کد مطلب: 25179

آمریکا| برجام

خبر مهم آمریکا برای ایران| آمریکا قطعنامه‌ای علیه ایران تصویب کرد

صبح امروز پنجشنبه آمریکا قطعنامه‌ای علیه ایران تصویب کرد.

خبر مهم آمریکا برای ایران| آمریکا قطعنامه‌ای علیه ایران تصویب کرد

جزئیات قطعنامه جدید آمریکا علیه ایران را در ادامه بخوانید.

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا با ۴۲۰ رأی موافق و ۱ رأی مخالف، قطعنامه‌ای که همبستگی و حمایت واشنگتن از اغتشاشات و آشوب‌های اخیر در ایران را اعلام می‌کرد، تصویب کردند.

در ادامه حمایت‌های رژیم آمریکا از اغتشاشات و آشوبگری علیه جمهوری اسلامی ایران و اقدامات نمادین و پوچ، بامداد پنجشنبه قطعنامه‌ای بدین منظور در واشنگتن تصویب شد.

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا با ۴۲۰ رأی موافق و ۱ رأی مخالف، قطعنامه‌ای که همبستگی و حمایت واشنگتن از اغتشاشات و آشوب‌های اخیر در ایران را اعلام می‌کرد، تصویب کردند.

در ادامه قانونگذاران آمریکایی از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه، در صفحات شخصی خود در توئیتر، با اشاره به تصویب این طرح، حمایت تمام‌قد این کشور از آشوبگران و اغتشاشگران و همچنین تغییر حکومت ایران را اعلام کردند.

«کلودیا تِنی» نماینده جمهوری‌خواه کنگره آمریکا که این مصوبه را پیشنهاد داده بود نیز گفت که واشنگتن در کنار اراذل و اوباشی که خواستار براندازی هستند ایستاده و مجلس سنا نیز باید فوراً طرح او را تصویب کند.

حمایت کشورهای غربی به سردمداری آمریکا از اغتشاش و آشوب در ایران و معرفی قاتلان، خرابکاران و برهم‌زنندگان نظم عمومی به‌عنوان معترض مسالمت‌آمیز در حالی است که رئیس پلیس شهر آتلانتا در ایالت جورجیا، آشوب‌های اخیر در این شهر برای اعتراض به قتل یک معترض به دست پلیس را تروریسم خواند و مصادیق آن را شکستن شیشه و آتش زدن اشیاء عنوان کرد.

پاسخ آمریکا به سوالی درباره تاثیر تحریم‌ها بر روابط تجاری ایران-عراق

سخنگوی‌ وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری به سوالی درباره تاثیر تحریم‌های آمریکا بر روابط تجاری ایران و عراق پاسخ داد.

ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بخشی از یک نشست خبری که مشروح آن در وبگاه وزارت خارجه آمریکا منتشر شده است، در پاسخ به سوالی مبنی بر این که با توجه به سفر یک هیات دیپلماتیک عراقی به واشنگتن، آیا موضوع سرازیر شدن دلار به ایران در مناسبات تجاری ایران و عراق با آن‌ها مورد بحث قرار خواهد گرفت و آیا آمریکا اقدامی علیه بانک‌های عراقی در این زمینه انجام داده است، گفت: تحریم‌های ما همچنان اجرایی می‌شوند. روند اجرای تحریم‌ها روندی تکرار شونده است. ما به طور منظم با دولت‌های شرکایمان و با بخش خصوصی در ارتباطیم تا گستره تحریم‌هایمان را به آن‌ها گوشزد کنیم و مدام مراقبیم که کشورها و شرکت‌ها به این تحریم‌ها پایبند باشند.

پرایس ادامه داد: عراق یکی از شرکای ماست. آمریکا شریکی مصمم برای ملت و دولت عراق است. من فکر می‌کنم وقتی فرصتی برای رایزنی دوجانبه داشته باشیم، نه‌تنها درباره مسائل دوجانبه، بلکه مسائل گسترده‌تر منطقه‌ای از جمله چالش‌های ناشی از ایران گفت‌وگو می‌کنیم.

 

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی