کد مطلب: 25070

سهام|سهام عدالت| سهامداران

شگفتانه جدید رییس جمهور برای مردم| حساب ها شارژ شد| خبر مهم برای مردم

مشاور رئیس سازمان بورس با بیان اینکه ثبت نام سهام عدالت فعلاً مختص مددجویان کمیته امداد و بهزیستی است، گفت: سهام عدالت این افراد طی یکی دو ماه آینده تخصیص پیدا می‌کند.

شگفتانه جدید رییس جمهور برای مردم| حساب ها شارژ شد| خبر مهم برای مردم

تعدادی از مردم در سال ۱۳۸۵ موفق به دریافت سهام عدالت نشدند جاماندگان سهام عدالت شامل افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی مثل کمیته امداد، سازمان بهزیستی و سه دهک درآمدی امسال صاحب سهام می شوند  سود سهام عدالت 1400 امسال دوبرابر شده و مرحله اول سود سهام عدالت به سهامداران واریز شد و مرحله دوم تا آخر اسفند واریز می شود  دارندگان سهام عدالت می توانند بدون ضامن از بانک ها وام خرد بگیرند

خبر مهم برای مردم

سهام عدالت

مشاور رئیس سازمان بورس با بیان اینکه ثبت نام سهام عدالت فعلاً مختص مددجویان کمیته امداد و بهزیستی است، گفت: سهام عدالت این افراد طی یکی دو ماه آینده تخصیص پیدا می‌کند.

پیمان حدادی در یک گفت و گوی رادیویی با بیان اینکه ۱۹ بانک سود سهام عدالت را پرداخت می‌کنند، اظهار کرد: ۵۰ درصد سود سهام عدالت برای سال مالی ۱۴۰۰ وصول و محاسبات انجام شد و شبکه بانکی از چهارشنبه شروع به واریز سود کرده است.

مشاور رئیس سازمان بورس افزود: برای سهام‌هایی با ارزش یک میلیون تومان سود یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان واریز می‌شود و برای سهام‌هایی با ارزش ۵۰۰ هزار تومان سود ۶۰۲ هزار تومان واریز می‌شود. همچنین افرادی که سهام ۴۹۰ هزار تومانی داشتند سود ۵۵۷ هزار تومان دریافت می‌کنند و تقریباً همین عدد در پایان اسفند ماه واریز می‌شود و کل سود ۱۴۰۰ تا پایان سال تسویه خواهد شد.

وی ادامه داد: در بودجه امسال برای افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند و فاقد سهام بودند قانونی در نظر گرفته شد و سازمان خصوصی سازی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این افراد را شناسایی کرد.

حدادی با تخمین حدود سه و نیم میلیون نفری از این جامعه آماری گفت: به هر کدام از این افراد حدود ۱۰ میلیون تومان سهم داده می‌شود و طی یکی دو ماه آینده تخصیص پیدا می‌کند و تا ۱۰ سال نمی‌توانند سهام خود را بفروشند چون سهام داران کنونی که از سال ۸۵ سهام دار شده بودند نیز با صرف زمانی رو به رو شدند.

خبر خیلی مهم

سهام عدالت

برگه‌های سهام عدالت در هفته ابتدایی مردادماه با کاهش ۲.۶۵ درصدی روبرو شده است؛ در هفته دوم مردادماه ارزش سهام عدالت ۴۶ صدم درصد افت کرد، در هفته سوم مردادماه برخلاف شاخص‌های بورس، ارزش سهام عدالت ۷.۶۲ درصد کاهش یافت. در هفته چهارم مردادماه برخلاف هفته‌های گذشته، ارزش سهام عدالت با رشد ۷۲ صدم درصدی روبرو شده است. ارزش سهام عدالت در هفته پایانی مردادماه با کاهش ۱.۶۴ صدم درصدی روبرو شده است.

بورس در ماه‌های گذشته با وضعیت نزولی همراه بوده است که این مساله بر روند ارزش برگه‌های سهام عدالت نیز تاثیر زیادی داشته است.

کاهش ارزش سهام عدالت در هفته‌های اول و دوم شهریور ادامه داشت و ارزش این سهام به ترتیب با کاهش ۱.۸۱ و ۲.۸۹ درصدی روبرو شد. ارزش برگه‌های سهام عدالت در هفته سوم شهریور ماه نیز با کاهش ۱.۳۲ درصدی همراه بوده است. سهام عدالت در هفته‌های گذشته با توجه به افت در شاخص‌های بورس با کاهش ارزش مواجه بوده و در هفته چهارم شهریور ماه بیشترین افت در ۶ ماه گذشته را تجربه کرده است. ارزش سهام عدالت در هفته چهارم شهریورماه با افت ۳.۳۶ درصدی همراه بوده است.

رشد ارزش سهام عدالت در هفته دوم آبان

سهام عدالت

سهام عدالت در هفته اول مهرماه پس از هفته‌ها افت، با رشد ۸۲ صدم درصدی روبرو شد، اما در هفته دوم مهرماه ارزش سهام عدالت با کاهش ۳.۷۳ روبرو شده است. این افت در هفته سوم مهرماه نیز ادامه داشته و ارزش سهام عدالت در هفته گذشته کاهش ۴ دهم درصدی را تجربه کرده است. ارزش این سهام در هفته چهارم مهرماه ۵۸ صدم درصد کاهش یافت.

در خصوص شرکت‌های غیر بورسی سهام عدالت کارشناس بازار سرمایه مواردی را بیان کرده بود.

آقای مهدی قلی پور گفت: پتروشیمی‌های ارومیه، تبریز، خوزستان، بندر امام، بیستون و بوعلی سینا بیشترین سهم را در پرتفوی غیر بورسی سهام عدالت دارند که از ۶ تا ۳۰ درصد مالکیت این شرکت‌ها را در بر می‌گیرد.

او می‌گوید: سهام عدالت در شهرک صنعتی رشت مالکیت ۵۸ درصدی دارد و تنها سهم با مالکیت بالای پنجاه درصد در پرتفوی است و بعد از آن شرکت ساختمان سد و تاسیسات آبیاری با مالکیت ۴۹ درصدی قرار دارد. سهام عدالت نیم درصد مالکیت مگاموتور را نیز دارد. مشانیر، دخانیات ایران، شهرک صنعتی کاوه و شهرک صنعتی البرز دیگر سهام موجود در پرتفوی سهام عدالت هستند.

با پایان شهریور و عدم واریز سود شرکت های غیربورسی سهام عدالت بار دیگر وعده های داده شده از سوی مسئولان مربوطه محقق نشد! وعده هایی که گویا تنها برای رفع مسئولیت است چرا که  افراد  در برابر وعده هایی که می دهند  پاسخگو نیستند و تنها این سهامداران هستند که چشم انتظار واریز این سود بعد از گذشت بیش از پانزده سال مانده اند.

قائم مقام مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت:اگر شرکت‌ها و مسئولان شرکت‌ها با سپرده گذاری مرکزی همکاری کنند در تلاش هستیم که زودتر سود را به حساب کلیه سهامداران سهام عدالت واریز کنیم.

اقای غلامرضا ابوترابی گفت:در خصوص واریز سود سهام عدالت یک پلن (برنامه) وجود دارد که با توجه به شرکت‌هایی که مجامع خود را در سال ۱۴۰۱ برگزار کرده اند (سود مربوط به سال مالی ۱۴۰۰) بتوانیم سود سهام‌ها را سریع تردریافت، تجمیع و پرداخت کنیم.

او گفت:سال گذشته سپرده گذاری بخش عمده ایی از سود سهام عدالت را به صورت یکجا پرداخت کرد و تنها دو شرکت بودند که وجوه را پرداخت نکردند. سال قبل عملا بالغ بر ۹۵ درصد سود سهام عدالت را پرداخت کرده ایم و تنها یک بخش جزیی برای آن۲ شرکت ماند که بعدا محقق شد.

ابوترابی می‌گوید:برای واریز زود هنگام سود سهام عدالت در تلاش هستیم اگر شرکت‌ها و مسئولان شرکت‌ها با سپرده گذاری مرکزی همکاری کنند در تلاش هستیم که زودتر این وجوه را به حساب کلیه سهامداران سهام عدالت واریز کنیم، اما اگر همکاری لازم انجام نشد عملا سپرده گذاری نمی‌تواند کاری انجام دهد

 

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی