کد مطلب: 33458

قیمت شاهین | قیمت شاهین صفر | قیمت شاهین دنده ای

ریزش قیمت شاهین صفر در بازار | جدیدترین قیمت خودروی شاهین + جدول

در آگهی‌های بازار خودرو، شاهین دنده‌ای مدل ۱۴۰۱ صفر امروز دوشنبه ۲۱ خرداد ۶۶۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد؛ همچنین خودرو شاهین مدل ۱۴۰۲ با کارکرد ۶ هزار کیلومتر، ۶۹۰ میلیون تومان قیمت دارد.​

ریزش قیمت شاهین صفر در بازار | جدیدترین قیمت خودروی شاهین + جدول

با مطالعه جدول زیر اطلاعات کاملی درباره قیمت روز خودروهای شاهین به دست خواهید آورد. ​

قیمت روز انواع خودرو شاهین

برند

مدل

کارکرد

قیمت (تومان)

 

شاهین، G دنده‌ای

۱۴۰۱

صفر

۶۶۰,۰۰۰,۰۰۰

شاهین، G اتومات

۱۴۰۳

صفر

۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰

شاهین، G دنده‌ای

۱۴۰۳

صفر

۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰

شاهین، G اتومات

۱۴۰۳

صفر

۸۴۵,۰۰۰,۰۰۰

شاهین، G دنده‌ای

۱۴۰۳

صفر

۶۷۵,۰۰۰,۰۰۰

شاهین، G دنده‌ای

۱۴۰۰

۳۰,۰۰۰

۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰

شاهین، G دنده‌ای

۱۴۰۲

۶,۰۰۰

۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰

شاهین، G دنده‌ای

۱۴۰۰

۶۰,۵۰۰

۶۲۰,۰۰۰,۰۰۰

شاهین، G دنده‌ای

۱۴۰۱

۲۵,۰۰۰

۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰

منبع: باما

طراحی ظاهری شاهین

سایپا شاهین در نگاه اول طراحی ظاهری جدیدتر خود را به رخ رقبای داخلی مثل تارا ایران خودرو و دیگر محصولات سایپا می‌کشد. با این حال نمی‌توان تمام این زیبایی و جذابیت ظاهری خودرو شاهین در قیاس با خودروهای تولید داخل را تماما به پای شرکت سایپا و تیم طراحی این خودرو نوشت، به دلیل اینکه سایپا شاهین شباهت بسیار زیادی به ولکس C30 دارد.

طراحی خوشایند این خودرو به ویژه شمایل اسپرت چراغ‌های جلو، طرح سه‌بعدی و دلپسند سپر به همراه حالت ساده و خوشایند جلوپنجره، چهره‌ای زیبا و مطابق با سلیقه مشتریان ایرانی برای خودرو شاهین به ارمغان آورده‌ است.

برخی حجم‌ پردازی‌های معقول و منطقی در بخش جانبی و روی درپوش موتور سبب شده تا نمایی خوش‌تراش و نسبتا عضلانی را در بدنه این سدان کوچک ایرانی شاهد باشیم. فرم نسبتا زیبای چراغ‌های دوتکه عقب، به‌جز بخش کوچکی از آن که به نظر می‌رسد، به اجبار روی در صندوق جانمایی شده، شمایلی جذاب و عامه‌پسند را به کمک طراحی خوشایند سپر و درب صندوق برای این بخش از سایپا شاهین در پی داشته است.

با این حال به نظر می‌رسد بخش کوچک چراغ‌های عقب که با فرم هندسی نامتناسب و ساده روی درب صندوق ضمیمه شده، تاثیری نامطلوب در هماهنگی بصری اجزای این قسمت از خود بر جای گذاشته باشد.

به‌طور کل، طراحان شاهین موفق شده‌اند المان‌های اصلی طرح بدنه این خودرو را به شیوه‌ای هماهنگ و معقول و در قالب بدنه‌ای زیبا و چشم‌ نواز در کنار یکدیگر قرار داده و آن را در چهارچوب خودرویی عامه‌پسند و مناسب برای بازار خرید و فروش خودرو در ایران به سرانجام برسانند.

قیمت شاهین

طراحی داخلی شاهین

طراحی داخلی سایپا شاهین در مقایسه با بسیاری از تولیدات دیگر این شرکت، جذاب و مدرن‌تر به نظر می‌رسد. طراحی تقریبا زیبای کنسول میانی داشبورد به همراه فرم مناسب غربیلک فرمان و حالت اسپرت پنل کیلومترشمار پشت آن، جلوه‌ای چشم‌نواز و تقریبا همه‌پسند از فضای داخلی شاهین به نمایش می‌گذارد.

سطح کیفی متریال کابین نیز گرچه چندان مرغوب نیست، اما نسبت به سایر محصولات سایپا نظیر کوییک، تیبا و ساینا، باکیفیت‌تر است

حضور چهار سرنشین بزرگسال با قد متوسط در این خودرو با محدودیت خاصی مواجه نیست. صندوق عقب سایپا شاهین نیز حدود ۴۲۰ لیتر فضا در اختیار وسایل و اسباب کاربران قرار داده و حجم آن جهت مسافرت‌های خانوادگی قابل قبول و مناسب خواهد بود.

به طور کلی طراحی داخلی سایپا شاهین در نوع خود جذاب و کاربردی به نظر رسیده و می‌تواند نظر مشتریان این بخش بازار را تا حد زیادی به خود جلب کند.

مقایسه شاهین معمولی و اتوماتیک

گروه خودروسازی سایپا بعد از عرضه اولین سری شاهین با جعبه دنده دستی، مدل اتوماتیک آن را با گیربکس CVT در نمایشگاه خودرو شیراز ۱۴۰۱ معرفی کرد. پیشرانه شاهین CVT مثل مدل دستی از نوع M15 توربو است و گیربکس CVT قدرت موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

تفاوت مدل‌های CVT و دستی شاهین فقط به گیربکس خلاصه نمی‌شود و نوار کرومی دور جلوپنجره، لوگوی CVT و توربو روی گلگیر جلو و رینگ‌های مشکی، تغییراتی است که روی ظاهر شاهین CVT اعمال شده. تغییرات داخل کابین این خودرو هم شامل دسته دنده بسترن B30 با تزیینات کرومی، رنگ‌بندی مشکی و کرم، قاب کرومی کیلومترشمار است. نمایشگر مدل جدید بزرگ‌تر شده و با اضافه شدن دوربین ۳۶۰ درجه و کروز کنترل، فهرست آپشن‌ها نیز به‌روز شده است.

شاهین پلاس جدیدترین مدل محصول سایپا است که ظاهری مثل مدل CVT دارد، اما با پیشرانه ۶ سرعته اتوماتیک و موتور TU5P به بازار خواهد آمد.

شاهین CVT پاییز ۱۴۰۱ عرضه خواهد شد و شاهین پلاس اتوماتیک در زمستان سال جاری به فروش خواهد رسید.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی