کد مطلب: 25281

بازنشستگان| حقوق بازنشستگان|همسان سازی حقوق

فوریِ: شگفتانه جدید بازنشستگان به مناسبت نیمه شعبان| واریزی مهم برای بازنشستگان| حقوق ها دوبرابر شد+ واریزی مهم

مدیرکل مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی از آغاز پرداخت عیدی مستمری بگیران تامین اجتماعی از امروز خبر داد.

فوریِ: شگفتانه جدید بازنشستگان به مناسبت نیمه شعبان| واریزی مهم برای بازنشستگان| حقوق ها دوبرابر شد+ واریزی مهم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: باید حقوق بازنشستگان به ویژه آن دسته از بازنشستگانی که دریافتی کمی دارند، در بودجه سال آینده افزایش پیدا کند.در تعریف مستمری یا حقوق بازنشستگان به زبان عامیانه ، می توان گفت ، مقدار پولی است که ماهانه ، به طور مستمر و تا پایان عمر ، به افراد دارای شرایط بازنشستگی مندرج در قانون تامین اجتماعی و قانون مدیریت خدمات کشوری و بر اساس احکام جدید بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی ، تعلق می گیرد. سه میلیون و 600 هزار بازنشسته در انتظار اجرای مصوبه قانونی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هستند.​​حقوق بازنشستگان1401 همانند پاداش بازنشستگی برای افراد مختلف متفاوت است . حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 1401 مقداری از حقوق بازنشستگان کشور ی کمتر می باشد.

حقوق بازنشستگان

محمدرضا رخشانی مقدم در یک برنامه تلویزیونی درباره عیدی مستمری بگیران تامین اجتماعی اظهار کرد: بر اساس مصوبه هیات وزیران که ۲۴ بهمن‌ماه ابلاغ شد، بالغ بر ۴ میلیون مستمری بگیر ‌، بازمانده و از کار افتاده تامین اجتماعی مشمول این قانون شده‌اند.

وی افزود: مبلغ ثابت یک میلیون و ۸۰۰ هزارتومان و حق عائله مندی ۵۰۰ هزارتومان و برای هر فرزند تحت تکفل هم ۲۰۰ هزار تومان تا ۳ نفر اضافه و پرداخت می‌شود.

به گفته مدیر کل مستمری‌های تامین اجتماعی، برای این موارد اعتباری به مبلغ هفت هزار و ۷۰۰ میلیون تومان اختصاص داده شده است.

رخشانی مقدم همچنین گفت: از امروز به مدت سه روز بانک‌های عامل رفاه، تجارت و سپه برای مستمری بگیران سازمان پرداخت را انجام می‌دهند.

تشکیل کارگروه حل مشکلات معیشتی بازنشستگان

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: در این دولت با تاکید رئیس‌جمهور و وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رویکرد توسعه خدمت را در اولویت سازمان قرار دادیم و یکی از اولویت ها هم توجه به درمان بازنشستگان است. در پرداخت مستمری‌ها نیز همه تلاش خود را به کار خواهیم گرفت و تلاش خواهیم کرد که در پرداخت حقوق‌ها مشکلی پیش نیاید. طرح کرامت رضوی را هم که برای چندین سال در دوره کرونا متوقف شده بود مجدداً راه‌اندازی کرده‌ایم و توسعه آن را در نظر داریم. به معاونت درمان سازمان هم مأموریت داده شده که بحث سالمندی و خدمات سالمندی در اولویت قرار بگیرد، چرا که سلامت بازنشستگان اولویت ما است. با وجود همه اینها، بدیهی است که نیازها بسیار بزرگ است و ظرفیت پاسخگویی ما در سازمان بسیار محدود است.

موسوی با اشاره به اینکه تکریم بازنشستگان یعنی تکریم تولید، رشد و پیشرفت، اظهارکرد: هر چقدر بازنشستگان را تکریم کنیم، در واقع داریم اعتلای میهن عزیزمان را رقم می‌زنیم و از این جهت هر آنچه در توان داریم برای اعتلای وضع بازنشستگان به کار خواهیم گرفت.

وی در پایان با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی از سوی رهبر معظم انقلاب در فروردین ماه امسال گفت: در این سیاست‌ها چالش‌های مختلف حوزه بیمه و درمان و نیز مشکلات حوزه درآمد و مصارف و سایر حوزه‌های مربوط به تأمین‌اجتماعی به دقت احصاء شده و راه‌حل‌ها نیز مشخص شده است. در این چارچوب برای بهبود اوضاع بازنشستگان باید یک کارگروه ویژه تشکیل بدهیم و بر اساس این سیاست‌ها راه‌حل‌هایی مشخص کنیم.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی؛ محمد اسدی رئیس هیئت‌مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در جمع بازنشستگان منتخب این سازمان، ضمن تبریک میلاد حضرت علی علیه‌السلام و روز پدر و همچنین گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر، گفت: از مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی بابت مساعدت در طرح افزایش سهم این سازمان در بیمه تکمیلی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تشکر می‌کنم.

وی با انتقاد از رویکرد بعضاً غیرکارشناسی قانونگذاران در مقاطع مختلف زمانی نسبت به سازمان تأمین‌اجتماعی، صیانت از اموال سازمان را از مسائل مورد تأکید بازنشستگان دانست و گفت: دولت و مجلس وقتی می‌خواهند خدمت و حمایتی برای قشر خاصی تعریف کنند، نباید هزینه آن خدمات و حمایت را بر عهده سازمان تامین‌اجتماعی بگذارند.

اسدی، افزود: ما از دولت و مجلس انتظار داریم که حداقل بدهی‌های جاری و سالانه دولت را در بودجه‌های سالانه پیش‌بینی و پرداخت کنند و برای بازپرداخت مطالبات انباشته سالیان پیش سازمان نیز تدبیری اجرایی و جدی اتخاذ کنند.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی