کد مطلب: 31968

درگذشت | آخرین اخبار درگذشت | خبر درگذشت | پیام تسلیت

فوری/ درگذشت دردناک هنرمند معروف کشور | داغ بزرگ بر دل جامعه هنری + عکس و علت فوت

متاسفانه هنرمند معروف کشور درگذشت.

فوری/ درگذشت دردناک هنرمند معروف کشور | داغ بزرگ بر دل جامعه هنری + عکس و علت فوت

مصطفی احمدیان فیلمبردار سینما و تلویزیون شب گذشته (۱۹ اسفند ماه) بر اثر ایست قلبی از دنیا رفت.

فرزند مصطفی احمدیان در گفت و گویی با ایسنا با اعلام خبر درگذشت این فیلمبردار، اضافه کرد که پدرش روز گذشته بر اثر ایست قلبی از دنیا رفت و مراسم تشییع او فردا دوشنبه ۲۱ اسفند ماه حدود ساعت ۱۰ صبح در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) برگزار می شود.

به گفته ونداد احمدیان فرزند این فیلمبردار، مصطفی احمدیان مدتها به بیماری سرطان مبتلا بود که آن را شکست داد و شب گذشته بر اثر ایست قلبی از دنیا رفت.

سمسارزاده درباره علت درگذشت مرتضی تبریزی توضیح داد: آقای تبریزی به دلیل سکته مغزی فوت شده است

مصطفی احمدیان دو سالی در عرصه سینما و تلویزیون فعالیت نداشت و آخرین کار او مربوط به سریال "آسانسور" برمی گشت که از تلویزیون پخش نشد.

از مهم‌ترین آثار تلویزیونی مصطفی احمدیان می‌توان به فعالیت در سریال "همسایه‌ها"، سریال "روزهای زندگی" و سریال "گاو صندوق" اشاره کرد.

مصطفی احمدیان کار حرفه‌ای خود را از تلویزیون آغاز کرد و سال ۱۳۶۷ در سریال بخش "چهار جراحی" به کارگردانی مسعود فروتن به عنوان مدیر فیلم برداری فعالیت داشته است.

او مجموع ۲۳ اثری که در کارنامه دارد، در ۱۸ اثر در تلویزیون با نام‌های سریال "همسایه‌ها"، "سریال خط"، سریال "راه شب"، سریال "زمین انسان‌ها"، سریال "عملیات ۱۲۵"، سریال "گاو صندوق"، سریال آواز در باران، سریال بیداری، سریال "پرستار"، سریال "زیرزمین"، سریال "طلسم شدگان"، سریال "روزهای زندگی"، سریال "روزی عقابی"، سریال "شرکت"، سریال "وکلای جوان"، سریال "خودرو تهران ۱۱"، سریال "مهر و ماه" و سریال "بخش چهار جراحی"  و در ۵ فیلم در سینما با نام‌های فیلم "شاباش"، فیلم "صدای پای من"، فیلم "پروانه ای در مه"، فیلم "پیک نیک در میدان جنگ" و فیلم "زخم زیتون" فعالیت داشته است.

مصطفی احمدیان مدیر فیلم برداری سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار مصطفی احمدیان می‌توان به فعالیت در سریال همسایه‌ها، سریال روزهای زندگی و سریال گاو صندوق اشاره کرد.

درگذشت

مصطفی احمدیان کار حرفه‌ای خود را از تلویزیون آغاز کرد و سال 1367 در سریال بخش چهار جراحی به کارگردانی مسعود فروتن به عنوان مدیر فیلم برداری فعالیت داشته است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال همسایه‌ها، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای مصطفی احمدیان محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون شهلا ریاحی، ژاله علو، فریماه فرجامی و مرتضی ضرابی را تجربه کرد.

مصطفی احمدیان در سال 1395 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در تولید اثر مهمی حضور داشته است. اثر مهم مصطفی احمدیان در این سال، فعالیت در سریال همسایه‌ها به کارگردانی مهران غفوریان محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی مصطفی احمدیان فعالیت در سریال همسایه‌ها بوده است. مصطفی احمدیان سال 1395 سریال همسایه‌ها به عنوان مدیر فیلم برداری فعالیت داشته است که توانست با مهارتش، جای خود را میان اهالی فضای تلویزیون مطرح کند. مصطفی احمدیان توانست با فعالیت در سریال همسایه‌ها تجربه حرفه‌ای موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگران بزرگ و باتجربه‌ای نظیر مهران غفوریان، شیرین صفری، سید جواد رضویان و سیروس گرجستانی توانست سطح کاری او را متحول کند.

مصطفی احمدیان علاوه‌بر سریال همسایه‌ها، سال 1379 در سریال روزهای زندگی نیز فعالیت داشته است. مصطفی احمدیان این‌بار با سیروس مقدم یعنی کارگردان سریال روزهای زندگی و هنرمندانی چون مجید مظفری، بیتا فرنگی، نصرت‌الله زمانپور و مرجان محمدی همکاری داشت.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی مصطفی احمدیان آن هست که در مدت زمان فعالیت خود، هم در تلویزیون و هم در سینما حضور داشته است. مصطفی احمدیان را باید بیشتر مدیر فیلم برداری تلویزیون بدانیم چرا که 79% آثار وی تلویزیونی و 21% آثارش سینمایی است. در واقع مصطفی احمدیان از مجموع 23 اثری که در کارنامه دارد، در 18 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال همسایه‌ها، سریال خط، سریال راه شب، سریال زمین انسان‌ها، سریال عملیات ۱۲۵، سریال گاو صندوق، سریال آواز در باران، سریال بیداری، سریال پرستار، سریال زیرزمین، سریال طلسم شدگان، سریال روزهای زندگی، سریال روزی عقابی، سریال شرکت، سریال وکلای جوان، سریال خودرو تهران 11، سریال مهر و ماه و سریال بخش چهار جراحی نام‌های و در 5 اثر در سینما با نام‌های فیلم شاباش، فیلم صدای پای من، فیلم پروانه ای در مه، فیلم پیک نیک در میدان جنگ و فیلم زخم زیتون فعالیت داشته است.

در بیوگرافی مصطفی احمدیان آثار مهمی وجود دارد. اگر می‌خواهید با بیوگرافی مصطفی احمدیان و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار مصطفی احمدیان در منظوم سر بزنید. همه 23 اثر مهم مصطفی احمدیان در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار مصطفی احمدیان در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها داده‌اند. در واقع هر چقدر مصطفی احمدیان در آثار ارزشمندتری فعالیت کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی مصطفی احمدیان درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی مصطفی احمدیان بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، سریال همسایه‌ها محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی مصطفی احمدیان کمترین امتیاز را گرفته است، سریال آواز در باران محسوب می‌شود.

اگر در مورد بیوگرافی مصطفی احمدیان نکات بیشتری می‌دانید حتما برای ما ارسال کنید تا کمکی بزرگ به همه مخاطبان و طرفداران مصطفی احمدیان کرده باشید. مثلا اگر اطلاعاتی دقیق‌تر در مورد بیوگرافی مصطفی احمدیان، آثار مصطفی احمدیان، جوایز مصطفی احمدیان، همکاران مصطفی احمدیان، گالری عکس مصطفی احمدیان، قد مصطفی احمدیان، وزن مصطفی احمدیان، رنگ چشم مصطفی احمدیان، وضعیت تأهل و همسر مصطفی احمدیان، فرزندان مصطفی احمدیان، حواشی مصطفی احمدیان و کودکی مصطفی احمدیان می‌دانید حتما برای ما ارسال کنید.

منبع: ايسنا
آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی