کد مطلب: 28297

تفاوت گیم پس با گیم پس التیمیت چیست؟

تفاوت گیم پس با گیم پس التیمیت چیست؟ مقایسه و بررسی فرق بین اشتراک گیم پس با اشتراک آلتیمیت ایکس باکس + آشنایی با قابلیت ها و مزایای هر کدام

تفاوت گیم پس با گیم پس التیمیت چیست؟

 

شرکت مایکروسافت با ارائه سرویس گیم پس، توانست در دنیای بازی های دیجیتالی تحول بزرگی به وجود آورد. امروزه با توجه به چنین اشتراک هایی می توان گفت امکانات موجود در ایکس باکس برای گیمرها دارای قابلیت های بهتری نیبت به گذشته است. در این خصوص گیم پس و گیم پس آلتیمیت را می توان دو سرویس تقریبا مشابه معرفی کرد که در عین حال قابلیت ها و امکانات متفاوتی را ارائه می دهند.

این سرویس ها با توجه به قیمت های متفاوتی که دارند، قابلیت های مختلفی را در اختیار کاربران خود قرار می دهند. البته ناگفته نماند که فرقی نمی کند شما گیمری هستید که به تازگی وارد این حوزه شده اید و یا از گیمرهای حرفه ای هستید که سالها تجربه در این حوزه دارید. این اشتراک ها برای هر طیفی می توانند مورد استفاده قرار بگیرند. در این مقاله سعی می کنیم تا شما را با تفاوت های این دو نوع سرویس بیشتر آشنا کنیم.

گیم پس

در حقیقت گیم پس را می توان سرویس ویژه ای از شرکت مایکروسافت دانست که کاربران PC و کنسول های ایکس باکس می توانند از آن استفاده کنند. در صورت خرید اشتراک گیم پس، در مدت اشتراک خود می توانید به حالت نامحدود از گیم های موجود در آن استفاده کنید. مایکروسافت در سال 2017 گیم پس را برای کاربران ایکس باکس وان ارائه کرد و سپس در سال 2019 نسخه PC آن را فعال نمود.

 

دسترسی به بیش از 100 بازی مجزا و مختلف از مهمترین قابلیت هایی است که در گیم پس وجود دارد. حال آنکه به تدریج بر تعداد این بازی ها افزوده می شود و دسترسی به بازی های بیشتری در این سرویس برای کاربران فعال می گردد. برای کاربران گیم پس سه نوع اشتراک مختلف در نظر گرفته شده است که عبارتند از:

  • اشتراک مختص PC
  • اشتراک ایکس باکس وان
  • اشتراک آلتیمیت که می تواند دو اشتراک بالا را یک جا ارائه دهد.

پس می توان گفت اشتراک گیم پس آلتیمیت نوعی از اشتراک گیم پس می باشد که امکانات کامل تری دارد.

در کدام کشورها گیم پس فعال است؟

این سرویس در کشورهایی مانند برزیل، جمهوری چک، یونان، ایتالیا، نروژ، عربستان، آرژانتین، شیلی، دانمارک، هنگ کنگ، اسلواکی، اسپانیا، سوییس، امارات متحده عربی، استرالیا، کلمبیا، فرانسه، هلند، پرتغال، تایوان، انگلیس، بلژیک، فنلاند، مکزیک، لهستان، سنگاپور، کره جنوبی، ترکیه، آمریکا، کانادا، آلمان، هند، نیوزلند، روسیه، آفریقای جنوبی و سوئد فعال می باشد.

گیم پس آلتیمیت

می توان گفت از ویژگی های مهم و کاربردی در گیم پس آلتیمیت، قابلیت استفاده کاربران از بازی های بیشتر در این سرویس است. در صورتی که این اشتراک را نداشته باشید برای امتحان بازی های جدید مجبور خواهید بود آنها را خریداری کنید. این در حالی است که با تهیه اشتراک گیم پس آلتیمیت به صورت هم زمان می توانید به طیف گسترده ای از بازی ها، حتی بازی های معروف ایکس باکس دسترسی داشته باشید. این بازی ها شامل بازی های جدیدی نیز می باشند که به صورت دوره ای به روز و جدید می شوند.

اجرای هم زمان بازی های گیم پس آلتیمیت در کنسول و رایانه شخصی، استفاده از تخفیفات مختلف به منظور خرید گیم هایی که در لیست بازی ها نیستند، امکان دسترسی به بازی ها در روز انتشارشان و ... همگی برخی از قابلیت ها و ویژگی های این سرویس پرکاربرد هستند.

گیم پس آلتیمیت و مزایای استفاده از آن

همان طور که تا به اینجا اشاره کردیم قابلیت های گیم پس آلتیمیت برای کاربران بسیار زیاد است که هر کدام می تواند دلیل انتخاب آنها باشد. در ادامه به برخی از مهمترین مزایای گیم پس آلتیمیت اشاره می کنیم:

  1. مهمترین مزیت خرید اشتراک گیم پس آلتیمیت ایکس باکس طیف بالای بازی های موجود در آن است. امکان دسترسی به بازی های متنوع بیشتر، همواره گیمرها را به طرف خود جلب می نماید.
  2. گیم های موجود در این سرویس به دلیل به روز شدن دوره ای، نسخه های جدید و به روزتری هستند که بازی با آنها جذابیت بیشتری خواهد داشت.
  3. بازی های موجود در گیم پس 2023 همگی به صورت هم زمان در این اشتراک قابل دسترسی هستند و شما می توانید در کنسول ایکس باکس از آنها استفاده کنید.
  4. عضویت در ایکس باکس طلایی نیز با خرید اشتراک گیم پس آلتیمیت میسر خواهد بود که می توانید بازی های چند نفره را با این سرویس تجربه کنید.
  5. گیم پس عضویت رایگان شما را در EA Play نیز ممکن خواهد کرد تا با استفاده از چالش ها و پاداش های در نظر گرفته شده، برای هر بازی تجربه متفاوتی را داشته باشید.

فرق گیم پس با گیم پس التیمیت

اشتراک گیم پس تهیه کنیم یا گیم پس آلتیمیت؟

نوع کاربری این اشتراک ها را می توان تنها مورد افتراق آنها عنوان نمود. درست است که ممکن است در نگاه اول هر دو مورد را یکسان ببینید ولی چنین نیست. بیشتر کاربران با تصور این که کاربری این سرویس ها یکسان است و در قالب اشتراک های متفاوت ماهانه به فروش می رسند، اقدام به انتخاب و خرید می کنند. اما این تصور درست نیست. در ادامه همراه ما باشید تا با تفاوت های این دو سرویس پر طرفدار بیشتر آشنا شوید.

نحوه اجرا در سرویس های گیم پس و گیم پس آلتیمیت متفاوت است. در واقع گیم پس می تواند برای استفاده در کنسول های بازی به کار رود ولی گیم پس آلتیمیت علاوه بر کنسول، در رایانه های شخصی نیز می تواند استفاده گردد. البته اشتراک دیگری از این سرویس ها نیز در دسترس است که کاربری آن فقط در پی سی های شخصی است و گیم پس PC نامیده می شود.

مهمترین مزیت خرید اشتراک گیم پس آلتیمیت را می توان در اقتصادی بودن آن دانست زیرا با خرید این اشتراک می توانید به صورت رایگان از چند اشتراک پولی دیگر نیز استفاده کنید. به عبارتی به جای خرید چند اشتراک جداگانه و پرداخت هزینه بیشتر، تنها یک اشتراک خریداری می کنید که می تواند چند اشتراک را در بر بگیرد.

اگر بخواهیم این مطالب را در یک جمع بندی کلی ارائه دهیم باید گفت با خرید گیم پس آلتیمیت به راحتی می توانید از این سرویس بدون محدودیت در هر دستگاهی استفاده کنید. این سرویس تمام خدمات ارائه شده در گیم پس و حتی گیم پس PC را به صورت هم زمان و با هزینه کمتر شامل می گردد.

امکانات متمایز ارائه شده در گیم پس و گیم پس آلتیمیت

همان طور که در مطالب قبلی اشاره کردیم گیم پس آلتیمیت می تواند امکاناتی را که در گیم پس ارائه می شود در بر بگیرد. اما چه امکانات مضاعفی در این سرویس وجود دارد که توانسته است آن را در بین کاربران محبوب نماید؟

با خرید اشتراک گیم پس تنها دسترسی به ده ها بازی موجود در این سرویس برای کاربر فراهم می شود در حالی که قابلیت های گیم پس آلتیمیت فراتر از این امکانات است. برخی از اشتراک های پولی با خرید اشتراک گیم پس آلتیمیت به صورت رایگان در اختیار شما خواهد بود. در واقع دسترسی هم زمان به امکاناتی از قبیل ایکس باکس گیم پس، گیم باکس ابری، ایکس باکس PC و ... تنها با خرید اشتراک گیم پس آلتیمیت و به صورت رایگان ممکن می باشد.

 

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی