کد مطلب: 31927

کالابرگ الکترونیکی | آخرین خبر از کالابرگ الکترونیکی | ثبت نام کالابرگ الکترونیکی

فوری/ کالابرگ 2/480/000 تومانی ماه رمضان شارژ شد | دهک های 1 تا 9 حساب خود را چک کنند

دور جدید شارژ کارت کالابرگ اسفند ماه برای دهک های 1 تا 9 آغاز شد.

فوری/ کالابرگ 2/480/000 تومانی ماه رمضان شارژ شد | دهک های 1 تا 9 حساب خود را چک کنند

از هفته های گذشته خبرهای خوشی مبنی بر افزایش یارانه کالابرگ الکترونیکی به گوش می رسد.قرار بر این شده است که دولت یارانه جدیدی در قالب کالابرگ الکترونیکی 1 و 2 میلیون تومانی بحساب هر ایرانی پرداخت کند. سوای یارانه کمک معیشت جدید دولت، هر ماه مبلغ 520 هزارتومان در کارت کالابرگ الکترونیکی شارژ میشود.جزئیات جدید از افزایش مبلغ یارانه کالابرگ الکترونیکی به خانوارها را با هم در سایت دیجی سرگرمی می خوانیم.

کالابرگ ‌ماه رمضان شارژ شد

ماه دوم طرح کالابرگ الکترونیکی(فجرانه) در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوارهای دهک‌ اول تا هفتم درآمدی از ۱۸ اسفند ماه آغاز می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز مرحله دوم طرح فجرانه کالابرگ ‌الکترونیکی خبر داد و گفت: مرحله دوم این طرح ملی مصادف با حلول ماه مبارک رمضان و عید نوروز از تاریخ ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شده و تا ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

یوسف شعبانی اظهار کرد: طرح کالا برگ الکترونیکی(فجرانه) در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوارهای دهک‌ اول تا هفتم درآمدی از ۱۷ اسفندماه آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه در این طرح خانوار دهک‌های اول تا هفتم مشمول ۲۲۰ هزار تومان اعتبار خرید ۱۱ قلم کالابرگی می‌شوند، تصریح کرد: خانوارهای مشمول طرح می‌توانند اقلام سبد غذایی را طی یک ماه و متناسب با نیاز خود خرید کنند و اجباری در خرید تمام اقلام به صورت یک‌جا وجود ندارد.

شعبانی با اشاره به اینکه در این طرح سرپرستان خانوار با شرط خرید الکترونیکی ۱۱ قلم مواد غذایی می‌توانند از هدیه ۲۲۰ هزار تومانی کمک هزینه تشویقی دولت بهره‌مند شوند، خاطرنشان کرد: ۱۱ قلم کالای اساسی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات می‌شود.در واقع یک خانواده 4 نفره مبلغ 2 میلیون و 480 هزارتومان یارانه کالابرگ دریافت خواهند کرد.

آغاز مرحله دوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک از ۱۸ اسفندماه

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز مرحله دوم طرح فجرانه الکترونیک از ۱۸ اسفندماه خبر داد و گفت: تاکنون استقبال از طرح فجرانه به ۸۷ درصد رسیده و دهک یک تا سه بیشترین استقبال را داشته‌اند.

علیرضا عسگریان در حاشیه همایش بنگاه‌های اقتصادی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرحله دوم طرح فجرانه همچون طرح اول است و هیچ تفاوتی ندارد. حدود ۲۲ روز است که از اجرای طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک می‌گذرد و حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان دولت هزینه کرده است.

کالابرگ

وی با بیان اینکه حدود ۴۷ هزار میلیارد تومان بر روی سفره مردم نشسته است، افزود: دامنه مواد خوراکی نیز چرخی در حوزه تولید زده است. در مرحله اول اجرای طرح ۴۷ میلیون بسته غذایی توزیع شده است و یقین داریم در مرحله دوم اجرای طرح نیز مردم با همین استقبال حضور پیدا می‌کنند.

معاون وزارت رفاه با بیان اینکه مرحله دوم طرح فجرانه کالابرک الکترونیک ۱۸ ماه شروع می‌شود، گفت: مردم از نوزدهم می‌توانند خرید خود را انجام دهند.‌

عسگریان با بیان اینکه مشمولان این طرح ۶۰ میلیون نفر هستند که در دهک درآمدی یک تا هفت قرار دارند، تاکید کرد: تاکنون استقبال از طرح فجرانه به ۸۷ درصد رسیده و دهک یک تا سه بیشترین استقبال را داشته‌اند.

وی افزود: تعداد فروشگاه‌های متصل به این طرح ۲۲۰ هزار فروشگاه است و فعلا برنامه‌ای برای افزایش آن نداریم. ۱۳ هزار فروشگاه در این طرح دارای تخلف‌هایی بودند که آن‌ها را از طرح خارج کردیم.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون همچنین در همایش بنگاه‌های اقتصادی برتر و بهره‌ور زیر مجموعه صندوق‌های بازنشستگی تابعه وزارت تعاون گفت: نفس اقتصاد متصل به وزارت تعاون است و این وزارتخانه می‌تواند به بزرگ‌ترین سازه اقتصادی کشور و منطقه تبدیل شود. کارفرمایان ما کارگران، روستاییان و عشایر هستند. آن‌ها سهامدار ما هستند. چشم معیشتی این نسل در حال رصد ما هستند.

وی با بیان اینکه صندوق‌های بازنشستگی در کشور ناتراز هستند و مهم‌ترین منبع درآمد آن‌ها بیمه‌شدگان هستند افزود: ما باید وارد حوزه سرمایه‌گذاری شویم. شرکت‌های اقتصادی باید از بنگاه‌داری خارج شوند. در برخی شرکت‌ها فرایندها دست و پاگیری هستند که از دستگاه‌های نظارتی بیرونی بر ما تحمیل می‌شوند. مساله دیگر حقوق کم است تمام این‌ها مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

عسگریان خاطرنشان کرد: ما باید حوزه‌های قوی اقتصادی کشور و بنگاه‌های پرقدرت را حفظ کنیم. درک درستی از صاحب سهام پیدا ‌کنیم، بهره‌وری را در کنار خروج از بنگاهداری در دستور کار قرار دهیم تا به بهره‌وری در حوزه اقتصاد دست یابیم. باید به حوزه صادرات نیز توجه داشت این حوزه بسیار مهم است و رگ حیات اقتصاد ما به حساب می‌آید. تولید محصولات اولیه ما آنقدر پایین است که کسی نمی‌تواند با ما رقابت کند. باید در این حوزه کار درست انجام بدهیم.

تاریخ واریز یارانه ۴۰۰ هزار تومانی اسفندماه به علاوه کالابرگ

بر اساس آخرین تغییرات در بهمن ماه، یارانه نقدی 300 و 400 هزار تومانی طبق بهمن ماه واریز خواهد شد.

یارانه تشویقی که در قالب کالابرگ الکترونیکی پرداخت می‌شود، از تابستان امسال به سرپرستان دهک‌های یک تا سه درآمدی تعلق می‌گرفت، اما از مهرماه شامل سرپرستان دهک‌های درآمدی چهار، پنج، شش و هفت نیز می‌شود. آنطور که محاسبات دوستان در وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی نشان می‌دهد فعلا جمعیت هدف طرح یارانه تشویقی ۶۱ میلیون ایرانی هستند و همین عدد اهمیت بالای طرح طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک را مشخص می‌کند.

یارانه تشویقی که در قالب طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی طراحی شده، بدون اعمال شرط خرید ۲۰۰ هزار تومانی تعلق می‌گیرد و طبق وعده اعلام شده از سوی وزارت رفاه این طرح به‌مدت سه ماه یعنی از ۱۷ بهمن تا ۱۷ اردیبهشت سال آینده ادامه خواهد داشت.

شرط استفاده از کالابرگ الکترونیکی تا الان به‌شکلی بود که اگر هر یک از هموطنان ۲۰۰ هزارتومان از مبلغ یارانه ماهانه را از میان ۱۱ قلم کالای اساسی خریداری می‌کرد، ۱۲۰ هزار تومان اعتبار مضاعف یا همان یارانه تشویقی دریافت می‌کرد، اما با اجرای طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی، شرط خرید ۲۰۰ هزار تومانی کنار گذاشته شده است.

یارانه کالابرگ اسفندماه کی پرداخت می‌شود؟

پرداخت یارانه نقدی از بهمن امسال با سروشکل تازه و زمان‌بندی جدیدی انجام می‌شود. طبق برنامه قرار است بیستم هر ماه یارانه افرادی که تحت‌پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی کشور قرار دارند، واریز شود. بیست و پنجم هر ماه یارانه افراد حاضر در دهک‌بندی درآمدی یک تا سه پرداخت خواهد شد. سی‌ام هر ماه موعد پرداخت یارانه نقدی و معیشتی سایر خانوارهاست و یارانه دارو و هزینه حمل‌ونقل و ذخیره‌سازی سوخت نیز از ابتدای هر ماه واریز خواهد شد.

آنچه دیگران میخوانند
  • بهمن اقبال ارسالی در

    باسلام یارانه معیشتی برچه مبنایی ریخته میشه ،هرکی یه خونه یه ماشین داره دهک ۹یا۱۰میگیره من بازنشسته هستم ودوتا دانشجو دارم ودهک ۹به من دادن

  • زهره ارسالی در

    والا میگین ۱۸اسفند کالا برگ واریز شده اما موجودی اعتبار میزنه ۱

    با اینکه من بهمن کالا برگ دریافت کردم

  • جعفر ارسالی در

    کی گفته تا دهک 7 می‌دیم .اصلا اینجوری نیست . دهک 3به بالا مگه پول تو کارتت داشته باشی که نفری 190تومن بهت وسایل بدن هر نفر 500هزار تومان تو کارت باید پول باشه . این همه ش مسخره بازی

  • ایرانی ارسالی در

    این دهک بندی ها غلطه دارن مغلطه میکنن

  • محمدرضا ارسالی در

    هرکجا می رویم می گویندسیستم قطه بعضی جاها باید400توکارت باشه تابهتون بدیم

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی