کد مطلب: 25361

زلزله| اخبار زلزله

ماجرای عکسی تکان دهنده از زلزله ترکیه که جهانی شد| عکس دلخراش

عکاس خبرگزاری فرانسه بعد از زلزله ترکیه در حال عکاسی از یک آپارتمان فروریخته بود که ناگهان متوجه مردی شد که تنها در میان آوار نشسته بود

 ماجرای عکسی تکان دهنده از زلزله ترکیه که جهانی شد| عکس دلخراش

 پس از وقوع زلزله مهیب روز دوشنبه در ترکیه ، عکاس خبرگزاری فرانسه، ادم آلتان، در حال عکاسی از یک ساختمان آپارتمانی فرو ریخته بود و ناگهان متوجه مردی می‌شود که تنها در میان آوار نشسته بود.

در حالی که تیم‌های نجات هنوز نرسیده‌اند، افرادی که در این بلوک زندگی می‌کردند تلاش می‌کردند به عزیزانی که در زیر توده‌های بتون و آجرهای شکسته گیر افتاده بودند، کمک کنند. اما یک مرد با وجود باران و سرمای یخبندان حرکت نمی کرد. آن موقع بود که عکاس متوجه شد دستی را گرفته است.

او دوربینش را از فاصله ۶۰ متری روی وی زوم  کرد. لحظه حساسی بود، اما مرد ژاکت نارنجی پوش او را صدا زد وگفت: از بچه ام عکس بگیر.»

«مسعود هنسر» برای یک ثانیه دست دخترش را رها کرد تا نشان دهد، دخترش کجاست. ایرمک پانزده ساله در رختخوابش له شده بود. پدر می خواست دنیا از دست دادن او را ببیند. و این کار را کرد. عکاس در حین گرفتن عکس گفت: «اشک در چشمانم حلقه زده بود»، تصویری که در سراسر جهان می چرخد و نمادی از رنج وحشتناکی است که مردم جنوب ترکیه در ان غوسه ور هستند.

امتناع پدر از رفتن دخترش میلیون‌ها نفر را تحت تأثیر قرار داد.

زلزله

ادم (نام عکاس) گفت: خیلی ناراحت بودم. «ادم» از پدر پرسید که نام او و فرزندش چیست و او گفت: دخترم، ایرمک.

او به سختی صحبت می کرد. «ادم» افزود: دیگر از او سوال کردن سخت بود زیرا همسایگانش خواستار سکوت بودند تا بتوانند صدای بازماندگان زیر آوار را بشنوند.

«ادم» به عنوان یک عکاس خبری می دانست که چیزی از این تراژدی وحشتناک را گرفته است. با این حال، تأثیر جهانی آن او را شگفت‌زده کرد، تصویری که در صفحات اول گاردین، وال استریت ژورنال و فایننشال تایمز ظاهر شد و هزاران هزار بار در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد.

آلتان هزاران پیام از مردم سراسر جهان دریافت کرده است. او گفت: «بسیاری به من گفتند که هرگز این تصویر را فراموش نخواهند کرد.

 

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی