کد مطلب: 31751

سهام عدالت | سود سهام عدالت | ثبت نام سهام عدالت | زمان واریز سود سهام عدالت

عیدی 4 میلیون و 752 تومانی صاحبان سهام عدالت واریز شد ؟ | مهلت دریافت سهام عدالت متوفیان اعلام شد

جزئیات جدید واریز سود سهام عدالت به حساب متوفیان و صاحبان سهام عدالت منتشر شد.

عیدی 4 میلیون و 752 تومانی صاحبان سهام عدالت واریز شد ؟ | مهلت دریافت سهام عدالت متوفیان اعلام شد

دولت خبرهای جدیدی از واریز سود سهام عدالت در اواخر سال 1402 به صاحبان سهام عدالت و وراث متوفیان داد که با هم جزئیات این واریزی برای دارندگان سهام عدالت را در سایت دیجی سرگرمی می خوانیم.

مهلت دریافت سهام عدالت متوفیان اعلام شد

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گیلان، گفت: وراث فوت‌شدگان حداکثر تا ۱۰ اسفند برای دریافت ارث سهام عدالت متوفای خود اقدام کنند.

ابراهیم قنبرپور، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گیلان درخصوص دریافت سود سهام عدالت متوفیان گفت: وارثان متوفیانی که تاریخ فوت آن‌ها تا تاریخ ۱۳۹۹/۵/۱ است، برای دریافت سهام عدالت امسال و سال‌های گذشته، به کارگزاری‌های بورس، بانک‌های عامل و دفاتر پیشخوان دولت در شهرستان خود مراجعه کنند.

قنبرپور افزود: وراث فوت‌شدگان حداکثر تا ۱۰ اسفند برای دریافت ارث سهام عدالت متوفای خود اقدام کنند. مراجعه کنندگان کپی کارت ملی و صفحه اول شناسنامه متوفی، اصل یا کپی کارت ملی و صفحه اول شناسنامه همه وراث قید شده در گواهی انحصار وراثت و اصل یا کپی گواهی حصر وراثت را به همراه داشته باشند.

به گفته مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گیلان، بانک‌های ملی، ملت، تجارت و پارسیان برای ثبت اطلاعات وراث متوفی در این استان در نظر گرفته شده‌اند.

او تصریح کرد: یکی از ورثه به عنوان نماینده از طرف دیگر وراث که اطلاعاتش در سامانه سجام ثبت شده می‌تواند برای انجام کارهای اداری در این خصوص اقدام کند.

قنبرپور با اشاره به اینکه فرآیند تقسیم سهام عدالت بین وراث ۲ روز زمان می‌برد، گفت: اشخاص دارای سجام بورس، بعد از ورود به درگاه یکپارچه ذی‌نفعان بازار سرمایه، به نشانی ddn.csdiran.ir می‌توانند از طریق گزینه «امور سهام عدالت متوفی» با وارد کردن کد ملی و تاریخ تولد متوفی از وضعیت سهام عدالت متوفی استعلام بگیرند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گیلان یادآوری کرد: کسانی که از قبل برای تقسیم ارث و گرفتن انحصار وراثت در دفاتر پیشخوان دولت و یا دفاتر الکترونیک قضایی ثبت نام کرده‌اند به نام نویسی دوباره نیاز ندارند.

سهام عدالت

روز واریز سود مرحله دوم سهام عدالت مشخص شد

مبلغ سود مرحله دوم سهام عدالت در نیمه دوم اسفند واریز خواهد شد که مبلغ آن برای هر نفر متفاوت است.

در هفته چهارم دی ماه امسال، 6 شرکت « سرمایه‌ گذاری‌ البرز، داروپخش‌ ، داروسازی‌ شهی دقاضی، سرمایه‌ گذاری‌ پارس‌ توشه‌، مجتمع‌ صنایع‌ و معادن‌ احیاء ‌سپاهان، قند تربت‌ حیدریه» سود جاری 105 هزار و 901 سهامدار که شامل 762 میلیارد و 473 میلیون تومان می‌شود را توسط سمات و از طریق سامانه سجام واریز کرده‌اند.

این گزارش می‌افزاید: در هفته چهارم دی ماه امسال، 5 ناشر« پلاستیران، سیمان ‌آبیک، معدنی ‌وصنعتی ‌چادرملو، گروه‌ دارویی ‌برکت، سرمایه‌ گذاری‌ سپه» سود سنواتی 219 هزار و 235 سهامدار که شامل 339 میلیارد و 575 میلیون تومان می‌شود را توسط سمات و از طریق سامانه سجام واریز کرده‌اند.

واریز سود مرحله دوم سهام عدالت هم در نیمه دوم اسفند انجام خواهد شد.

مبلغ سود مرحله دوم سهام عدالت برای افراد مختلف متفاوت است.

آمارهای منتشر شده از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه نشان می دهد که از ابتدای سال 1402 تا پایان هفته چهاری دی ماه، سود جاری و سنواتی 761 ناشر شامل 103 هزار و 954 میلیارد تومان می‌شود را توسط سمات و از طریق سامانه سجام واریز شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در سال‌های اخیر سود سهام عدالت در مرحله دوم به نسبت مرحله اول بیشتر بوده است. در سال گذشته سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان داشتند به ترتیب ۵۱۰، ۵۵۵ و ۶۰۰ هزار تومان و افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار داشتند، مبلغ یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان سود علی‌الحساب دریافت کردند، در حالیکه در مرحله دوم سهامداران به ترتیب ۶۱۳، ۶۶۷، ۷۲۱ و یک میلیون و ۳۵۶ هزار تومان سود گرفتند و اگر امسال نیز رویه چنین باشد سهامداران در روز‌های پایانی سال ۱۴۰۲ سود بیشتری نسبت به مرحله نخست دریافت خواهند کرد.

با این حساب اگر خانواده ای 3 نفره سهام 1 میلیون تومانی داشته باشد در مرحله دوم مبلغ 4 میلیون و 752 هزارتومان سود سهام عدالت دریافت خواهند کرد.

دارندگان سهام عدالت بخوانند / این افراد شماره شبا اعلام کنند

بنابر اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی حدود ۱۰۰ هزار نفر آذرماه امسال به دلیل مشکل در شماره شبای معتبر خود نتوانستند سود سهام عدالت دریافت کنند.

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرد: یک میلیون سهامدار سهام عدالت همچنان شماره شبای معتبر خود را به این شرکت برای دریافت سود اعلام نکرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان در گزارشی نوشت: بنابر اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی حدود ۱۰۰ هزار نفر آذرماه امسال به دلیل مشکل در شماره شبای معتبر خود نتوانستند سود سهام عدالت دریافت کنند.

بر اساس آمار از این تعداد ۵۵ هزار و ۴۴۵ نفر حساب بسته داشتند، ۳۲ هزار و ۵۸۷ نفر با مشکل عدم تطابق کد ملی و شماره حساب مواجه بودند. همچنین بر اساس آمار ۹ هزار و ۶۲۵ نفر دارای حساب راکد بودند و بیش از ۷ هزار نفر هم شماره حساب غیر فعال داشتند.

بنابر اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، متاسفانه همچنان یک میلیون نفر سهامدار سهام عدالت شماره شبای معتبر خود را در سامانه سجام ثبت نکرده اند.

بر اساس این گزارش، افرادی که تاکنون سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده اند، می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) به آدرس Sejam.ir، اطلاعات خود را بروز رسانی کنند تا شرکت سپرده گذاری مرکزی در اواخر اسفندماه امسال سود این افراد را به حسابشان واریز کند.

آنچه دیگران میخوانند
  • موسی محاسن ارسالی در

    هیچ واریزی ازسهام عدالت دریافت نکردیم
    امسال

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی