کد مطلب: 30873

یارانه نقدی | یارانه نقدی جدید

حذف یارانه نقدی این افراد تصویب شد | یارانه نقدی چه کسانی قطع می شود؟

جزئیات متن کامل بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ روز گذشته چهارشنبه ۱ آذرماه منتشر شد .طبق این لایحه در سال آینده یارانه نقدی برخی از دهک ها حذف می شود که مشروح این خبر را در ادامه میتوانید مشاهده کنید

حذف یارانه نقدی این افراد تصویب شد | یارانه نقدی چه کسانی قطع می شود؟

خبرنگار شکیبا بقال زاده: مبلغ یارانه نقدی آبان 1402 بدون تغییر واریز خواهد شد. یارانه نقدی بعضی از خانوارها بدلی داشتن درآمد بالا قطع شده است.از اوایل ماه آبان تغییراتی در دهک بندی یارانه نقدی بگیران ایجاد شده است و این امر با سردرگمی مردم همراه بوده. اگر شما هم نمیدانید که جزء کدام دهک از یارانه نقدی بگیران هستید مطلب زیر را بخوانید.

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۳ منابع هدفمند سازی یارانه‌ها ۱۵ درصد افزایش یافته است به ۷۵۸ هزار میلیارد تومان رسیده است.

متن کامل بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ که سه شنبه طی نامه‌ای از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد، دیروز منتشر شد.

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور مشتمل بر هفت فصل شامل احکام سقف منابع، سقف درآمد و تراز عملیاتی سقف واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای، سقف واگذاری دارایی‌های مالی، منابع هدفمندسازی یارانه‌ها و مفروضات پیش‌بینی منابع و مصارف بودجه، روز گذشته تقدیم مجلس شد.

حذف یارانه نقدی این دهک ها در سال جدید

بر اساس تبصره ۱۰ لایحه بودجه ۱۴۰۳ که مرتبط با هدفمندی یارانه‌ها است، مصارف موضوع این تبصره شامل یارانه دارو، شیرخشک و ملزومات مصرفی پزشکی، یارانه نقدی، معیشتی و کالابرگ الکترونیک، کمک به خانوار‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور، یارانه نان، هزینه‌های سرمایه گذاری و کمک به شرکت‌های نفت و گاز مصارف صرفه جویی و سایر مصارف ضروری در چارچوب این قانون تخصیص می‌یابد.

همچنین بر اساس این بند، یارانه نقدی معیشتی و مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور و یارانه داروی موضوع این تبصره مستقیماً به ذینفع نهایی (حسب مورد سرپرستان خانوار‌ها و داروخانه‌ها) پرداخت می‌شود.

گفتنی است منابع هدفمند سازی یارانه‌ها در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ با رشدی ۱۵ درصدی به ۷۵۸ هزار میلیارد تومان رسیده است. این در حالی است که منابع هدفمندی یارانه‌ها در بودجه سال گذشته حدود ۶۵۹ هزار میلیارد تومان بوده است.

منبع: نبض بازار

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی