کد مطلب: 25137

خبر فوری: عقب نشینی اروپا از اقدام علیه سپاه | حکم جدید اتحادیه درباره تروریستی اعلام کردن سپاه

آخرین خبر/ امروز اتحادیه اروپا فهرستی از تحریم های جدید علیه ایران را منتشر کرد این اتفاق در حالی افتاد که اروپا از تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران عقب نشینی کرد. به نظر میرسد بعد از موضع گیری صریح مقامات ایرانی علیه اقدام خصمانه پارلمان اروپا، مقامات غربی از تصمیمات خصمانه خود علیه ایران عقب نشستند

خبر فوری: عقب نشینی اروپا از اقدام علیه سپاه | حکم جدید اتحادیه درباره تروریستی اعلام کردن سپاه

رویترز در خبری اعلام کرد با وجود انتشار لیست تحریمی علیه ایران خبری از تروریستی اعلام کرد سپاه عقب نشینی کردند، این خبرگزاری همچنین به نقل از یکی از مقامات اروپایی گفت: که سپاه پاسداران این کشور را نمی‌توان در فهرست گروه‌های تروریستی بدون تصمیم دادگاه قرار داد.

این اتفاق در زمانی رخ داد که چند روز قبل پارلمان اروپا با تصویب قطعنامه‌ای خواستار قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های «تروریستی» اتحادیه اروپا شد.مصوبات پارلمان اروپا الزام‌آور نیستند و تنها در حکم پیشنهاد به شورای اروپا به‌شمار می‌روند.

مقامات ایرانی در برابر اقدام خصمانه اروپا ساکت نشستند و در اظهاراتی صریح به اروپایی ها در این مورد هشدار دادند،.

رئیس جمهور در اظهاراتی شفاف ضمن رمزگشایی از اقدامات اروپایی گفت: تلاش دشمن علیه سپاه محکوم به شکست است

رئیسی  با بیان اینکه هیچ نیروی نظامی دیگری در دنیا مانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تروریسم مقابله نکرده است، افزود: هم نیروهای نظامی و هم مسئولان عالی سیاسی کشورهای منطقه و حتی جهان به نقش مهم و تعیین‌کننده سپاه، نیروی قدس و سردار شهید قاسم سلیمانی در مقابله با تروریسم در منطقه معترف هستند.

رئیس مجلس نیز در اظهاراتی با محکوم کردن اقدام پارلمان اروپا گفت: خوب فکر کنید تا پنجره فرصت برای دیپلماسی بسته نشود

قالیباف تصریح کرد: ما گرایش خطرناکی را در مجموعه کشورهای غربی بویژه اروپایی ها به سمت رفتارهای تروریستی و حمایت از تروریسم علیه ملت ایران مشاهده می کنیم که می تواند منجر به تصمیم گیری ایران برای طیفی از اقدامات متقابل بشود.

همچنین نمایندگان مجلس هم طرحی را برای اقدام متقابل علیه اروپا تنظیم کردند.

سخنگوی وزارت خارجه در سخنانی شفافگفت  ایران، این اقدام را یک اقدام غیرمسؤولانه و غیرمنطقی می‌داند و آن‌را محکوم کرده و کاملا مردود می‌شمارد.

وی ضمن هشدار به اروپایی ها اعلام کرد اروپا حتما می‌داند ایران در مقابل اقدامات محاسبه نشده و نسنجیده دست بسته نیست و از توان و اراده لازم برای برخورد متقابل در این زمینه برخوردار است.

به نظر میرسد موضع گیری های مقامات ایرانی و هشدار آن ها به طرف های اروپایی پیامی شفاف برای آن ها داشته است که هرگونه اقدام علیه خطوط قرمز ایران می تواند عواقب غیرقابل پیش بینی داشته باشد

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی