کد مطلب: 31408

کارت سوخت | مرکز صدور کارت سوخت | کارت سوخت بنزین

تاریخ حذف کارت سوخت اعلام شد | قیمت جدید بنزین پس از حذف کارت سوخت مشخص شد

خبر مهمی در خصوص حذف کارت سوخت و افزایش قیمت بنزین و رقم یارانه بنزین امروز منتشر شده است که جزئیات آن را در ادامه با هم در سایت دیجی سرگرمی می خوانیم.

تاریخ حذف کارت سوخت اعلام شد | قیمت جدید بنزین پس از حذف کارت سوخت مشخص شد

در حالی که به گفته رئیس‌کل بیمه مرکزی ایران، از کل وسایل نقلیه کشور اعم از خودرو و موتورسیکلت ۳۴ درصد بدون بیمه شخص ثالث تردد می‌کنند، یک مدیر وزارت نفت خبرداد، تعویض کارت سوخت و اختصاص سهمیه سوخت به شرط داشتن بیمه شخص ثالث شده است.

جزییات تغییر کارت سوخت‌ ها و یارانه بنزین

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از سر به سر شدن تولید و مصرف بنزین خبر داد و گفت: مصرف برون شهری بنزین کاهش پیدا کرده اما مصارف درون شهری نیازمند مدیریت است.

جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: متوسط مصرف بنزین در سال جاری به 116 میلیون لیتر در روز رسیده که امیدواریم روند کاهشی مصرف ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: میزان تولید فعلی بنزین به طور متوسط 115 میلیون لیتر در روز است و در شرایط سربه‌‌سری تولید و مصرف بنزین هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه "هنوز در توسعه حوزه حمل و نقل عمومی در داخل کشور به‌ویژه در مسافرت‌های درون‌شهری ضعف داریم"، گفت: عمدتا مسافرت‌ها درون شهری با خودروش شخصی و به صورت تک سرنشین است و همین موضوع مصرف درون شهری را افزایش می‌دهد.

وی افزود: مصرف برون شهری بنزین کاهش پیدا کرده اما مصارف درون شهری نیازمند مدیریت است.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: بنزین سوپر در کشور هم‌اکنون هم تولید و عرضه می‌شود، اما با توجه به اینکه عمده بنزین سوپر توزیعی، مربوط به تولیدات پالایشگاه امام خمینی شازند است، با اتمام تعمیرات واحدهای این پالایشگاه، شاهد افزایش عرضه بنزین سوپر خواهیم بود.

سالاری درخصوص طرح تخصیص بنزین به کدملی به جای خودرو گفت: مطالعات این برنامه انجام می شود، پیشنهاداتی مطرح بود و در گذشته پایلوت در کیش انجام شده است.

وی ادامه داد: بنا این است که بحث کارت هوشمند به سمت کارت مغناطیسی برود، در این حوزه مسایل و آسیب‌ها بررسی می‌شود و اگر شرایط فراهم بود، اعلام خواهد شد.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه فعلا وضعیت نیروگاه‌ها در بحث ذخایر سوخت مایع مناسب است، گفت: از ابتدا پیش بینی های لازم انجام شده و 4.8 میلیارد لیتر ظرفیت ذخیره سازی دیده شده است.

وی افزود: برای برخی نیروگاهها برنامه ریزی شده و نامه زده‌ایم که ظرفیت ذخیره سازی را افزایش دهند تا زمانی که پیک مصرف سوخت مایع است، به اندازه 5 تا 6 روز ظرفیت ذخیره سازی داشته باشند، در این شرایط برای ما مشکل است که بتوانیم سریعا سوخت تامین کنیم.

سالاری خاطرنشان کرد: برنامه ما این است برای زمانی که مصرف گاز حداکثری است، سوخت مایع ذخیره سازی شده باشد؛ اما برخی نیروگاهها ظرفیت لازم را ایجاد نکرده اند، ما اعلام کرده‌ایم که باید این ظرفیت دیده شود.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه "در منطقه شرق کشور ظرفیت ذخیره پایین است باید اقداماتی صورت گیرد که دچار مشکل نشویم و فشار به بخش حمل و نقل وارد نشود"، گفت: باتوجه به مسائل پارسال پیش بینی‌های لازم انجام شده که نفت سفید و گاز مایع ذخیره سازی شود و اکر نیاز به عرضه سوخت مایع بود به میزان لازم توزیع شود.

کارت سوخت این گروه قطع می‌شود

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: خودروها و موتورسیکلت‌هایی که بیمه شخص ثالث نداشته باشند، در لیست خاکستری قرار می‌گیرند.

علی استادهاشمی گفت: هر کسی که وسیله نقلیه بدون بیمه شخص ثالث داشته باشد، به مرور در لیست خاکستری قرار می‌گیرد. ابتدا به او مهلتی داده می‌شود که اگر بیمه‌نامه شخص ثالث تهیه نکرد، چه در مورد خودرو و یا چه در مورد موتورسیکلت باشد، اول در لیست خاکستری قرار می‌گیرد و مهلت داده می‌شود و بعد از آن کارت سوخت او باطل می‌شود.

ایسنا در گزارشی اعلام کرد، وی گفت: در حال حاضر این طرح برای خودروهای گازوئیل‌سوز اجرا می‌شود و به تدریج سایر خودروها و موتورسیکلت‌ها هم در لیست خاکستری قرار می‌گیرند.

به گفته رئیس کل بیمه مرکزی، در حال حاضر از ۱۲.۵ میلیون موتورسیکلت شماره شده فقط ۱.۵ میلیون موتورسیکلت اقدام به خرید بیمه‌نامه شخص ثالث کرده و بیش از ۹۰ درصد آنها به تعداد ۱۱ میلیون موتور بدون بیمه شخص ثالث تردد می‌کنند، در حالی که اکثر آنها کارت سوخت دارند و سهمیه بنزین استفاده می‌کنند.

او گفت: همچنین در مجموع از ۳۸ میلیون وسیله نقلیه اعم از خودرو و موتورسیکلت تنها ۲۵ میلیون وسیله دارای بیمه‌نامه معتبر شخص ثالث هستند، یعنی از مجموع خودروها و موتورهای در حال تردد ۳۴ درصد بدون بیمه‌نامه شخص ثالث هستند، دولت برای تشویق موتورسواران برای خرید بیمه نامه شخص ثالث تصویب کرده است که موتورهایی که برای اولین بار شماره‌گذاری می‌شوند، از تخفیف ۲۰ درصدی بیمه‌نامه ثالث برخوردار شوند.

گفتنی است؛ در حال حاضر با فرا رسیدن ماه رجب که اولین ماه حرام سال است، نرخ دیه کامل به ۱.۲ میلیارد تومان رسیده و اگر موتورسوار بدون بیمه تصادف کند، مجبور می‌شود تمام زندگی خود را برای پرداخت خسارت بپردازد. در حالی که شرکت‌های بیمه انواع تخفیفات و روش‌های خرید قسطی بیمه در نظر گرفته‌اند و اخیراً نیز در تفاهمی که بین بیمه مرکزی جمهوری اسلامی و بانک قرض‌الحسنه دولتی امضاء و قرار شد اعتبار بیمه‌ای به مبلغ ۲۰ میلیون تومان برای مشتریان در نظر گرفته شود که مردم می‌توانند بیمه‌نامه قسطی خریداری کنند و اقساط آن را به بانک بپردازند و بدین ترتیب خود را در مقابل حوادث ناگوار بیمه کنند.

ضریب نفوذ بیمه در کشور ما حدود ۱.۷ درصد است در حالی که در اکثر کشورها ضریب نفوذ بیمه هفت درصد است و برای تقویت این ضریب علاوه بر بیمه‌نامه‌های شخص ثالث باید بیمه زندگی رونق پیدا کند و همچنین بیمه‌های عمر و پس‌انداز، بیمه مسؤولیت و بیمه مهندسی در بین مردم از رونق برخوردار شود تا ضریب نفوذ بیمه تقویت شود.

کارت سوخت

۶ روش استعلام و پیگیری کارت سوخت ماشین

حدود ۲ ماه طول می­‌کشد تا کارت سوخت جدید به دستتان برسد؛ در صورت نرسیدن، لازم است مراحلی را سپری کنید که در ادامه برایتان شرح می‌دهیم.

نکته: پیگیری کارت سوخت ماشین صفر،  استعلام کارت سوخت معلولین، پیگیری کارت سوخت ماشین سنگین، پیگیری کارت سوخت گازوئیل، پیگیری کارت سوخت وانت، را نیز می توانید از طریق یکی از این ۶ روش انجام دهید.

پیگیری کارت سوخت از جایگاه

البته هیچ‌گاه برای اینکه چرا کارت سوختتان نیامده است، نباید به جایگاه سوخت بروید؛ اما اگر متوجه شدید که کارت سوختتان گم شده است یا آن را در جایگاهی جا گذاشته‌اید و نمی‌­دانید که کدام جایگاه است، اولین گام مراجعه به دفتر پلیس+۱۰ است. با داشتن کارت شناسایی و کارت خودرو، می­‌توانید پرینت سوختگیری از کارت خود را به دست بیاورید. به این صورت می‌­توانید متوجه شوید که آخرین بار در کدام جایگاه بنزین زده‌­اید. بعد همراه با مدارک خودرو و پرینت به جایگاه سوخت مراجعه کنید. البته باید گفت که هر جایگاهی تا سه روز، کارت­‌های جامانده را نگه می‌­دارد و بعد آن را به نواحی شرکت ملی پخش تحویل می‌­دهد که شما باید به آنجا مراجعه کنید.

پیگیری کارت سوخت از طریق سایت epolice.ir

اولین و راحت­‌ترین راه سامانه پیگیری کارت سوخت epolice.ir است. برای پیگیری کارت سوخت از طریق این سامانه به epolice.ir مراجعه کنید.

۱. بعد از ورود به سایت، قسمت خدمات اینترنتی را انتخاب نمایید.

۲. مراحل ثبت نام را انجام دهید.

۳. سپس به بخش «پیگیری کارت سوخت» رفته و بعد کد رهگیری به دست آمده در هنگام ثبت نام را وارد کنید تا مراحل ارسال کارت سوخت برای شما نمایش داده شود. در صورتی که کارت سوخت تحویل اداره پست داده شده‌باشد، می­‌توانید شماره مرسوله پستی را مشاهده کنید. بعد از دریافت بارکد پستی کارت سوخت آن را را در سایت پست وارد کنید تا مرحله ارسال را متوجه شوید.

نکته: لازم به ذکر است که پیگیری کارت سوخت از طریق کد ملی یک روش جداگانه نیست و شما برای پیگیری کارت سوخت خود، به کد ملی نیاز دارید و پیگیری کارت سوخت با پلاک، به تنهایی انجام نمی شود.

پیگیری کارت سوخت از طریق دفتر پلیس+۱۰

در صورتی که امکان استفاده از اینترنت را نداشتید یا سرور سایت قطع بود و اطلاعاتی را به شما نشان نمی­داد، قدم بعدی مراجعه به دفتر پلیس+۱۰ است که در آنجا می توانید برای پیگیری کارت سوخت اقدام کنید. فقط حتماً باید مدارک شناسایی یا مدارک خودرو و همچنین کد رهگیری را همراه داشته باشید. در آنجا کد رهگیری مرسوله پستی به شما تحویل داده می­شود تا متوجه شوید که آیا کارت سوخت ارسال شده است یا خیر.

پیگیری کارت سوخت از طریق پست

برای پیگیری کارت سوخت از طریق پست، لازم است تا به سایت najatracking.post.ir مراجعه کنید. سپس شماره vin کارت خودروی خود را وارد کنید. سپس به شما کد رهگیری و مرحله ارسال نمایش داده خواهد شد. برای آشنایی با کد VIN، حتما مقاله «شماره VIN خودرو چیست» مطالعه کنید.

با ورود به سایت مربوطه و وارد کردن اطلاعات خود، می‌توانید از وضعیت کارت سوخت خود مطلع شوید. در رابطه با پیگیری کارت سوخت ماشین صفر نیز توجه داشته باشید که خودروهایی که تازه پلاک شده‌اند و خودروهای صفر کیلومتر هم دارای کارت سوخت هستند. کافی است مالکان این خودروها به دفاتر پست مراجعه نمایند. مالکان خودروهای صفر کیلومتر یا خودروهایی که کارت خودرو خود را دریافت نکرده‌اند، می‌توانند به سامانه پیگیری مرسولات سازمانی پست جمهوری اسلامی ایران مراجعه نمایند.

اداره پست حداکثر سه بار کارت را به درب منزل شما ارسال می­‌کند. در صورتی که کسی برای دریافت در منزل نباشد، به نواحی شرکت ملی پخش بازگردانده می‌­شود. در صورتی که در سایت برگشت به اداره پست نوشته شده بود، باید همراه با مدارک شناسایی و سند به دفتر پستی مراجعه کنید. البته باید گفت که برای استعلام کارت سوخت از پست، حضور مالک خودرو الزامی نیست و یکی از افراد با داشتن مدارک شناسایی می‌­تواند کارت سوخت را تحویل بگیرد.

پیگیری کارت سوخت با vin و از طریق پیامک

روش دیگری برای پیگیری کارت سوخت از طریق ارسال پیامک به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۴۰ است. لازم است تا کد V*VIN برای خودرو و کد M*VIN برای موتورسیکلت، را ارسال کنید. البته ممکن است که امکان پیگیری کارت سوخت موتور سیکلت از طریق سایت وجود نداشته باشد (تا الان که این مطلب را برای شما نوشته ایم)، برای همین باید از طریق دفتر پلیس+۱۰ یا پیامک، کارت سوخت موتور را پیگیری کرد.

پیگیری کارت سوخت از طریق تماس

روش دیگر پیگیری از طریق تلفن است. البته بهتر است که این مسیر، آخرین روش شما برای پیگیری باشد. برای پیگیری از طریق ناجا با شماره ۸۱۲۴۰۵۱۴ یا ۸۸۸۸۵۳۴۷ ، از طریق پست با شماره ۸۴۴۷۰۰۰۰ و از طریق شرکت ملی پخش با شماره ۰۹۶۲۷ تماس بگیرید.

نحوه استعلام و پیگیری کارت سوخت گم شـده

در صورتی که کارت سوخت خود را در جایگاه‌های سوخت جا گذاشته‌اید، یا کارت سوخت شما گمشده است، بهتر است با در دست داشتن کارت یا سند خودرو، به پلیس + ۱۰ مراجعه و نسبت به دریافت المثنی کارت سوخت اقدام کنید. همچنین می‌توانید به صورت حضوری به جایگاه سوخت مراجعه کنید، هر چند که این کار موجب طولانی‌تر شدن پروسه می‌شود. در نهایت اگر کارت سوخت شما گمشده است و پیگیرهای اولیه را انجام داده‌اید، باید استعلام کارت خود را از پلیس +۱۰ بگیرید.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی