کد مطلب: 33029

میوه ۳ میلیون تومانی در تهران! | قیمت میوه های نوبرانه‌های بهاری​

البته که این میوه‌ های لوکس نه به شکل کیلویی، بلکه دانه‌ای یا گرمی فروخته می‌شوند چون کمتر کسی است که بتواند این میوه‌ها را با این قیمت‌های نجومی به‌صورت کیلویی خریداری کند. این در حالی است که ‌همین میوه‌ها در کشورهای دیگر با قیمتی به‌مراتب پایین‌تر و معمولی‌تر به فروش می‌رسند و خوراکی لاکچری هم محسوب نمی‌شوند.

میوه ۳ میلیون تومانی در تهران! | قیمت میوه های نوبرانه‌های بهاری​

البته که این میوه‌ های لوکس نه به شکل کیلویی، بلکه دانه‌ای یا گرمی فروخته می‌شوند چون کمتر کسی است که بتواند این میوه‌ها را با این قیمت‌های نجومی به‌صورت کیلویی خریداری کند. این در حالی است که ‌همین میوه‌ها در کشورهای دیگر با قیمتی به‌مراتب پایین‌تر و معمولی‌تر به فروش می‌رسند و خوراکی لاکچری هم محسوب نمی‌شوند.

از دوران جلال و جبروت حضور «موز» لابه‌لای میوه‌های معمولی، سال‌هاست که می‌گذرد. و این میوه گران‌قیمت که ‌زمانی نماد تجمل‌گرایی بود. حالا هم‌قیمت باقی میوه‌های معمولی است.

موز حالا دیگر جایش را به میوه‌های لاکچری‌ای داده. که شاید اسم برخی‌از آنها تابه‌حال به گوشتان هم نخورده باشد. و این روزها در برخی میوه‌فروشی‌های لوکس با قیمت‌های بالا به فروش می‌رسند. محصولاتی که غالبا اصالتشان به کشورهای استوایی برمی‌گردد. و فارغ از طبع و مزه‌ای که دارند، سر از سبد میوه خانه‌های ایرانی درآورده‌اند.

روزهای اولی که این میوه‌ها با قیمت‌های گران و کاذب وارد بازار شدند، کمتر کسی سراغ‌شان می‌رفت؛ چراکه طعم و ظاهرشان برای مردم آشنا نبود. اما رفته‌رفته با پرشدن پیشخوان مغازه‌های مرکز و شمال شهر، این میوه‌ها به خانه‌ها راه پیدا کردند و حالا پس از چند ‌سال مشتریان خاص خود را دارند.

نکته قابل‌توجه این است که انحصار واردات این میوه‌های لاکچری از سوی عده‌ای خاص است که این موضوع باعث شده تا قیمت این محصولات بدون هرگونه ضابطه و تنها براساس تصمیم واردکننده تعیین شود.

به همین دلیل است که در میوه‌فروشی‌های بالای شهر قیمت یک کیلو لیچی ۳ میلیون‌و۱۰۰ هزار تومان، بلوبری کیلویی ۲ میلیون تومان، آووکادو کیلویی ۴۶۰هزار تومان و میوه ستاره‌ای یا استارفروت با قیمت کیلویی یک‌میلیون‌و۷۰۰هزار تومان به فروش می‌رسند.

البته که این میوه‌ها نه به شکل کیلویی، بلکه دانه‌ای یا گرمی فروخته می‌شوند چون کمتر کسی است که بتواند این میوه‌ها را با این قیمت‌های نجومی به‌صورت کیلویی خریداری کند. این در حالی است که ‌همین میوه‌ها در کشورهای دیگر با قیمتی به‌مراتب پایین‌تر و معمولی‌تر به فروش می‌رسند و خوراکی لاکچری هم محسوب نمی‌شوند./ منبع: همشهری

قیمت میوه های نوبرانه در میادین میوه و تره بار

قیمت میوه‌های نوبرانه در بازار رو به کاهش است. در حال حاضر قیمت میوه‌های نوبرانه در میادین میوه و تره‌بار به زیر ۱۰۰ هزار تومان در هر کیلو رسیده است.

هر چه به تابستان نزدیک‌تر می‌شویم بر تنوع میوه‌های نوبرانه در بازار اضافه می‌شود و به همین نسبت قیمت‌ها هم ارزان‌تر می‌شود. در حال حاضر قیمت میوه‌های نوبرانه در میادین میوه و تره‌بار به زیر ۱۰۰ هزار تومان در هر کیلو رسیده است.

مهر نوشت: طبق نرخنامه سازمان میادین میوه و تره‌بار، در حال حاضر آناناس، چغاله بادام و زردآلو گران‌ترین میوه‌ها هستند. بر اساس نرخنامه سازمان میادین میوه و تره‌بار تهران هر کیلو آناناس طلایی ۱۱۵ هزار تومان، چغاله بادام ۹۵ هزار تومان و زردآلوی پیش رس ۸۵ هزار تومان است. این در حالی است که قیمت دیگر میوه‌های نوبرانه پایین‌تر است. هر کیلو توت فرنگی ۸۲ هزار تومان، توت سفید ۶۵ هزار تومان، گیلاس پیش رس ۶۵ هزار تومان، شلیل ۶۵ هزار تومان، توت سیاه ۶۰ هزار تومان و هلوی پیش رس ۵۲ هزار تومان است.

 

قیمت میوه در میادین میوه و تره‌بار ارزان‌تر از خرده‌فروشی‌های سطح شهر است. در حالی که مغازه‌های میوه‌فروشی سطح شهر مجاز هستند تا ۳۵ درصد سود به قیمت‌ عمده میوه‌ها اضافه کنند، این میزان در برخی از میوه‌فروشی‌ها مراعات نمی‌شود و گاه شاهد اختلاف بیش از ۵۰ درصد قیمت میوه خرده‌فروشی‌ها نسبت به میادین میوه و تره‌بار هستیم.

ارزانی قیمت میوه های نوبرانه‌های بهاری​

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران از عرضه انبوه میوه‌های نوبرانه در روزهای پیش رو و کاهش قیمت آنها خبر داد.

اسدالله کارگر، رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از افزایش عرضه میوه‌های نوبرانه خبر داد و گفت: امسال میوه‌های نوبرانه مانند گوجه سبز، زردآلو، هلو، شلیل و گیلاس زودتر از سال‌های دیگر به بازار آمده و تا کمتر از دو هفته آینده به عرضه انبوه می‌رسد و قیمت آنها رو به کاهش است.  

وی افزود: حجم عرضه میوه‌های نوبرانه در سال جاری بالاست و این سبب تعدیل قیمت و افزایش تقاضای آنها می‌شود تا جایی که حتی در تشریفات و مراسم هم مورد استفاده قرار می‌گیرد و این امر می‌تواند به کاهش تقاضا برای میوه‌های رسمی مانند سیب و پرتقال در فصل بهار بینجامد. 

کارگر در ادامه از کشف آخرین قیمت انواع میوه و تره‌بار در بازار عمده‌فروشی تهران خبر داد و در تشریح قیمت انواع میوه‌های فصل گفت: در حال حاضر قیمت گوجه سبز در بازار عمده‌فروشی تهران بر حسب کیفیت در سه رده ۴۰ هزار تومان، ۱۵۰ هزار تومان و ۲۰۰ هزار تومان قرار دارد و نرخ توت فرنگی ۵۰ هزار تومان، ۱۱۰ هزار تومان و ۱۷۰ هزار تومان در هر کیلو است. میانگین قیمت انواع موز نیز ۶۰ هزار تومان، ۷۰ هزار تومان و ۸۰ هزار تومان در هر کیلو برآورد شده است. 

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران همچنین از کاهش متوسط قیمت انواع پیاز شیراز در کیفیت‌های گوناگون به ۲۰ هزار تومان و پیاز دزفول به ۱۵۰۰۰ هزار تومان در میدان عمده‌فروشی تهران خبر داد. 

وی خاطرنشان کرد: قیمت هویج که در هفته‌های گذشته به دلیل بارندگی جنوب تا ۳۰ هزار تومان بالا رفته بود به طور متوسط به ۱۵۰۰۰ تومان کاهش یافته است. 

همچنین به گزارش ایلنا سازمان میوه و تره بار تهران قیمت انواع میوه‌های نوبرانه را در میادین این سازمان در هر کیلو به این شرح اعلام کرده است: زردآلود ۸۵۰۰۰ تومان، هلو ۵۲۰۰۰ تومان، گیلاس ۶۵۰۰۰ تومان و شاتوت ۶۰۰۰۰ تومان. 

 

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی