کد مطلب: 25105

بنزین| قیمت بنزین|بنزین سوپر

خبر جنجالی از سهمیه بنزین امروز 23 بهمن| سهمیه بنزین عید ۱۴۰۲ چقدر است؟

عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در باره افزایش قیمت بنزین توضیحاتی ارائه داد.

خبر جنجالی از سهمیه بنزین امروز 23 بهمن| سهمیه بنزین عید ۱۴۰۲ چقدر است؟

 سهمیه بنزین از اهمیت بالا برخوردارست.سهمیه بنزین واریز شد. سهمیه بنزین در آخر هر ماه واریز میشود سهمیه بنزین هر ماه واریز میشود. آخرین تغییرات درباره سهمیه بنزین را در ادامه میخوانید.

سهمیه بنزین

خبر مهم از سهمیه ها

عبدالعلی رحیمی مظفری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: هیچ بحثی برای افزایش قیمت بنزین نداریم و نخواهیم داشت و این مساله اتفاق نخواهد افتاد.

وی افزود: ما اگر می‌توانستیم به مردم بگوییم که بابت گران نشدن بنزین چقدر هزینه می‌دهند قطعا خودشان خواهان افزایش قیمت این نوع سوخت می شدند.

عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: اگر یک خانوار ۴ نفره مستضعف می‌دانست که به ازای هر نفر شاید بالای ۵۰۰ هزار تومان، پول انرژی این خانوار به اقشار دارا تعلق می‌گیرد قطعا موافق گران شدن بنزین بود.

وی افزود: شرایط اقتصادی کشور اجازه چنین تصمیماتی شامل افزایش قیمت بنزین و حامل‌های انرژی را نمی‌دهد.

بهادری جهرمی با اشاره به محدودیت سفر با همه‌گیری کرونا، درباره تدبیر دولت برای رونق سفرهای نوروز اظهار کرد: نوروز ۱۴۰۱ اولین نوروز پس از استقرار دولت سیزدهم بود و ستاد سفری که با محوریت وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی تشکیل شد با حضور همه دستگاه‌های مرتبط فعالیت‌های خوب و قابل توجهی داشت و میزان سفرها به قبل از کرونا برگشت و اقتصاد گردشگری رونق گرفت و روحیه مردم را احیا کرد. همین جهت‌گیری برای نوروز ۱۴۰۲ نیز انفاق خواهد افتاد.

 

این مقام مسئول با انتقاد از افزایش مصرف بنزین در فصل سرد سال اضافه کرد: معمولاً رشد مصرف بنزین باید ۵ تا ۸ درصد باشد که ما علت آن را کرونا می‌دانیم که با یک حساب سر انگشتی متوجه می‌شویم ۸ درصد یعنی ۸ میلیون لیتر معادل ۲۵۰ هزار بشکه یعنی ۱۰ میلیارد دلار که امکان سرمایه گذاری نیز وجود داشت.

زیار در پاسخ به این سوال مهر که آیا در احتمال واردات بنزین در ایام نوروز وجود دارد، گفت: درصورتی که ذخایر ما به حد قابل قبولی برسد دیگر نیازی به واردات نداریم.

وی با اشاره به اینکه مصرف بنزین در ایام نوروز افزایش پیدا می‌کند خاطر نشان کرد: اکنون مصرف روزانه ما ۱۰۴ میلیون لیتر در روز است در صورتی که در ایام نوروز این عدد به ۱۲۶ میلیون لیتر می‌رسد و پیش بینی‌ها حاکی از آن است که این مصرف در سال جاری به ۱۳۰ میلیون لیتر در روز نیز برسد تا بتوانیم ایام نوروز را سپری کنیم که تنها در صورت ذخیره سازی امکان پذیر خواهد بود.

قائم مقام مدیرعامل شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی در خاتمه یاد آور شد: اکنون با تمام توان و حداکثر توان تولید و ذخیره سازی در حال انجام است اما در صورتی که ذخیره سازی وجود نداشته باشد، به احتمال زیاد با کمبود بنزین مواجه می‌شویم و در این صورت باید برای ایام نوروز بنزین خریداری کنیم.

جزییات مهم از سهمیه ها

بنزین

قاسم ساعدی، درباره احتمال افزایش قیمت حامل‌های انرژی، گفت: این اطمینان را به مردم می‌دهیم که نمایندگان مجلس شورای اسلامی همواره و به ویژه در جریان بررسی لایحه بودجه سال آینده دغدغه‌های معیشتی مردم را مدنظر قرار می‌دهند و اجازه نمی‌دهند به آنان فشار اقتصادی وارد شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید مجدد بر اینکه مجلس به هیچ وجه اجازه نمی‌دهد فشار اقتصادی دیگری بر فشارها و تنگناهای معیشتی امروز مردم اضافه شود، تصریح کرد: ما به خوبی می‌دانیم افزایش قیمت حامل‌های انرژی و به ویژه بنزین تأثیر مستقیمی بر قیمت سایر کالاها و خدمات می‌گذارد.

وی ادامه داد: اگر دولت به دنبال افزایش قیمت حامل‌های انرژی باشد، از آنجایی که بازار ملتهب می‌شود و مشکلات اقتصادی برای مردم ایجاد می‌شود، حتماً مجلس با آن مخالفت می‌کند.

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت تا این لحظه برنامه‌ای برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی ندارد، بیان کرد: تاکید مجلس این است که دولت به هیچ وجه نباید قیمت حامل‌های انرژی را افزایش دهد.

ساعدی اظهار داشت: ما باید الان به دنبال بهبود وضعیت معیشتی مردم باشیم و بازار را مدیریت کنیم. لازم است راهکارهایی برای بهبود معیشت مردم به ویژه اقشار ضعیف جامعه در نظر گرفته شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس از مردم دفاع می‌کند و به دنبال بهبود وضعیت معیشتی آنان است. نمایندگان مجلس شورای اسلامی هر گونه برنامه و اقدامی از جمله افزایش قیمت حامل‌های انرژی و بنزین را که وضع بازار را ملتهب کند و گرانی‌ها را تشدید کند، نمی‌پذیرند

وی افزود: با ابزار غیر قیمتی رفته رفته قیمت بنزین افزایش پیدا کرد و توانستیم مصرف بنزین را با توجه به تعداد خودروهایی که هر ساله به تعداد خودورهای کشور اضافه می‌شدند ادامه بدهیم و در سال ۹۸ مصرف بنزین به ۱۰۰ میلیون لیتر در روز رسیده بود و با به کارگیری از سامانه هوشمند سوخت و سهمیه بندی مجدد باعث شد که مصرف به ۷۲ میلیون کاهش پیدا کند و با دو تجربه‌ای که در ارتباط سهمیه بندی سوخت انجام دادیم شاهد بودیم که ابزارهای غیر قیمتی می‌تواند به میزان مصرف و مدیریت در مصرف کمک بکند.

نژادعلی ادامه داد: به کارگیری ابزارهای غیرقیمتی و اعمال سیاست‌های مرتبط بر مدیریت مصرف بنزین تأثیر گذار خواهد بود.

وی اضافه کرد: سامانه هوشمند سوخت با جدیت فرآیند خود را ادامه می‌دهد و بحث اعتبار سهمیه‌ای را که در نرخ دوم کارت‌های هوشمند سوخت با عنوان تعدیلی که از ۲۵۰ به ۱۵۰ لیتر رسید آن هم یکی از اعمال سیاست‌ها است و باز سیاست‌های مختلفی را که دولت تبیین خواهد کرد و به فاز اجرای بیافتد تا بتوانیم از سامانه هوشمند سوخت در راستای مدیریت مصرف سوخت نهایت بهره برداری را ببریم.

افزایش چشمگیر تعارضات به خطوط فرآورده های نفتی

در رابطه با سرقت از خطوط لوله‌های فرآورده‌های نفتی، ارسلان رحیمی، مدیر عامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت گفت: در گذشته تعارضات به خطوط فرآورده های نفتی در سال تنها چند مورد بود ولی اکنون به جایی رسیده که در سال به شکل هفتگی تعارض به خطوط لوله را داریم.

او افزود: با توجه به این که اکنون فرآورده‌های نفتی و حامل‌های انرژی، قیمت افزایشی دارند بنابر این تعارضات نیز به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرده است.

با توجه به موارد مطرح شده، مدیریت مصرف بنزین بسیار حائز اهمیت است. از جمله طرح‌ها در راستای این هدف کاهش سقف سهمیه آزاد خودروهای شخصی با دو رویکرد کاهش قاچاق بنزین و صرفه جویی در میزان مصرف بود که هم اکنون در حال اجرایی شدن است.

جلیل سالاری، معاون وزیر نفت در پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی بیان کرد: سواری‌های شخصی یک سهمیه بنزین هزار و ۵۰۰ تومانی دارند که میزان آن ۶۰ لیتر است علاوه بر آن یک سهمیه به شکل اعتبار هم دارند که می‌توانند از کارت خودشان استفاده کنند و این سهمیه ۲۵۰ لیتر بود که اکنون با توجه به این که تراکنش ۶ درصدی را داشته ایم عدد را روی ۱۵۰ لیتر مدیریت کرده ایم.

طرحی که به علت امکان استفاده از کارت آزاد موجود در جایگاه‌ها مردم آن را احساس نکرده اند.

یکی از شهروندان در این زمینه گفت: برای بنزین از کارت شخصی استفاده نمی‌کنیم و به صورت آزاد از جایگاه‌ها می‌زنیم و هیچ فرقی ندارد.

شهروند دیگری بیان کرد: با اجرای این طرح اصلا تفاوت را احساس نکردیم و روند هیچ تغییری نکرده است. اما به گفته مسئولان این طرح منجر به کاهش ۲ تا ۳میلیون لیتری مصرف بنزین شده است

طرح بعدی که در زمینه مدیریت مصرف بنزین در نظر گرفته شد، موضوع سوآپ بنزین است.

در رابطه با سوآپ بنزین سالاری معاون وزیر نفت گفت: طبیعتا هر آن که چه بتوانیم از منطقه شمال کشور فرآورده‌ها را با استانداردهای منطبق بر استانداردهای ملی وارد کرده و در جنوب کشور تحویل دهیم، مفید خواهد بود و به عبارتی یک روشی است که علاوه بر این که ارزش افزوده برای کشور خواهد داشت می‌توانیم شرایط سوخت رسانی را هم تسهیل‌گری کنیم.

تصمیمی مبنی بر افزایش قیمت بنزین تاکنون اتخاذ نشده است

اما اطلاع رسانی‌های دولت در رابطه با این طرح‌ها شایعه افزایش قیمت بنزین را هم به دنبال داشت و برخی از افراد نیز بر این شایعات دامن زدند.

علی‌اکبر نژادعلی، مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در خصوص شایعات افزایش نرخ بنزین مطرح کرد: هیچ گونه تصمیمی مبنی بر تغییر در سهمیه، سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین تاکنون اتخاذ نشده و این موضوعات مطرح نیست.

سهمیه بنزین

 

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی