کد مطلب: 32932

آماده باش در استان تهران؛ طوفان در راه است | از سازه‌های سست و پشت‌بام‌ها فاصله‌ بگیرید

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نسبت به احتمال وزش باد شدید در استان به ویژه نیمه غربی، جنوبی و ارتفاعات هشدار داد و گفت: استحکام سازه‌های سست و موقت بررسی شود.

آماده باش در استان تهران؛ طوفان در راه است | از سازه‌های سست و پشت‌بام‌ها فاصله‌ بگیرید

به گزارش مهر، حامد یزدی مهر، عصر دوشنبه از صدور هشدار زرد وزش باد شدید همراه با خیزش گردو خاک در استان تهران خبر داد و اظهار کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی این مخاطره از عصر امروز دوشنبه هفتم آغاز و تا روز چهارشنبه نهم خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

یزدی مهر در ادامه با بیان اینکه منطقه اثر این مخاطره برای کل استان تهران به ویژه نیمه غربی، جنوبی و ارتفاعات استان پیش بینی شده است گفت: توصیه مدیریت بحران در موارد احتمال وقوع باد شدید استحکام سازه‌های سست و موقت مثل داربست‌ها و عدم استقرار در مکان‌های مرتفع مثل برج‌ها و دکل‌ها است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر ضرورت اجتناب از پرواز گلایدر و هواپیماهای سبک در زمان هشدار وزش باد تاکید کرد و افزود: از همه مردم عزیز می‌خواهیم از توقف کار درختان و سازه‌های نیمه تمام به طور جدی خودداری کنند.

وی با بیان اینکه توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودها نیز مخاطره آمیز است عنوان کرد: به همه ذینعان توصیه می‌شود در انجام امور عمرانی احتیاط لازم را داشته باشند.‌

یزدی مهر در خصوص مستحکم سازی پوشش گلخانه‌ها نیز هشدار داد و بیان کرد: هشدار زرد هواشناسی به همه دستگاه‌ها برای اتخاذ تمهیدات لازم ابلاغ شده است./ مهر

هوای تهران گرم‌تر می‌شود/ پیش‌بینی وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک

اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: از فردا تا روز جمعه (۸ تا ۱۱ خردادماه) روند افزایش نسبی دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی، وضعیت جوی استان تهران از امروز تا روز چهارشنبه (۷ تا ۹ خردادماه) آسمان صاف تا قسمتی ابری، در بعضی ساعات همراه با افزایش ابر و وزش باد، در پاره‌ای نقاط به‌ویژه نیمه جنوبی و غربی استان وزش باد شدید، گاهی خیلی شدید و خیزش موقت گردوخاک و در ارتفاعات گاهی رگبار پراکنده مورد انتظار خواهد بود.

اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زردرنگ ضمن اشاره به وزش باد شدید در تهران آورده است: در این شرایط جوی امکان سقوط اجسام از ارتفاع و خسارت به سازه‌های موقت مانند داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و تجهیزات موجود در نقاط مرتفع مانند برج‌ها و دکل‌ها، خطر شکستن درختان کهنسال و نهال‌ها در پاره‌ای نقاط به‌ویژه در دامنه‌ها و ارتفاعات، گاهی رگبار باران با احتمال رگبار متوسط تا شدید در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک و احتمال گسترش موقت گرد و خاک از استان‌های همجوار و کاهش کیفیت هوا و شعاع دید دور ازانتظار نیست بنابراین احتیاط در عبور و مرور جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و سست مانند داربست‌ها، خودداری از استقرار در مکان‌های مرتفع مانند برج‌ها و دکل‌ها، اجتناب از پرواز گلایدر و هواپیماهای سبک، عدم تردد و توقف کنار درختان و سازه‌های ناتمام، عدم توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها، مستحکم‌سازی پوشش گلخانه‌ها، احتیاط در انجام امور عمرانی و آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی توصیه می‌شود.

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران طی روزهای پنج شنبه و جمعه (۱۰ و ۱۱ خردادماه) آسمان صاف تا کمی ابری، در بعضی ساعات همراه با افزایش ابر، گاهی افزایش باد و در ارتفاعات بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

از فردا تا روز جمعه (۸ تا ۱۱ خردادماه) روند افزایش نسبی دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۳۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۸ خردادماه) صاف تا قسمتی ابری، از بعد از ظهر افزایش باد با حداقل دمای ۲۰  و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد و طی ‌چهارشنبه ( ۹ خردادماه) صاف تا قسمتی ابری، گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند./ ایسنا

وضعیت دما و بارش کشور تا نیمه تیر ماه

بر اساس اعلام پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو، طی شش هفته آینده منتهی به نیمه تیر، اغلب مناطق کشور بی ‌بارش خواهند بود یا بارش آن‌ها قابل توجه نیست. انتظار می‌رود میانگین دمای هوا نیز طی این بازه زمانی به‌تدریج افزایش یابد.

به گزارش ایسنا بر اساس جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی بارش کشور از  ۷ خرداد ماه تا ۱۷ تیر ماه، طی هفته آینده (۷ تا ۱۳ خرداد) در بخش‌های محدودی از شمال‌ غرب و دو سوی دامنه‌های کوه‌های البرز بارش رخ می‌دهد که مقدار آن در محدوده بارش فصل است و سایر مناطق کشور عمدتا بی‌بارش خواهند بود. طی هفته دوم بارش کشور در شمال ‌غرب، دو سوی کوه‌های البرز و شمال‌ شرق در محدوده نرمال با گرایش به کمتر از آن و در سایر مناطق بی‌بارش یا قابل توجه نیست.

بارش هفته سوم در مناطقی از شمال ‌غرب و زاگرس شمالی در محدوده نرمال تا بیش از آن، در دو سوی کوه‌های البرز، شمال‌ شرق و زاگرس میانی در محدوده نرمال تا کمتر از آن و در سایر مناطق قابل توجه نیست. احتمال وقوع بارش انباشته هفتگی بین ۲۰ تا ۵۰ میلیمتر در شمال ‌غرب کشور بین ۲۵ تا ۵۰ درصد است.

بارش هفته‌های چهارم تا ششم در شمال ‌غرب و سواحل خزر کمتر از نرمال و در سایر مناطق به‌جز جنوب ‌شرق قابل توجه نیست. بارش هفته ششم برای جنوب ‌شرق در محدوده نرمال با گرایش به بیش از آن برآورد می‌شود.

بر اساس جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی دمای هوای کشور از ۷ خرداد ماه تا ۱۷ تیر ماه، دمای هوای هفته آینده (۷ تا ۱۳ خرداد) در نوار شرقی کشور و دامنه شمالی البرز تا یک درجه کمتر از نرمال، در نوار ساحلی دریای عمان و شرق زاگرس میانی ۳ تا ۵ درجه بیش از نرمال و در سایر مناطق از ۱ تا ۳ درجه بیش از نرمال خواهد بود. دمای هفته دوم در نوار غربی و زاگرس جنوبی ۱ تا ۲ درجه بیش از نرمال، در شمال ‌شرق و شرق کشور ۱ تا ۲ درجه کمتر از آن و برای سایر مناطق در محدوده نرمال‌پیش ‌بینی شده است.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، در هفته سوم دمای هوا در امتداد زاگرس و بخش‌هایی از مرکز کشور در محدوده نرمال و برای سایر مناطق تا ۳ درجه فراتر از نرمال پیش‌ بینی شده است. دمای هوای هفته چهارم در نیمه شمالی ۱ تا ۳ درجه و در سایر مناطق تا ۱ درجه بیش از نرمال خواهد بود. دمای هوا در هفته‌های پنجم و ششم در جنوب شرق تا ۱ درجه بیش از نرمال و برای سایر مناطق ۱ تا ۳ درجه بیش از نرمال برآورد می‌شود.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی