کد مطلب: 25090

طلا|قیمت طلا | قیمت طلا امروز

قیمت گرم طلا 18 عیار امروز 18 مرداد 1402 | اوج گیری قیمت طلا در معاملات امروز

قیمت طلا 18 عیار امروز صعودی شد. /

قیمت گرم طلا 18 عیار امروز 18 مرداد 1402 | اوج گیری قیمت طلا در معاملات امروز

قیمت طلا دست دوم مانند طلای نو است و تنها مقدار بسیار کمی با آن تفاوت دارد. قیمت طلا 18 عیار، امروز اوج گرفته است.قیمت طلا گران شد. جدیدترین قیمت طلا اعلام شد. تغییرات مهم قیمت طلا ۱۸ عیار امروز را بخوانید.

قیمت طلا 18 عیار امروز افزایش یافت. 

 

قیمت طلا 18 عیار امروز 
در بازار امروز هر گرم طلا ۱۸ عیار نسبت به روز قبل ، با ۳۷۰۰ تومان افزایش، ۲,۳۴۹,۵۰۰ (دو میلیون و سیصد و چهل و نه هزار و پانصد ) تومان نرخ گذاری شد.

 

جدول قیمت 3 روز اخیر هر گرم طلا ۱۸ عیار
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۲,۳۴۹,۵۰۰ ۳,۷۰۰ ۰.۱۵ 11:37
۲,۳۴۵,۸۰۰ -۱۵,۳۰۰.۰۰ -۰.۶۶ روز قبل
۲,۳۶۱,۱۰۰ -۳,۹۰۰.۰۰ -۰.۱۷ ۲ روز پیش

فعالان بازار فلز زرد تشدید شرایط رکودی در بازار را به جهت ماه‌های محرم و صفر می‌دانند. آنها معتقدند بازار نوسانات محدودی دارد و نباید منتظر کاهش شارپی دیگری برای قیمت طلا و سکه باشیم.

روز گذشته ۱۷ مرداد قیمت سکه امامی با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی با قیمت ۲۸ میلیون و ۴۹۵ هزار تومان مبادله شد.

 

همچنین قیمت سکه بهار کاهش ۱۰۶ تومانی داشت و با قیمت ۲۵ میلیون و ۵۹۵ هزار تومان مبادله شد. نیم‌سکه نیز با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی به قیمت ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید.

دیروز ربع‌ سکه و سکه گرمی هر یک کاهش ۱۵۰ هزار تومانی داشتند و به ترتیب با قیمت‌های ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان معامله شدند.

 

گفتنی است انس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با کاهش ۶ دلاری با رقم ۱۹۲۹ دلار معامله شد.

دیروز قیمت طلا نیز کاهشی بود. هر مثقال طلا با ۶۳ هزار تومان کاهش با قیمت ۱۰ میلیون و ۱۳۳ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلا ۱۸ عیار نیز ۱۱ هزار تومان ارزان شد و با قیمت دو میلیون و ۳۳۹ هزار تومان معامله شد. روز قبل طلای دست دوم با قیمت دو میلیون و ۳۰۹ هزار تومان رسید.

روز گذشته حباب قطعات سکه روند متوازنی نداشتند. سکه‌های امامی، بهار و نیم‌سکه افزایش حباب و سایر قطعات سکه نیز کاهش حباب داشتند.

 

 سکه گرمی افزایش ۵۰ هزار تومانی داشت و با قیمت ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.

در طول معاملات دیروز قیمت طلا همواره افزایش داشت. اما در پایان معاملات بازار طلا به کاهش قیمت سکه همراهی کرد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با کاهش ۲۶ هزار تومانی  با قیمت ۱۰ میلیون و ۱۹۶ هزار تومان مبادله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز کاهش هشت هزار و ۸۰۰ تومانی داشت و با قیمت دو میلیون و ۳۵۱ هزار و ۶۰۰تومان معامله شد. دیروز طلای دست دوم به قیمت دو میلیون و ۳۳۰ هزار تومان رسید.

 

روز گذشته حباب سکه همانند قیمت سکه‌ها روند متوازنی نداشت. سکه‌های امامی،  بهار و گرمی رشد حباب و باقی قطعات کاهش حباب داشتند. سکه امامی ۴۵ هزار تومان، سکه‌ بهار ۱۸۲ هزار تومان و سکه گرمی ۶۱هزار تومان افزایش حباب داشتند. حباب نیم‌سکه ۱۰۲ هزار تومان و ربع سکه ۷۶ هزار تومان کاهش داشتند.

دیروز  ۱۵ مرداد قیمت سکه امامی ثبات داشت و همانند روز شنبه با قیمت ۲۸ میلیون و ۷۵۱ هزار تومان مبادله شد. قیمت سکه بهار کاهش ۹۵ هزار تومانی داشت. این قطعه دیروز با قیمت ۲۵ میلیون و ۵۸۸ هزار تومان معامله شد.

روز گذشته نیم‌سکه نیز همانند سکه امامی بدون تغییر و با قیمت ۱۵ میلیون و ۶۵۰ هزار تومانی معامله شد. ربع سکه نیز کاهش ۱۵۰ هزار تومانی داشت و با قیمت ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد. سکه گرمی نیز ۵۰ هزارتومان ارزان شد و به قیمت ۶ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید.

روز گذشته هر مثقال طلای ۱۸ عیار با ۲۷ هزار تومان کاهش، با قیمت ۱۰ میلیون و ۲۲۲ هزار تومان مبادله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز کاهش چهار هزار و ۴۰۰ تومانی داشت و با قیمت دو میلیون و ۳۶۰ هزار و ۴۰۰ تومانمعامله شد. روز گذشته طلای دست دوم به قیمت دو میلیون و ۳۲۸ هزار تومان رسید.

دیروز حباب سکه در تمام قطعات کاهشی بود. دیروز حباب سکه امامی ۶۵ هزار تومان، سکه بهار ۱۶۵ هزار تومان، نیم‌سکه ۳۳ هزار تومان، ربع سکه ۱۶۶ هزار تومان  و سکه گرمی ۵۸ هزار تومان کاهش داشتند. گفتنی است این مقدار کاهش، حباب سکه‌های بهار و ربع سکه را در کانال پایین‌تر قرار گرفت.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود هفته آینده افزایش قیمتی را در بازار طلای داخل نداشته باشیم بلکه قیمت‌ها پس از افزایش در روزهای گذشته تعدیل و رشد قیمت متوقف خواهد شد.

همچنین، علی‌ طباطبایی، کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه در نیمه دوم سال جاری، دلار در روند صعودی قرار می‌گیرد به تجارت‌نیوز گفت: «سرعت افزایش قیمت طلا و سکه متاثر از دو فاکتور دلار و طلای جهانی بیشتر خواهد شد. در میان‌مدت و بعد از ریزش مختصر دیگری، می‌توان شاهد روند صعودی قیمت در بازارهای مالی بود.»

وی افزود: «صنایع بالادستی کشور، با قیمت دلار در کانال‌های بالاتر معامله‌ می‌شوند و بعید است کاهش دستوری قیمت دلار جواب دهد. به همین دلیل باید انتظار روند افزایشی این اسکناس و متعاقب آن افزایش قیمت طلا و سکه را نیز داشته باشیم.»

وی پیش از این نیز اشاره کرده بود که در سال جاری بازدهی بازار طلا و سکه از دلار بیشتر خواهد بود. زیرا قیمت در بازار فلز زرد با کف قیمت دلار در حال معامله است. بنابراین اگر انس جهانی رشد داشته باشد، بازار طلا و سکه بازدهی بیشتری از دلار خواهد داشت.

ابراهیم محمدولی، فعال بازار طلا و جواهر و رئیس سابق اتحادیه طلا نیز با اشاره به نوسانات اخیر قیمت در بازار فلز زرد به تجارت‌نیوز گفت: «داد و ستد در بازار به حداقل خود رسیده است. در این ایام (محرم) متقاضی همیشه کمتر است و این موضوع به رکود بازار دامن می‌زند، اما بازار با نوسانات حدود یک تا سه درصدی همراه بوده است.»

وی با اشاره به روند تقاضا در بازار طلا و سکه بیان کرد: «با وجود تعطیلی بازار تهران تقاضای چشمگیری برای خرید طلا و سکه نداریم و این طور نیست که بگوییم مردم خریدار شده‌اند. این در حالی است که با افزایش قیمت طلا و سکه، تقاضای مردم چندان در بازار به چشم نمی‌آید و نمی‌تواند در روند بازار تاثیرگذار باشد.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی