوری که تا سه سال آینده از فهرست وظیفه‌بگیران خارج می‌شود.

متقاضیانی که حکم ترمیم سال جاری برای آنها صادر نشده باشد.

افرادی که فرم رضایت نامه وراث آنها در سامانه تایید نشده باشد.

بازنشستگانی که کمتر از یک سال از صدور حکم بازنشستگی آنها گذشته باشد.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی