کد مطلب: 31594

یارانه رمضان | یارانه رمضان ۱۴۰۲ | مبلغ یارانه رمضان

یارانه رمضان 450 هزارتومان شد ؟ | سورپرایز بزرگ دولت رئیسی برای مردم در این تاریخ

جزیات جدیدی درباره واریز یارانه رمضان با مبلغی شگفت انگیز به حساب یارانه بگیران اعلام شد.

یارانه رمضان 450 هزارتومان شد ؟ | سورپرایز بزرگ دولت رئیسی برای مردم در این تاریخ

خبرهای ضد و نقیضی از واریز یارانه رمضان به گوش می رسد. منابع خبری از احتمال واریز یارانه رمضان به برخی از دهک های پایین جامعه از سوی دولت رئیسی خبر داده اند. شرایط دریافت یارانه رمضان 1403 را در ادامه با هم می خوانیم.

یارانه رمضان واریز می‌شود؟

ماه رمضان سال های گذشته یارانه معیشتی رمضان به حساب بیش از ۱۱ میلیون سرپرست خانوار واریز شد. اما آیا امسال هم یارانه‌بگیران باید منتظر این یارانه باشند؟

کمتر از ۴۰ روز دیگر تا آغاز ماه رمضان مانده است. اما آیا مانند ماه رمضان سال های گذشته ، یارانه معیشتی رمضان برای خانوارها واریز می‌شود؟

ماه رمضان سالهای قبل ، به دستور ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم یارانه معیشت رمضان برای برخی واریز شد. مبلغ یارانه معیشتی ماه رمضان ۱۵۰ هزار تومان بود که به ازای هر نفر از اعضای خانواده به حساب سرپرست خانوار واریز شد.گفتنی است یارانه رمضان گذشته به بیش از ۱۱ میلیون خانوار تعلق گرفت. اما آیا امسال هم به خانوارها این یارانه کمک معیشتی تعلق می‌گیرد؟ به طور مثال یک خانواده 3 نفره احتمال دارد مبلغ 450 هزارتومان یارانه رمضان را بزودی دریافت کنند.

یارانه رمضان گذشته به چه کسانی تعلق گرفت؟

اما اگر دولت بخواهد مانند سال گذشته یارانه معیشت رمضان توزیع کند، چه کسانی مشمول این یارانه کمک معیشتی هستند؟

دو سال قبل یارانه کمک معیشتی به اقشار کم‌درآمد و در دو مرحله ۲۲ بهمن و نوروز برای دهک‌های اول تا چهارم و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تعلق گرفت.

یارانه رمضان

ضمن این‌که یارانه معیشتی رمضان گذشته به حساب سرپرستان خانوارها واریز شد، اغلب شامل دهک‌های اول تا چهارم و مستمری‌بگیران کمیته امداد و بهزیستی که از دریافت سهام عدالت جا مانده بودند، شد.

مبلغ جدید یارانه رمضان 1403 برای یارانه بگیران چقدر است؟

نماینده مردم «سبزوار، جغتای،جوین، خوشاب و داورزن» در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید در شرایطی که قدرت خرید مردم سال به سال کاهش پیدا می کند، توانمندی آنها را در قالب بسته های معیشتی و با در نظر گرفتن مناسبات تقویمی بالا ببرد.

علی اصغر عنابستانی با اشاره به ملاحظات در زمینه تعیین عیدی پایان سال کارمندان دولت و تلاقی آن با ماه مبارک رمضان، گفت:در سنوات گذشته تورم بیش از افزایش حقوق، رشد داشته است و این منحصر به یک سال نیست و در چند سال گذشته این اتفاق رخ داده است.

نماینده مردم «سبزوار، جغتای،جوین، خوشاب و داورزن» در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این وضعیت باعث کاهش قدرت خرید حقوق بگیران ثابت شده است، ادامه داد: متاسفانه قدرت خرید حقوق بگیران ثابت مرتبا در حال کاهش پیدا کردن است.

وی با اشاره به راهکارها برای رفع این مشکل بیان کرد: شاید ما نتوانیم در بخش افزایش حقوق، این نقایص را جبران کنیم در این صورت ما باید به سمت کمک‌های معیشتی برویم. بنابراین ما می توانیم در جریان پرداخت عیدی و مناسب هایی همچون ماه مبارک رمضان این مسائل را لحاظ کنیم تا بتوانیم مقداری قدرت خرید مردم را ارتقا دهیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت باید در شرایطی که قدرت خرید مردم سال به سال کاهش پیدا می کند، توانمندی آنها را در قالب بسته های معیشتی و با در نظر گرفتن مناسبات تقویمی بالا ببرد. بنده معتقدم این موضوع برای دولت امکان پذیر است چراکه این موضوع خیلی تبعات افزایش حقوق و تورمی ندارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت وظیفه دارد به حقوق بگیران ثابت توجه ویژه‌ای در پایان سال داشته باشد.همچنین دولت باید پیش از آغاز ماه مبارک رمضان بسته های معیشتی قابل توجه ای را به حقوق بگیران  ارائه دهد.

عنابستانی با بیان اینکه رقم عیدی حقوق بگیران ثابت  باید رقم خوبی بوده و جوابگوی نیازهای آنها باشد، ادامه داد: اگر دولت تلاش دارد رقم عیدی خوبی را برای حقوق بگیران ثابت پیش بینی کند، ما در مجلس حاضریم برای تامین منابع این موضوع در قالب اصلاحیه قانون و طرح دو فوریتی، به دولت کمک کنیم.

اخیرا شایعه‌ای در فضای مجازی منتشر شده که دولت تصمیم دارد، یارانه ۱۵۰ هزار تومانی رمضان را پرداخت کند.

سیده طیبه حسینی سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها در گفتگو با اقتصادآنلاین اعلام کرد: «ما سال گذشته هم یارانه رمضان نداشتیم. امسال هم تا این لحظه برنامه ای برای یارانه رمضان وجود ندارد و بودجه ای برای آن در نظر گرفته نشده است.»

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی