کد مطلب: 31290

یارانه معیشتی | استعلام یارانه معیشتی با کد ملی | یارانه معیشتی کی واریز میشود

امشب؛ شارژ 2 میلیونی حساب یارانه معیشتی دی ۱۴۰۲ | این خانوارها امشب دو بار یارانه می گیرند

امشب دولت قرار است یارانه معیشتی دی ماه را بحساب سرپرستان خانوارها واریز کند. خبرهایی هم از واریز یارانه جدید 2 میلیون تومانی به حساب برخی از افراد منتشر شده است که جزئیات این دو واریزی را با هم می خوانیم.

امشب؛ شارژ 2 میلیونی حساب یارانه معیشتی دی ۱۴۰۲ | این خانوارها امشب دو بار یارانه می گیرند

قرار است یارانه معیشتی جدیدی از ماه دی بحساب برخی افراد واریز شود. منابع معتبر از افزایش قابل توجه رقم یارانه معیشتی خبر داده اند.از ماه گذشته تغییراتی در دهک بندی بگیران ایجاد شده است و این امر با سردرگمی مردم همراه بوده. جزئیات جدید درباره رقم جدید یارانه معیشتی را با هم در سایت دیجی سرگرمی می خوانیم.

یارانه معیشتی مرحله ۱۵۵ مربوط به دی ماه ۱۴۰۲ به حساب کلیه سرپرستان خانوار مشمول دریافت یارانه در سراسر کشور واریز و از ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۲۰دی ماه قابل برداشت است. 

در صورتیکه سرپرستان خانوار جزو دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتیکه جزو دهک‌های چهارم تا نهم قرار دارند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز خواهد شد.

پیگیری واریز نشدن یارانه معیشتی

۱- سرپرست خانوار به شعبه بانک معرفی شده در سامانه رفاهی مراجعه نموده و ضمن اطمینان از عدم توقیف حساب بانکی، پرینت واریز ماهانه حساب یارانه خود را از بانک درخواست و پیگیری نماید.

۲- در صورت عدم خرید کالا از طریق کالا برگ الکترونیکی و همچنین عدم دریافت وام کرونا و یا وام اربعین و در نهایت اطمینان از عدم واریز یارانه (در مواردی غیر از محذوفین خانوارهای پُردرآمد)، به سامانه‌های معرفی شدۀ سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها مراجعه کند (سامانه جدید رفاهی مربوط به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در حال به روز رسانی و ارتقاء سخت افزاری و نرم افزاری است که به محض آماده شدن، از طریق رسانه‌های جمعی کشور، اطلاع رسانی عمومی خواهد شد)

اعتراض به قطع یارانه معیشتی

متقاضی برای اعتراض به قطع یارانه به سامانه‌های معرفی شدۀ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جمله؛ hemayat.mcls.gov.ir (http://hemayat.mcls.gov.ir/) مراجعه نموده و یا با شماره تلفن ۰۲۱۶۳۶۹ مربوط به آن وزارتخانه تماس حاصل نماید.

واریز یارانه معیشتی 2 میلیونی برای این افراد

چنانچه سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیکی استفاده نکرده باشند رقم کامل یارانه برای ایشان قابل برداشت است و در صورت استفاده به همان میزان از یارانه خانوار کسر گردیده و باقی مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می شود. در صورتیکه سرپرستان خانوار پیش از این نسبت به دریافت تسهیلات قرض الحسنه ۱۰ میلیون ریالی دوم کرونا اقدام نموده‌اند، باقی مانده اقساط این تسهیلات از مبلغ واریزی به حساب آنان کسر خواهد شد.همچنین سرپرستان خانواری که تسهیلات اعزام به عتبات عالیات (اربعین) را دریافت کردند اقساط این تسهیلات به نسبت بعد خانوار از حساب  ایشان کسر خواهد شد.

نماینده مردم سرپل ذهاب، قصر شیرین وگیلانغرب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی، گفت: مردمان مناطق مرزی می توانند از قانون کوله بری استفاده کنند و ماهیانه هر کدام از سرپرستان خانوار حدود ۲ میلیون تومان در قالب تخفیف سود بازرگانی بهره مند می شوند.

شهریار حیدری در رابطه با اصلاح لایحه «ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی» گفت: در ابتدای شروع به کار مجلس طرحی دادیم که ۶۵ نفر از نمایندگان آن را برای اجرای کوله بری در مناطق مرزی و استان‌های مرزنشین، امضا کردند اما به موازات این طرح، دولت لایحه ای داد که این لایحه و طرح با هم ادغام شد و نهایتا طی جلساتی که در کمیسیون امنیت ملی و مسوولین و همچنین مقامات اجرایی و دولتی برگزار شد، دو فوریت آن به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

وی ادامه داد: در حال حاضر هم بعد از رفع ایرادات شورای نگهبان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، الان این لایحه برای اجرا آماده است که از دولت انتظار داریم آیین نامه اجرایی آن را سریعا تنظیم و ابلاغ کند. از مزایای این لایحه کل شهرستان های مرزی از جمله کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، کردستان و آذربایجان غربی و برخی از استان های کمتر توسعه یافته بهره مند می‌شوند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، بیان داشت: در گذشته بخشنامه ها و آیین نامه های کوله بری، شعاع ۲۰ کیلومتری مرزها را شامل می شد اما این طرح بر خلاف آیین نامه‌ها، اولا قانون پایداری است که باید به مدت ۵ سال اجرایی و عملیاتی شود؛ همچنین درآمدهای دولت که ناشی از حقوق ورودی گمرکی و تخفیف سود بازرگانی است، باید به منطقه برای ایجاد زیرساخت ها و عمران و آبادانی مناطق مرزی باز گردد. مردمان مناطق  مرزی می‌توانند از قانون کوله بری استفاده کنند و هر کدام از سرپرستان خانوارها که دارای کارت کوله بری هستند ماهیانه حدود ۲ میلیون تومان در قالب تخفیف سود بازرگانی ، بهره مند می‌شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در گذشته کوله‌بران کالاها را از آن سوی مرز وارد کشور می کردند اما الان توسط تجار و از طریق ترانزیت وارد مرزها می شود و مردم از تخفیف سود بازرگانی بهره مند می شود و سالی تقریبا ۲۴ میلیون تومان برای هر سرپرست خانوار باقی می ماند. همچنین اجرای این لایحه باعث جمعیت پایدار و بازگشت روستاهای مرزی که الان خالی از سکنه هستند خواهد شد.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی