کد مطلب: 33156

حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان لشکری | حقوق بازنشستگان کشوری

سقف حقوق بازنشستگان در خرداد ماه چقدر است ؟ | حق عائله مندی و اولاد بازنشستگان چقدر است ؟

صولت مرتضوی، وزیر کار درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان توضیح داد: همسان‌سازی زمانی که قانون ابلاغ شود، اجرا خواهد شد. حال با توجه به این که گفته می‌شود اصلاحیه آورده‌اند، آن اصلاحیه هم اصلاح شود، قطعا همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از تاریخ اجرای قانون انجام خواهد بود.

سقف حقوق بازنشستگان در خرداد ماه چقدر است ؟ | حق عائله مندی و اولاد بازنشستگان چقدر است ؟

صولت مرتضوی، وزیر کار درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان توضیح داد: همسان‌سازی زمانی که قانون ابلاغ شود، اجرا خواهد شد. حال با توجه به این که گفته می‌شود اصلاحیه آورده‌اند، آن اصلاحیه هم اصلاح شود، قطعا همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از تاریخ اجرای قانون انجام خواهد بود.

او همچنین اظهار داشت: مجلس مبالغی را برای ما در نظر گرفته است که نیازمند زمان است، اما هرچه که پرداخت شود هم در صندوق بازنشستگی و هم در سازمان تامین اجتماعی عملیاتی و اجرا خواهد شد.

وزیر کار و تعاون و رفاه اجتماعی همچنین درباره تاریخ اجرایی این طرح گفت: تاریخ اجرای طرح هفتم، از ابتدای سال ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده است. در واقع از اول فروردین ۱۴۰۳ این طرح اعمال می‌شود. هرگونه اصلاح در احکام بازنشستگان نیز از تاریخ اول فروردین ماه ۱۴۰۳ در نظر گرفته می‌شود.

میزان افزایش حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان کشوری:۲۰ درصد در نظر گرفته شده است.

ضریب حقوق قضات و اعضای هیات علمی:۶ هزار و ۸۷۶ تومان در نظر گرفته شده است.

ضریب حقوق کارمندان دولت:۴۸۲ تومان در نظر گرفته شده است.

حق عائله مندی: یک میلیون و ۴۰۰ هزار و ۴۱۰ تومان اعلام شده است.

حق عائله مندی کارمندان دارای ۳ فرزند و بالاتر: یک میلیون و ۸۲۰ هزار و ۵۳۳ تومان در نظر گرفته شده است.

حق اولاد:۸۵۹ هزار و ۵۶۲ تومان اعمال خواهد شد.

حق اولاد کارمندان دارای ۳ فرزند و بالاتر:یک میلیون و ۱۱۷ هزار و ۴۳۰ تومان؛

سقف حقوق:۷۰ میلیون تومان

حداقل حقوق شاغلان:۱۰ میلیون تومان؛

حداقل حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری: ۹ میلیون تومان؛

و در نهایت حقوق والدین شهدا: ۱۵ میلیون تومان اعلام شده است.

حقوق بازنشستگان

تنظیم احکام حقوقی بازنشستگان به کجا رسید ؟

علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری در مجلس دوازدهم درخصوص عدم اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: علت عدم اجرای این مصوبه این است که بودجه به تازگی ابلاغ شده است و هنوز رفع برخی ایرادات مدنظر هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت در حال انجام است.

مالیات بر ارزش افزوده یک جایی ذخیره می‌ماند تا بعد از تصویب قانون صرف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان شود

وی در رابطه با اجرای مصوبه افزایش مالیات بر ارزش افزوده ادامه داد: این پولی که از فروردین و با اجرای قانون افزایش مالیات بر ارزش افزوده، جمع آوری شده و در واقع اجرای افزایش مالیات بر ارزش افزوده آغاز شده در جای دیگری هزینه نخواهد شد بلکه در یک جایی ذخیره می‌ماند و بعد از تصویب نهایی و اجرایی شدن قانون، پرداخت آن از محل همین درآمدها صورت خواهد گرفت.

بابایی کارنامی خاطرنشان کرد: اجرای این قانون باید از اول فروردین باشد چراکه تاریخ اعمال آن از ۱/۱ است. در واقع از هر ماهی که تخصیص ها ابلاغ و افزایش اعمال شود، مبدا اجرای آن اولین روز از سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

 رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در حال اجرا است، گفت: با ابلاغ قانون بودجه در حال تنظیم احکام حقوقی بازنشستگان هستیم و جلسات با صندوق‌های‌ بازنشستگی شروع شده که در روزهای آینده تکمیل خواهد شد و با توجه به اینکه اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان از ابتدای سال اجرایی می‌شود، معوقات هم پرداخت خواهد شد.

وی تاکید کرد: خط قرمز ما این است که این قانون حتماً اجرا شود و جزو بندهایی است که اجرای آن اجتناب ناپذیر است چراکه دولت درآمد آن را اخذ کرده است و مجلس هم مشروط به اجرای این قانون با افزایش مالیات بر ارزش افزوده موافقت کرد.

نماینده مردم ساری عنوان کرد: بنابراین بعد از رفع ایرادات و ابلاغ این قانون و پیرو دستور مقام معظم رهبری که کارها زمین نماند، اعمال و تخصیص افزایش ها بعد از ابلاغ، عملیاتی خواهد شد./ایلنا

حقوق بازنشستگان

اجرای مرحله نخست همسازی سازی حقوق بازنشستگان

وزیر کار نیز در تازه‌ترین اظهارنظر درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان گفته است: افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و سایر صندوق‌هایی که تحت پوشش وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی بودند، اجرا، اعمال و پرداخت شد، اما در موضوع همسان سازی باید تامین منابع صورت بگیرد.

متناسب‌سازی حقوق از مطالبات جدی و به حق بازنشستگان است و باید اجرا شود. تلاش می‌کنیم با در اختیار داشتن ۹ هزار میلیارد تومان، مشکلات بازنشستگان را حل و مطالبات آنها را پرداخت کنیم.نعمت‌الله ترکی ادامه داد: در مجموع ۹ هزار میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۱ برای این طرح در نظر گرفته شده بود که دولت سهام شرکتی را برای این موضوع به صندوق واگذار کرد که در تلاش هستیم با نقد شدن این سهام متناسب‌سازی را عملیاتی کنیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: قرار است تا شهریور مطالبات مربوط به اجرای طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و البته در مرداد موضوع رتبه‌بندی معلمان و مطالبات فرهنگیان بازنشسته تعیین تکلیف و تسویه شود.

مبلغ جدید حقوق خرداد بازنشستگان بعد همسان سازی چقدر شد

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران از محل افزایش مالیات بر ارزش افزوده، تکلیف برنامه هفتم توسعه است که بایستی از ابتدای امسال اجرایی شود. با وجود گذشت دو ماه از سال جدید، زمان اجرای دقیق همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به دلیل عدم ابلاغ برنامه هفتم توسعه، در هاله‌ای از ابهام باقی مانده است.

این در شرایطی است که وزیر کار در تازه‌ترین اظهارنظر درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان گفته است: افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و سایر صندوق‌هایی که تحت پوشش وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی بودند، اجرا، اعمال و پرداخت شد، اما در موضوع همسان سازی باید تامین منابع صورت بگیرد.

به گفته صولت مرتضوی، مجلس مبالغی را برای ما در نظر گرفته است که نیازمند زمان است، اما هرچه که پرداخت شود هم در صندوق بازنشستگی و هم در سازمان تامین اجتماعی عملیاتی و اجرا خواهد شد.

او همچنین در اظهارنظر دیگری در پاسخ به این‌که متناسب و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با توجه به این که احکام برنامه هفتم ابلاغ نشده مانده است، چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد، عنوان کرده؛ باید ابلاغ شود. همسان‌سازی زمانی که قانون ابلاغ شود، اجرا خواهد شد. حال با توجه به این که گفته می‌شود اصلاحیه آورده‌اند، آن اصلاحیه هم اصلاح شود، قطعا همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از تاریخ اجرای قانون انجام خواهد بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی متذکر شده؛ تاریخ اجرایی برنامه هفتم از ابتدای سال ۱۴۰۳ یعنی از اول فرودین سال ۱۴۰۳ خواهد بود. هرگونه اصلاحی در احکام بازنشستگان عزیز از اول فرودین ۱۴۰۳ اعمال می‌شود.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی