کد مطلب: 31145

سن بازنشستگی | تصویب افزایش سن بازنشستگی در مجلس | قانون جدید سن بازنشستگی

خبر فوری دولت درباره سن بازنشستگی تامین اجتماعی | قانون جدید سن بازنشستگی اعلام شد

دولت رئیسی خبر مهمی در خصوص تغییرات در قانون سن بازنشستگی داد.

خبر فوری دولت درباره سن بازنشستگی تامین اجتماعی | قانون جدید سن بازنشستگی اعلام شد

خبرنگار شکیبا بقال زاده: سازمان تامین اجتماعی سن بازنشستگی خاصی را برای مردان و زنان تعیین کرده است. تا سال 1401 حداکثر سن بازنشستگی تامین اجتماعی برای زنان، 55 سال و برای مردان، 60 سال بود؛ اما این سن بازنشستگی، می تواند در شرایط خاصی تغییر کند. خبرهای جدیدی درباره افزایش سن بازنشستگی به گوش می رسد که جزئیات آن را با هم در سایت دیجی سرگرمی می خوانیم.

سن بازنشستگی پیش از موعد زنان حذف شد؟!

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از لزوم بررسی تخفیف‌های دیگر به جای بازنشستگی پیش از موعد خبر داد.

انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در همایش بزرگداشت مقام زن و تقدیر از ۱۸ استاد و پژوهشگر در دانشکده ادبیات و علوم انسانی تهران بیان کرد: تصویب اعتبارات برای خانواده و  زنان به ویژه زنان آسیب دیده در سفرهای استانی از کارهایی است که در این دولت انجام گرفته کار دیگری که در حوزه بودجه برای زنان در دولت انجام شده یک درصد تکلیفی است که در بودجه دیده شده، این بودجه سال گذشته به استثناء فصول ۱، ۴ و ۶ بود، اما سال آینده  اگر چه با سایر یک درصدها ادغام شده است اما میزان آن ۳ برابر بودجه سال گذشته است. امیدوار هستیم با این مصوبات و سایر کارهایی که برای زنان انجام می شود شاهد رشد و پیشرفت افزون حوزه زنان باشیم.

 وی ادامه داد: باید زنان تاثیرگذار در هر حیطه و موضوع اعم از هنر، فرهنگ، رسانه، علم، فناوری، آموزش و پرورش و غیره را شناسایی کنیم، با معرفی این زنان موفق می توان علاوه بر ایجاد هم افزایی بین آنها، در صورت لزوم حمایت ها و تسهیلات مناسب برای پیشرفت این زنان را پیگیری نمود.

 معاون رئیس جمهور با بیان اینکه برای حضور زنان در مدیریت‌ها نباید منعی وجود داشته باشد، گفت: همانگونه که رهبر انقلاب در دیدار با زنان اعلام کردند که باید شایسته سالاری مد نظر قرار بگیرد و نه جنسیت. این دولت هم در این مسیر گام نهاده و بازخورد خوبی از مشارکت زنان در برخی مسئولیت‌ها داشتیم.

 وی همچنین با تاکید بر اینکه بیمه اجتماعی زنان دارای سه فرزند روستایی و بیمه زنان باردار را داشتیم، اظهار کرد: اما اجرای کامل قانون نیاز به تخصیص کافی بودجه دارد با وجود اینکه برای عملیاتی کردن قانون‌های جمعیت و خانواده اقدامات خوبی صورت گرفته است.

خزعلی در پایان با اشاره به اینکه شغل منعطف هم در برنامه هفتم تصویب شده است، تصریح کرد: در حال رایزنی برای برگزاری کارگروه‌ها و تدوین برنامه اجرایی این امر هستیم.

 وی با تاکید بر اینکه بازنشستگی بیش از موعد زنان بعید است، گفت: تخفیف‌هایی برای زنان در این خصوص صورت گرفته است؛ اما با توجه به ورشکستگی صندوق های بازنشستگی، بازنشستگی پیش از موعد زنان بعید است و فکر نمی‌کنم تخفیف‌های دیگری باید در نظر گرفته شود، اما با این وجود این موضوع را پیگیری می کنم.

سن بازنشستگی

شرایط سن بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور برای مردان و زنان

مشاغل سخت، مشاغلی هستند که صفات سختی و زیان آوری جزء ماهیت شغل است. همچنین اشتغال در این کارها سلامت جسمی و روانی افراد را به خطر می اندازد.

برخی از کارفرماها برای فرار از پرداخت حق‌بیمه مازاد و… از اعلام سخت و زیان آور بودن، مشاغل خودداری می‌کنند. اگر فردی فکر می‌کند، شغلش مشمول دریافت سختی کار می‌شود، می‌تواند به اداره کار درخواست بدهد تا آن‌ها بررسی‌های لازم را انجام دهند.سامانه پیگیری مشاغل سخت و زیان آور، از طریق آدرس اینترنتی sakht.mcls.gov.ir در دسترس متقاصیان است و به متقاضیان بررسی وضعیت درخواست ثبت نام سختی کار، ارائه خدمت می کند که جزئیات این امر در متن مقاله ارائه شده است.

مدارک مورد نیاز برای درخواست سختی کار شامل موارد زیر است:

اطلاعات شناسنامه و کارت ملی

سوابق بیمه متقاضی

برای خداحافظی با چین و چروک آماده شوید

شرایط بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور برای مردان

سن بازنشستگی مشاغل سخت برای مردان ب شرح زیر است:

۵۰ سال سن و ۳۰ سال سابقه پرداخت بیمه

۶۰ سال سن و ۲۰ سال سابقه پرداخت بیمه

۳۵ سال سابقه پرداخت حق‌بیمه بدون شرط سنی

شرایط بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور برای زنان

زنان در شرایط زیر می‌توانند بازنشسته شوند:

۴۵ سال سن و ۳۰ سال سابقه پرداخت بیمه

۵۵ سال سن و ۲۰ سال سابقه پرداخت بیمه

۳۵ سال پرداخت حق‌بیمه بدون شرایط سنی

۴۲ سال سن و ۲۰ سال سابقه پرداخت بیمه

منبع: فارس
آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی