کد مطلب: 31777

درگذشت | آخرین اخبار درگذشت | خبر درگذشت | پیام تسلیت

فوری/ فوتبالیست معروف درگذشت | داغ بزرگ بر دل جامعه ورزشی + عکس و علت فوت

فوتبالیست مشهور و نام آشنا درگذشت.

فوری/ فوتبالیست معروف درگذشت | داغ بزرگ بر دل جامعه ورزشی + عکس و علت فوت

زننده گل قهرمانی آلمان در فینال جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا درگذشت.

آندریاس برمه در ۶۳ سالگی درگذشت. سوزان شفر، همسر او، روز سه‌شنبه (امروز) این خبر را به خبرگزاری آلمان اعلام کرد. ایست قلبی علت مرگ او عنوان شده است.

 آندریاس برمه (به آلمانی: Andreas Brehme) (زادهٔ ۹ نوامبر ۱۹۶۰ در هامبورگ) بازیکن اسبق فوتبال آلمانی است.

اندی برمه در دوران فوتبالش به عنوان بازیکن و مربی موفقیت‌های بزرگ و زیادی را به دست آورد. او در دوران فوتبالش برای کایزرسلاترن، بایرن مونیخ و اینتر بازی کرد و دو بار بوندسلیگای آلمان و یک بار سری آ ایتالیا را به دست آورد. او همچنین با اینتر در جام یوفا ۱۹۹۱ قهرمان شد و با کایزرسلاترن در سال ۱۹۹۶ جام حذفی را به دست آورد.

برمه سال ۱۹۹۰ با تیم ملی آلمان قهرمان جام جهانی شد و در دیدار نهایی برابر آرژانتین که به برتری یک بر صفر ژرمن‌ها انجامید، از روی نقطه پنالتی تک گل بازی نهایی را به ثمر رساند. او همچنین در جام جهانی ۱۹۸۶ نایب‌قهرمان و در سال ۱۹۹۲ نایب قهرمان جام ملت‌های اروپا شد.

فوتبال آلمان به‌تازگی شاهد مرگ فرانتس بکن‌باوئر بود. قیصر فوتبال آلمان با برمه قهرمانی در جام جهانی ۱۹۹۰ را به دست آورده بود.

درگذشت

از عرش به فرش یک اسطوره...اندریاس برمه

این مطلب توسط کاربران طرفداری ارسال شده است و دیدگاه طرفداری نیست.

اندریاس برمه بدون شک یکی از بهترین مدافعین تاریخ آلمان است که توانایی عجیبی در بازی در تقریبا تمام پست ها را داشت، بر اساس دیدگاه بسیاری برمه یکی از 3 مدافع برتر تاریخ فوتبال در زمینه ی روندگی و سرعت بود و در زمینه ی بازی با دوپا شاید بهترین. برمه مدافعی بسیار تنومند بود و ضربات ازاد و شوت های بسیار مهلکی داشت.

زمانی که برمه در اینتر بازی میکرد پایه گذار بسیاری از گل های این تیم بود و در نهایت اوج این بازیکن در جام جهانی 1990 بود که موفق شد پنالتی را با ضربه ی پای راست به گل تبدیل کند.

اما با وجود تمام این موفقیت ها در فوتبال برمه در زندگی شخصی به شدت شکست خورده، او با وجود درامد بسیار زیادی که از فوتبال داشت در سال 2015 ورشکسته شد و بانک تقریبا تمام دارایی های او به ارزش 300 هزار یورو را تصاحب کرد. درنهایت زمانی که نوبت به خانه ی او رسید با توجه به خدمات او به فوتبال المان بانک از مصادره خانه ی او سرباز زد به شرطی که برمه برای خود کاری پیدا کند!

برمه به مدت 15 سال بیکار بود و همین مسئله باعث جدایی همسرش و نابودی زندگی او شده بود. بکن بائر در گفتگویی در این زمینه عنوان کرده که بارها به برمه در این زمینه هشدار داده بود اما برمه برای مدت طولانی خود را غرق در الکل کرده بود و تمام کمک های مالی ما و هم تیمی هایش را هدر داد.

درنهایت چندی قبل الیور استروب که خود بازیکن سابق بسیاری از تیم های بوندس لیگا بود پیشنهاد کاری به برمه ارائه کرد که در ان بندی با عنوان شستشوی توالت های عمومی در صورت نیاز امده بود!.

هرچند به نظر نمیرسد که کار به شستشوی توالت برسد اما همین مسئله بیانگر سقوط این اسطوره است، بازیکنانی مانند او و گاسکوئین که در زمینه ی زندگی عادی شکست خوردند.

درگذشت

فعالیت ورزشی

برمه در فینال جام جهانی فوتبال ۱۹۹۰ ایتالیا در دیدار آلمان و آرژانتین در دقیقه ۸۵ تک گل بازی را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند و موجب سومین قهرمانی آلمان در تاریخ جام جهانی فوتبال شد.

برمه در بازی با هر دو پا تبحر داشت برمه اعتقاد داشت که پای راستش دقیقتر و پای چپش ضربات سنگینتری به سمت دروازه می‌زند یکی دیگر از نکات جالب توجه در مورد وی می‌توان به این اشاره کرد که او اکثر کرنرها و ضربات آزاد را با پای چپ می‌زد ولی پنالتی حساس و سرنوشت ساز فینال ۱۹۹۰ در دقیقه ۸۵ را با پای راست به سمت دروازه زد. و بیشتر به خاطر غیر قابل پیشبینی بودنش در بازی فوتبال شناخته شده‌است. او در نواختن ضربات ایستگاهی نیز مهارت داشت.

سانترهای کم نظیر،پا به توپ و دریبل خوب،پاس های بلند او عالی بود. ودر شوتزنی کم نظیر بود.او یکی از بهترین مدافعان کناری تاریخ فوتبال بود.

دوران باشگاهی

او هیچگاه برای تیم باشگاه زادگاهش هامبورگ بازی نکرد. فوتبال حرفه‌ای باشگاهی را با کایزرسلاترن آغاز کرد، پس از چهار سال به بایرن مونیخ پیوست و پس از آن بین سالهای ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۲ در سالهای اوج اینتر میلان همراه لوتار ماتئوس و یورگن کلینزمن دو هموطن دیگرش در ایتالیا بازی کرد. او همچنین موفقیت‌های زیادی در بوندس لیگا به دست آورده، پس از بازگشت از اینتر در آلمان به دوران فوتبال خود پایان داد.

دوران ملی

او ۵ گل از ۸ گل ملی خود را در رقابتهای جام جهانی فوتبال و فوتبال قهرمانی قاره اروپا به ثبت رسانده‌است، جالب اینجاست که ۳ گل از این ۵ مهم در مراحل نیمه نهایی و فینال جام جهانی به ثبت رسیده‌اند. برمه ده سال عضو تیم ملی آلمان بود و یک عنوان قهرمانی جهان و دو نائب قهرمانی در جام جهانی ۱۹۸۶ و جام ملتهای اروپا ۱۹۹۲ در کارنامه دارد.

افتخارات ورزشی

قهرمان بوندس لیگا: ۱۹۹۸؛۱۹۸۷

قهرمان جام حذفی آلمان: ۱۹۹۶

جام ملتهای اروپا: نائب قهرمان ۱۹۹۲

جام یوفا: قهرمان ۱۹۹۱

جام جهانی فوتبال: قهرمان ۱۹۹۰ –

نائب قهرمان ۱۹۸۶

مرد سال فوتبال ایتالیا: ۱۹۸۹

سری آ ایتالیا: قهرمان ۱۹۸۹

سوپر کوپا ایتالیا: قهرمان ۱۹۸۹

لیگ قهرمانان اروپا: نائب قهرمان ۱۹۸۷

منبع: ايسنا
آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی