کد مطلب: 32018

مستمری بگیران کمیته امداد | خبر جدید عیدی مستمری بگیران کمیته امداد | مستمری بگیران بهزیستی

فوری/ واریز 2/293/2000 تومان بحساب هر نفر از همین لحظه | واریز عیدی ویژه رئیسی برای مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی

امروز مرحله دوازدهم مستمری مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی بحسابها واریز شد. دولت مقرر کرد که مستمری برخی از خانوارها 3 برابر واریز گردد. همچنین عیدی ویژه 350 هزارتومانی به کارت یارانه برخی از خانوارها واریز شد که جزئیات این واریزی ها را با هم در ادامه خبر می خوانیم.

فوری/ واریز 2/293/2000 تومان بحساب هر نفر از همین لحظه | واریز عیدی ویژه رئیسی برای مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی

دولت برای کمک به نیازمندها و اقشار کم درآمد اقدام به پرداخت حقوق و واریزی های مختلف به مستمری بگیران کمیته امداد میکند. این واریزی به صورت ماهیانه به حساب مستمری بگیران کمیته امداد پرداخت می شود. خبر جدید و داغ دولت درباره واریزی جدید و میلیونی برای مستمری کمیته امداد را در ادامه با هم می خوانیم.

افزایش سه برابری حقوق این مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور از واریز مستمری سه برابری برای مددجویان آسیب دیده از سیل در سیستان و بلوچستان خبر داد.

علیرضا انجلاسی با بیان اینکه تیم مدیریت بحران سازمان بهزیستی بلافاصله پس از سیل برای ارزیابی خسارات وارد به مددجویان این سازمان وارد عمل شد، گفت: بازدید میدانی و ارزیابی خسارات مددجویان تحت پوشش شهرستان‌های چابهار، دشتیاری، نیک‌شهر و قصرقند و سایر شهرها توسط ستاد بحران اداره کل بهزیستی سیستان و بلوچستان و نمایندگان اعزامی از مناطق سیل زده جنوب استان با سرعت انجام گرفت.

وی با اشاره به اینکه وظیفه خود می‌دانیم از مددجویان آسیب دیده در سیل اخیر در سیستان و بلوچستان حمایت کنیم، افزود: بر این اساس مبلغ سه برابر مستمری برای هر خانواده تحت پوشش آسیب دیده از سیل به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است.

انجلاسی با بیان اینکه مستمری با توجه به بعد خانوار واریز می‌شود، گفت: برای خانوارهای یک نفره دو میلیون و ۲۹۳ هزار و ۲۰۰ تومان، خانوارهای دونفره سه میلیون و ۲۷۶ هزار تومان، خانوارهای سه نفره چهار میلیون و ۵۸۶ هزار و ۴۰۰ تومان، خانوارهای چهار نفره پنج میلیون و ۸۹۶ هزار و ۸۰۰ تومان، و خانوارهای پنج نفره هفت میلیون و ۲۰۷ هزار و ۲۰۰ تومان پرداخت شده است.

واریز مرحله دوازدهم حقوق مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی

با اعلام سازمان بهزیستی، ساعتی پیش، مرحله دوازدهم مستمری مددجویان و معلولان واریز شد.

مستمری اسفندماه ۱۴۰۲ به عنوان آخرین مستمری سال جاری مددجویان سازمان بهزیستی با ارقام زیر واریز شد:

– یک‌نفره؛ ۷۶۴/۴۰۰ تومان

– دونفره؛ ۱/۰۹۲/۰۰۰ تومان

– سه‌نفره؛ ۱/۵۲۸/۸۰۰ تومان

– چهارنفره؛ ۱/۹۶۵/۶۰۰ تومان

– پنج‌نفره؛ ۲/۴۰۲/۴۰۰ تومان

نکته مهم آن است که امسال و برای دومین سال متوالی، عیدی مددجویان واریز نشد و مسئولان سازمان بهزیستی نیز تاکنون واکنشی به پرداخت نکردن این پول نشان نداده‌اند.

مستمری بگیران کمیته امداد

واریز عیدی دولت به کارت مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی گفت: در سه سال اخیر، دولت سیزدهم و مجلس یازدهم توجه ویژه به اقشار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی داشته‌اند و در این سال‌ها مستمری مددجویان افزایش قابل توجهی داشته است.

مرتضی فیروزآبادی درباره چگونگی دهک‌بندی افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار داشت: اکنون ۹۶ درصد مددجویان کمیته امداد در پنج دهک پایین قرار دارند و برای سال ۱۴۰۳ پیشنهاد افزایش ۳۰ درصدی مستمری‌ها تصویب شده است.

فیروز آبادی افزود: اکنون حدود دو میلیون و ۳۶۲ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد خمینی (ره) هستند که ۸۷ درصد آنها در سه دهک پایین و ۹۶ درصد در پنج دهک پایین قرار دارند.

وی ادامه داددهک‌بندی توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می‌شود و کمیته امداد دخل و تصرفی در آن ندارد و فقط به عنوان یکی از شاخص‌های حمایت (و نه تنها شاخص) استفاده می‌کنیم.

فیروز آبادی تاکید کرد: دهک‌بندی با نتایج بازدیدهای میدانی مددکاران کمیته امداد خمینی (ره) و دیگر بانک‌های اطلاعاتی نظیر پوشش سایر نهادهای حمایتی تکمیل می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: به طور کلی خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) بر محور توانمندسازی استوار است و در سال های اخیر، رویکرد اصلی این نهاد امدادی، توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش بوده است و در این راستا خدمت اشتغال، مسکن، جهیزیه برای نوعروسان، حمایت‌های تحصیلی از فرزندان، مشاوره خانواده، کمک هزینه های درمانی و… به خانواده‌های تحت پوشش این نهاد امدادی ارائه می‌شود.

میزان مستمری اقشار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در دولت سیزدهم و مجلس یازدهم افزایش قابل توجهی داشت

فیروز آبادی اضافه کرد: به طور کلی در سه سال اخیر، دولت سیزدهم و مجلس یازدهم توجه ویژه به اقشار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) داشته‌اند و در این سال‌ها مستمری افزایش قابل توجهی داشته است.

وی افزود: به عنوان مثال، مستمری خانواده یک نفره از ۳۵۰ هزار تومان در سال ۱۴۰۰ به ۷۷۰ هزار تومان در سال ۱۴۰۲ اضافه شده است. به همین ترتیب، مستمری خانواده ۲ نفره از ۵۰۰ هزار تومان در سال ۱۴۰۰ به یک میلیون و ۹۰ هزار تومان در سال ۱۴۰۲ افزایش یافته همچنین برای خانواده های چهار نفره هم از ۹۰۰ هزار تومان در سال ۱۴۰۰ به یک میلیون و ۹۶۰ هزار تومان در سال جاری افزایش یافته است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: همچنین برای سال ۱۴۰۳ پیشنهاد افزایش ۳۰ درصدی مستمری ها در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است.

در سال جاری، ۱۰۰ هزار مددجو به واسطه خدمات اشتغال در سال‌های گذشته به حداقل درآمد قانون کار دست یافتند و از چرخه پوشش کمیته امداد خارج شده و خودکفا شده‌اند.

خدرویسی با بیان اینکه یکی از مشکلات مددجویان موضوع تامین مسکن است، گفت: کمیته امداد با هماهنگی و همکاری با سایر نهادهای انقلابی و ظرفیت دولت، یکی از سازمان‌های مسکن ساز موفق در سطح کشور است و شاهدیم که تعداد قابل توجهی از مسکن‌های امداد در سراسر کشور به ویژه نقاط روستایی افتتاح می‌شود.

وی افزود: در حوزه کمک به پرداخت اجاره و ودیعه مسکن، با بهره‌گیری از ظرفیت قانونی و مساعدت بانک‌های عامل کشور از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا دی ماه، بیش از ۲۳۰۰ میلیارد تومان ودیعه مسکن به مددجویان پرداخت کرده‌ایم.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با بیان اینکه برای مددجویان بیش از ۱۲۰ خدمت به تناسب نیاز آنها ارائه می‌شود، گفت: مددجویان در دو حوزه درمان و سلامت نیازمند مساعدت جدی هستند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد امروز هوشمند و کارآمد است، تاکید کرد: همه سامانه‌هایی که در گذشته در آن سامانه‌ها فعالیت‌های امداد انجام می‌شد، تجمیع شده و نرم افزار و سامانه جامع و کامل (امداد هوشمند) به کار گرفته شده است.

این مسئول ادامه داد: امروز شناسایی‌ فقرا، علاوه بر عملیات میدانی و استفاده و بهره‌گیری از سایر پایگاه‌های اقتصادی خانوار در دستگاه‌های کشور و بررسی‌های مددکاران به صورت هوشمند انجام می شود به طوری که بسیاری از فعالیت ها نیاز به حضور مددجویان در دفاتر کمیته امداد و ادارات اجرایی ندارد.

به گفته خدرویسی، اکنون سامانه امداد هوشمند این ظرفیت را ایجاد کرده است تا هر فرد نیازمندی در منزل، درخواست ارائه خدمت خود را ثبت کند تا به قید فوریت توسط مددکاران پیگیری شود.

وی با بیان اینکه اکنون چهار هزار مددکار متعهد و بیش از سه هزار مددکار در مراکز نیکوکاری در سطح کشور فعال هستند، درباره برنامه کمیته امداد در تامین جهیزیه مددجویان اظهار داشت: به دنبال صفر کردن پشت نوبتی‌های دریافت جهیزیه تا پایان سال هستیم.

معاون کمیته امداد افزود: تا امروز ۶۰ هزار سری جهیزیه شامل پنج قلم کالای اساسی تحویل داده شده و مراحل نهایی خرید ۳۰ هزار سری جهیزیه دیگر نیز طی شده و در حال ارسال به استان هاست.

معاون کمیته امداد، گفت: با حمایت‌های دولت مردمی و مجلس، در هیچ نقطه‌ای از کشور فردی که در دهک یک تا سه درآمدی باشد و تحت پوشش نباشد نداریم.

خدرویسی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۳۸ هزار و ۵۳۱ خانواده برای دریافت ودیعه مسکن به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند، اظهار داشت: در سال جاری ۹۰ هزار و ۸۶۳ قلم کالا اعم از یخچال و لباسشویی به خانواده‌های نیازمند تحویل داده شده است.

پرداخت ۳۵۰ هزار تومان به کارت یارانه مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی

خدرویسی با اشاره به اینکه بیمه پایه مددجویان، بیمه سلامت است و از پرداخت فرانشیز خدمات سرپایی و بیمارستانی طبق قوانین و بخش های صادره معاف هستند و گاهی حداقل درصد فرانشیز را پرداخت می‌کنند، گفت: اکنون برنامه رفع سوءتغذیه مادران باردار و شیرده را با همکاری وزارت بهداشت و تامین منابع از سوی بنیاد مستضعفان اجرا می‌کنیم.

به گفته معاون کمیته امداد، اکنون ماهانه کارت حمایتی ۶۰ هزار مادر باردار و شیرده که دچار سوءتغذیه هستند، به مبلغ ۳۵۰ هزار تومان شارژ شد.

منبع: مهر
آنچه دیگران میخوانند
  • ناشناس ارسالی در

    کاش هم به قم سیل بیاد مسئولین به فکر مل معلولین میشد

  • ناشناس ارسالی در

    کی واریزی کننده

  • یوسف ارسالی در

    همش دروغ توی گوگل زده عیدی واریز میشه با این چشم میخونم اخرش بوجه نیست انشالله که هیچ وقت نباشه ما معلولان عادت کردیم به نبودن باروان ما بازی نکنید تو رساله ملی علام کنید عیدی مثل سالهای قبل پرداخت نمیشه راحت بشیم ۲۰ دم ماه به بنده چهار نفر هستم مستمری دادن ۲۵ همون ماه تموم شد بهتر نیست همون ارزونی بشه مستمری قط بشه حسرت همه چی مونده تودلمون عجب عدالتی داریم تو سرزمین مادری

  • ناشناس ارسالی در

    دولت ما اگه دولت بود دست روسر عیدی مددجو نمیزاشت همینجور که بچهای من دارن حسرت همه چیز میخورن انشالله سرمسئولین بیاد تا مارو درک کنن تابفهمن گشنگی یعنی چه سه سال تحت پوشش کمیته امداد شدم هروقت رفتم درخواست چیزی دادم گفتن فکر کن کمیته امداد نیست پس چرا دولت تاسیسش کرده جمعش کنی تافکر کنیم نیست اینم جواب مددکاران که گذاشتی فقط پارتی بازی میکنن

  • ناشناس ارسالی در

    فقط برای بهزیستی واریزشده برای کمیته امداد اصلاواریزنکردن

  • ع ارسالی در

    چرافقط سیل زدهارودادنومارونمیدن این چجورسه آخه من ازگلستانم سهرگالیکش اصلاتاتلان نه عیدی نه سبدی هیچ چیزی ب ماندادن به خدا الان اشم دراومدکه بچم اومده میگه مامان عیدیوریختن برام کفش بخری آخه چراکسی بفکرمانبست فقژ بفکرخودتونید

  • ناشناس ارسالی در

    لطفا مال کمیته امداد رو هم واریز بکنید .با تشکر

  • لیلا ارسالی در

    از همین مسولین سوال کنید چرا بودجه برای واریز مددجو نیست ولی بودجه برا غزه وفلسطین ولبنان هست شما خودتون هم۷۰۰ هزار تومن میتونید یک ماه زندگی کنید توی این تورم پول یک کیلو گوشت هم نیست

  • حسینی ارسالی در

    کاشکی یه سیلی زلزله ای سونامی چیزی بیادهرچی آدم ظالم ودروغگو وحق ضعیف خوره رو ببره شاید اونوقت یه نفس راحتی کشیدیم

  • داود طنوریان ارسالی در

    اگر به این قشر نیازمند جامعه بدهند خوب است موفق باشید

  • ناشناس ارسالی در

    ای کاش مسلمانی یاد می گرفتم سیربه غم کرسنه نیست سوار پیاده را نمبیندانکه دارد کمکش میکنم آن کس ندارد بزارباشه

  • مهدی فنایی ارسالی در

    من‌۴۵‌سالمه‌بامادرم‌که معلولیت ‌ازپادارد‌زندگی‌میکنم‌توی‌یک‌انباریه۲۵‌متری‌که‌نه
    سرویس‌بهداشتی‌داره،نه‌حمام،نه‌آشپزخونه،۶ماه‌که‌بیکارم‌هرجارفتم‌،برای‌کارسن‌زیر۳۰الی۳۵‌سالومیخان،یکار۳ماه‌پیش‌توی‌بی‌آرتی‌پیداکردم،که‌معافی‌خاستن‌‌هرچی‌گفتم‌مشمول‌عفورهبریشدم،گفتن‌کارت‌،خلاصه‌رفتم‌کارت‌وبگیرم‌۲۰روزه‌حاضرمیشد،ولی‌حدود۷۰۰هزارتومن‌هزینه‌اش‌میشد،منم‌نداشتم‌اومدم‌تاحالا‌که‌جورنشده،مادرم‌گفت‌‌بهزیستی‌عیدیمو‌دادبروکارتتوبگیر‌ک‌بعدعیدبری‌سرکار.خلاصه‌اینم‌ازعیدی‌که‌ندادن،خداشاهده‌فقط‌موقعه‌نمازه‌که‌راحتم،یکیهم‌موقع‌ایی‌که‌دارم‌ضرفارومیشورمیاکارای‌خونه‌روانجام‌میدم‌حتی‌دیگه‌روم‌نمیشه‌بمادرم‌نگاه‌کنم،خدامشکل‌دولت‌وحل‌کنه،اونم‌مشکل‌مارو‌که‌با۷۰۰تومن‌‌چقدرمشکل‌ماحل‌میشد.

    • سهراب ارسالی در

      جالبه بیت المال حق این قشر ضعیفه که دارن بازور والتماس به خودشون میدن اونم اگه بدن...قیامتی حتما هست

  • ... ارسالی در

    اگه سهام های مارو کم کردین دادین به کمیته ها من اصلا حلال نمیکنم اینا سهم ما بود
    هر کی سهم خودش
    چرا آخه برا اونا به میلیون میاد به ما به صد
    چراااا
    لطفا پاسخگو باشید

  • فاطمه ارسالی در

    آقای رعیسی باید از ما فقیران و بیسرپریتان حمایت کند ، تحت پوشش بهزیستی ماهیانه ۳۰۰ هزار تومان حقوق به کجا برسه اون پول دستمال کاغذی ما هم نمیشه

  • رسول ناصری ارسالی در

    واقع حقیقت داره که مسولین میخوام عیدی قبل عید واریز کنن واقع خدا آتیش به زندگی شما بیفته که مارو بایک ملیون یادوملیون دارین گولمان میزنیدبدبختمان کردین ظلم ستم پایدار نیست انشالله رسول ناصری از خرمشهر

  • زهراشیخ اکبری ارسالی در

    چراریس بهزیستی کشوربه دروغ میگن که عیدی واریزشده برامستمریابهزیستی اصلاپولی توحساب نیست اقایه ریسی شماروبه خداپیگیری کنین وبیشتربه این سازمانهارسیدگی کنین واینقدرادمومسخره نکنین

  • کیوان شکوری لاسکی ارسالی در

    باسلام دعای خیر اینجانب کیوان شکوری ناشنوا هستم مدت5سال است بیماری نورباتی گرفتگی عضلانی دارم معلول شدید هستم خونه نیشتی هستم هیچ کاری نمی‌توانم انجام هم خونه نیشتی هستم وضع باباهم خوب نیست بامن کمک کند از مسئولین تقاضا دارم بامن کمک کنید تحصیلات بنده‌ لیسانس عمران است ولی هیچ اداریی مشقول به کارنیستم از شما مسئولین محترم تقاضا ی کمک دارم امیدوارم که خداوند شما را سلامت نگدارد. تقاضا کننده کیوان

  • بیژن ارسالی در

    تورو خدا شمای که این مطالب رو چاپ میکنید تا مطمن نباشید این مطالب رو چاپ نکنید لااقل شما دیگه عذابمون ندید معلول سرتا پا غذابه تورو خدانکنید

  • ناشناس ارسالی در

    این همه دروغ چرا؟

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی