کد مطلب: 31530

مستمری بگیران کمیته امداد | خبر جدید عیدی مستمری بگیران کمیته امداد | مستمری بگیران بهزیستی

فوری/ واریز 1/525/000 تومان بحساب این مستمری بگیران در این تاریخ | سورپرایز رئیسی با یارانه جدید 1 میلیون تومانی برای مستمری بگیران

دولت در ماه های آخری سال از واریزی جدید بحساب مستمری بگیران و بازنشستگان خبر داد.

فوری/ واریز 1/525/000 تومان بحساب این مستمری بگیران در این تاریخ | سورپرایز رئیسی با یارانه جدید 1 میلیون تومانی برای مستمری بگیران

رقم جدید عیدی مستمری بگیران اعلام شد. عیدی مستمری بگیران احتمالا از اواخر بهمن ماه واریز خواهد شد.جزئیات جدید از عیدی مستمری بگیران را با هم می خوانیم.

واریزی جدید دولت برای مستمری بگیران بهزیستی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر ۲ هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال برای ۲ هزار و ۲۱ نفر از مددجویان این مجموعه پرداخت شده است.

فرگل صحاف روز یکشنبه در نشست هماهنگی با مدیران بانک های استان، خواستار همکاری های بیشتر و تنگاتنگ بانک های عامل برای پرداخت وام های اشتغال زایی برای مددجویان بهزیستی شد و افزود: طی امسال این همکاری ها روند رو به رشد و بهبودی به خود گرفته است.

وی همکاری مطلوب بانک های عامل با بهزیستی را منجر به نتایج مطلوب ارزیابی از عملکرد بانک ها دانست و اظهار کرد: عملکرد آذربایجان شرقی در زمینه پرداخت اعتبارات اشتغال زایی در سال جاری بیش از ۸۲ درصد است.

وی عمل به مسئولیت های اجتماعی را از مهمترین عوامل موثر در اجرای برنامه های توانمندسازی و اشتغالزایی مددجویان بهزیستی خواند و خواستار پرداخت باقی مانده اعتبار بند ب تبصره ۱۸ توسط بانک های مربوطه شد.

صحاف هدف از برگزاری نشست های مشترک با مدیران بانک های عامل استان را تسریع و رفع موانع و مشکلات روند پرداخت تسهیلات اشتغال زایی قانون بودجه سال ۱۴۰۲ اعلام و اضافه کرد: با توجه به شرایط و نوع اعتبار تخصیصی و سامانه ای شدن و تغییر در روند پرداخت تسهیلات، اجرا و پیگیری برنامه های اشتغال زایی از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته یکی از مهمترین و بزرگترین مشکلات سازمان بهزیستی مربوط به تامین و پرداخت مستمری افراد تحت پوشش بود، یادآور شد: اکنون هیچ مشکلی در این رابطه وجود ندارد و تمام حق و حقوق افراد به موقع پرداخت می شود.

وی اعلام کرد: در زمان حاضر ۹۳ درصد مجموع افراد تحت پوشش بهزیستی آذربایجان شرقی مستمری دریافت می کنند که آماری معادل ۷۳ هزار و ۹۸۶ نفر را شامل می شود.

مجموع افراد مستمری بگیر بهزیستی آذربایجان شرقی را ۸۰ هزار و ۹۰۵ خانوار اعلام و اضافه کرد: هم اکنون تعداد ۱۸۰ نوع خدمت از سوی بهزیستی در قالب ۵۵۷ مرکز با یکهزار و ۹۱۱ نیروی انسانی برای افراد تحت پوشش ارایه می شود.

تاریخ پرداخت عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی

هر ساله با نزدیک شدن به سال نو بازنشستگان و مستمری بگیران منتظر موعد واریز عیدی خود هستند.

طبق آخرین اخبار رسیده در عید 1402 بازنشستگان و مستمری بگیران پیش از موعد تامین اجتماعی اسفند سپرده خواهد شد.

روز گذشته مجلس از افزایش 20 درصدی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی خبر داد.

مستمری بگیران

مبلغ مستمری مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد در سال 1403 به ازای هر نفر

در سال قبل هر یک از مددجویان بهزیستی و کمیته امداد نفری 700 هزار تومان می گرفتند که در سال 1403 نزدیک به یک میلیون تومان دریافت می کنند.

مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور در سال آینده ۳۰ درصد افزایش پیدا می کند.

نمایندگان مجلس در ادامه بررسی جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۳ در بخش هزینه ای، بند الحاقی ۳ تبصره (۱۵) را تصویب کردند.

طبق این مصوبه، مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور به میزان ۳۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

واریز ۱ میلیون و 525 هزارتومان برای مستمری بگیران و مددجویان بهزیستی و کمیته امداد

خبرهای منتشر شده حاکی از واریز مبلغ 764 هزار تومان برای هر یک از مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در بهمن ماه است.

از روز‌های گذشته واریز حقوق مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی آغاز شده است و هنوز هم ادامه دارد.

براین اساس، مستمری یکنفره تحت پوشش بهزیستی کشور به مبلغ ۷۶۴/۴۰۰تومان، مبلغ مستمری خانوار‌های ۲نفره: ۱/۰۹۰/۰۰‌۰تومان، ۳نفره: ۱/۵۲۵/۰۰۰تومان، ۴نفره: ۱/۹۶۵/۶۰۰تومان، ۵نفره: ۲/۴۰۲/۴۰۰تومان با احتساب ۴۰ درصد افزایش نسبت به سال ۱۴۰۱ و ۲۰ درصد بیشتر در مقایسه با مردادماه ۱۴۰۲ یا همان ۵ ماهه ابتدایی سال جاری واریز گردید.

میانگین حقوق دو سال آخر؛ مبنای مستمری بگیران بازنشستگان!

نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه، ۸ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی اسلامی در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه برنامه هفتم با الحاق دو تبصره به ماده الحاقی ۳۱ موافقت کردند.

بر این اساس برقراری مستمری بازنشستگان برای کلیه بیمه‌شدگان صندوق‌های بازنشستگی (اعم از کشوری، لشکری، تأمین اجتماعی و سایر صندوق‌های بازنشستگی دستگاهها، نهاد‌ها و بانک‌ها) بر مبنای میانگین دو سال آخر خدمت منتهی به بازنشستگی دریافتی که دارای کسور بازنشستگی با اعمال ضریب حقوق سال بازنشستگی است، می‌باشد.

نمایندگان در نشست علنی صبح (یکشنبه، ۸ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی اسلامی در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه برنامه هفتم با الحاق دو تبصره به ماده الحاقی ۳۱ موافقت کردند.

تبصره ۱- موارد زیر در صورت مزایای بیشتر از ماده مذکور باید اعمال شود:

- بازنشستگانی که مشمول قوانین خاص خود می‌باشند.

- بازنشستگانی که مشمول حکم بند الحاقی ماده (۱۸) این قانون می‌شوند.

- ایثارگران مشمول قوانین و مقررات خاص خود می‌باشند.

تبصره ۲- معافیت از پرداخت کسور بیمه‌شدگان پس از سی‌سال خدمت، مانع از اعمال کامل مستمری بر مبنای دریافتی دو سال آخر خدمت منتهی به بازنشستگی با ضریب مذکور در این ماده نمی‌باشد.

در ادامه نمایندگان وارد رسیدگی به مواد الحاقی (۳۴) تا (۳۹) شدند که به منظور تأمین نظر هیأت عالی نظارت در کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم به تصویب رسیده و گزارش آن به صحن واصل شده بود.

بر این اساس به علت اخطار‌های متعددی که درخصوص تصویب این مواد الحاقی به هیأت رئیسه داده شد، عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه را برعهده داشت، اعلام کرد: این مواد جهت بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع می‌شود تا بعد از اینکه امشب رسیدگی به آن پایان یافت، صبح فردا به صحن آمده و نهایی شود.

منبع: ایرنا
آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی