کد مطلب: 31108

آیا روز مادر تعطیل است؟ | چهارشنبه روز مادر مدارس تعطیل است؟

فوری/ روز مادر تعطیل شد؟

خبرهایی از احتمال تعطیلی مدارس و ادارات در روز مادر شنیده شده است که جزئیات این خبر داغ را در ادامه با هم می خوانیم.

فوری/ روز مادر تعطیل شد؟

روز زن یا همان روز مادر مصادف با تولد دخت پیامبر حضرت فاطمه زهرا (س) 20 جمادی الثانیه و چهارشنبه 13 دی ماه 1402 است. خبرهایی از احتمال تعطیلی چهارشنبه 13 دی ماه از منابع خبری به گوش می رسد. این منابع گفته اند شاید چهارشنبه تعطیل شود و احتمال دارد این تعطیلی به جمعه وصل شود.

روز مادر تعطیل رسمی است؟

آیا روز مادر تعطیل رسمی است؟ برای پاسخ به این سوال نگاهی به تقویم انداختیم و باید به شما بگوییم که برخلاف روز پدر، روز مادر تعطیل رسمی نیست.

تعطیلی ادارات روز مادر

همانطور که تاکنون خبری درباره تعطیلی مدارس روز مادر اعلام نشده است درباره تعطیلی ادارات روز مادر نیز خبری این زمینه اعلام نشده است.

جزئیات تعطیلی روز زن برای مدارس و ادارات

با نزدیک شدن به روز زن این سوال برای برخی افراد پیش می آید که "جزئیات تعطیلی روز زن برای مدارس و ادارات چیست؟" در این خصوص باید گفت که با توجه به تقویم رسمی کشور روز زن برای مدارس و ادارات تعطیل نیست.

چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ و 20 جمادی الثانیه 1445 و 3 ژانویه 2024 مصادف است با روز جهانی مقاومت و شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و همچنین ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و روز زن [20 جمادی الثانیه ] و همچنین تولد حضرت امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران می باشد .

روز مادر چه روزی است

روز مادر یک جشن و جشن‌گرفتن برای تجلیل از مادران و نقش مهمی که در زندگی‌های ما داشته‌اند، است. این روز به عنوان فرصتی به شمار می‌آید تا از مادران و تلاش‌های بی‌وقفه‌شان در رشد و تربیت ما سپاس‌گزاری کنیم.

اصل این ایده و رویداد در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم در ایالات متحده و اروپا شکل گرفت. اما در حال حاضر، در بسیاری از نقاط جهان، جشن‌ها و رویدادهای مختلفی به مناسبت روز مادر برگزار می‌شود.

تاریخ برگزاری این روز در هر کشور متفاوت است. به عنوان مثال، در اکثر کشورها، روز مادر در ماه مه یا ژوئن جشن‌گرفته می‌شود. در بعضی نقاط جهان ممکن است در سایر زمان‌ها نیز برگزار شود.

در این روز، مردم از مادران خود با هدایای کوچک یا بزرگی همراه با پیام‌ها و وعده‌های عمیق احترام و تقدیر می‌کنند. این روز یک فرصت است که به مادران و اهمیت وجود آن‌ها در زندگی‌های ما توجه بیشتری داشته باشیم و سپاسگزاری خود را به آن‌ها نشان دهیم.

تاریخ دقیق روز مادر در ایران

روز مادر در ایران مصادف است با روز تولد حضرت فاطمه الزهرا سلام اله علیه ، 20 جمادی الثانی .

روز مادر امسال 1402 مصادف است با چهارشنبه 13 دی ماه

آیا روز مادر تعطیل رسمی است ؟

در تقویم ما مناسبت ها وجشن های اینچنینی تعطیل نیست و روز مادر امسال تعطیل رسمی نمی باشد .

سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی، جانباز برجسته ایران و فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، به یادآوری شجاعت و تلاش‌های وی برای حفظ امنیت و مبارزه با تهدیدهای خارجی و تروریسم، یاد و خاطره این شخصیت بزرگی که در مسیر مقاومت و دفاع از ارزش‌های اسلامی و ملی ایران بسیاری را الهام بخشید، زنده نگه می داریم.

**البته این امکان وجود دارد که با توجه به برخی سیاست ها مقامات رسمی کشور نسبت به تعطیلی مدارس و ادارات چهارشنبه 13 دی را به مناسب روز مادر و روز زن تعطیل اعلام کنند.**

تعطیلی روز مادر

بهترین ایده ها برای کادو روز مادر

در این بخش تعدادی هدیه مناسب برای روز مادر را معرفی می کنیم. این هدیه ها معمولاً نیاز های متداول را شامل می شوند و چیز هایی هستند که ممکن است به راحتی به ذهن شما برسد. مزیت بزرگ چنین هدایایی کم ریسک بودن آن ها است. یعنی به احتمال خیلی زیاد مورد پسند واقع می شوند.

1. زیورآلات

زیورآلات مختلف برای همه خانم ها یک هدیه جذاب و به یاد ماندنی است. گردنبد، دستبند و انگشتر ها می توانند یک انتخاب بی نظیر برای هدیه روز مادر باشند. البته، اگر بخواهید زیورآلات طلا بخرید قطعاً باید هزینه نسبتاً زیادی را بپردازید. به همین دلیل است که خرید اینگونه هدایا را معمولاً پدر ها انجام می دهند. روز مادر در فرهنگ ما روز زن هم هست و مردان می توانند برای همسر خود طلا هدیه بخرند. علاوه بر این، زیور آلات نقره هم جلوه و زیبایی خاصی دارند و با هزینه معقول تری هم می توانید آن ها را خریداری کنید.

2. کیف و کفش

از دیگر انتخاب های خوب برای هدیه دادن به مادران می توانیم به کیف وکفش های متنوع اشاره کنیم. یک کفش راحت و مناسب پیاده روی می تواند یک انتخاب هوشمندانه باشد. فرقی نمی کند که مادر شما شاغل است یا خانه دار در هر صورت یک کفش راحت می تواند به او بسیار کمک کند. حتی اگر مادر شما سن زیادی دارد می توانید با یک کفش طبی راه رفتن را برای او راحت تر کنید. همچنین، خانم ها همیشه وسایل زیادی را همراه خود می برند و به یک کیف جادار نیاز دارند. به همین دلیل، خرید کیف در سایز های متنوع می تواند پیشنهاد مناسبی باشد.

3. عطر و ادکلن

عطر و ادکلن ها برای هر مناسبتی یک هدیه بی دردسر و راحت هستند. البته به شرط آنکه بدانید طرف مقابل شما از چه نوع رایحه هایی خوشش می آید. در این صورت کار شما بسیار راحت است. یک عطر با بوی خوشایند تهیه می کنید. حالا هدیه ای دارید که هم از نظر ظاهری جذاب است و هم بسیار کاربردی است. اگر توان صرف هزینه زیاد را دارید به سراغ عطر های فرانسوی بروید. در غیر این صورت، عطر های تولید امارات هم می توانند گزینه مناسبی باشند. در خرید عطر و ادکلن به کیفیت، ماندگاری و پخش بو توجه کنید.

4. محصولات مراقبت از پوست و مو

با افزایش سن و پا گذاشتنن به دوران میانسالی، پوست و موی ما به مراقبت بیشتری احتیاج خواهد داشت. این مراقبت ها عمدتاً شامل جلوگیری از ریزش و سفیدی مو، جلوگیری از ایجاد چروک های پوستی یا کاهش آن ها، مبارزه با لک های پوستی و شاداب نگه داشتن پوست و مو می شود. بر این اساس، می توانید هدیه روز مادر را از بین محصولات مراقبت از پوست و انتخاب کنید. سرم های مختلف، کرم های دور چشم، ماسک مو و.. می توانند گزینه های انتخابی شما باشند. به یاد داشته باشید که در خرید این محصولات، خرید از فروشگاه معتبر، برند های شناخته شده و محصولات اورجینال بسیار مهم است.

تعطیلی روز مادر

5. لوازم آرایش

خانم ها در هر سنی که باشند از زیبایی لذت می برند و برایشان مهم است که ظاهر جذابی داشته باشند. به همین خاطر می توانید هدیه خود را از میان لوازم آرایشی متنوع انتخاب کنید. البته، این موضوع مشروط به این است که مادر شما آرایش کردن را دوست داشته باشد. در انتخاب لوازم آرایشی حواستان به رنگ هایی که مادرتان استفاده می کند باشد. بعضی از خانم ها آرایش های پر رنگ و لعاب و برخی دیگر رنگ های ملایم را می پسندند.

اگر در انتخاب لوازم آرایش سردرگم شدید، کیت رنگ مو می تواند راه نجات باشد. اگر مادر شما هم تار های سفیدی در بین موهای خود دارد می توانید یک رنگ مو مناسب به او هدیه بدهید. همچنین، خرید کرم های مرطوب کنند و ضد آفتاب هم یک انتخاب کم ریسک است و هم به عنوان کادو روز مادر ارزان مناسب است. چراکه اکثر افراد از این محصولات استفاده می کنند. برای خرید مطمئن این محصولات می توانید از بهترین فروشگاه های آنلاین لوازم آرایشی خرید کنید.

6. لباس

پیشنهاد بعدی ما برای هدیه روز مادر، خرید لباس است. پوشاک خود یک حوزه وسیع با تنوع بسیار بالا را شامل می شود. انتخاب از میان لباس های مختلف می تواند به نیاز ها و البته سلیقه مادر شما بستگی داشته باشد. در کل، خرید شال و روسری یا لباس ها و پیراهن های فری سایز می تواند گزینه مناسب تری باشد. مثلاً خرید شلوار کمی سخت است چون باید سایز دقیق را بدانید و انتخاب مناسبی داشته باشید. در هر صورت اگر انتخاب شما لباس است، به یاد داشته باشید که همیشه زیبایی در سادگی است.

7. ساعت مچی

ساعت یک هدیه کلاسیک و البته بسیار دوست داشتنی است. خرید یک ساعت مجلسی استیل می تواند هدیه بی نظیری برای مادر شما باشد. اصولاً ساعت ها نقش پر رنگی در استایل های مختلف ایفا می کنند. پس اگر مادر شما به خوشتیپی اهمیت می دهد، حتما ساعت مچی را در بین هدایای احتمالی خود قرار دهید. توجه داشته باشید که اگر مادرتان به صورت روزمره از ساعت ستفاده می کند، ساعت های اسپورت با بند چرمی انتخاب بهتری هستند.

8. تلفن همراه یا لوازم دیجیتالی دیگر

تلفن همراه امروزه یکی از ضروری ترین نیاز ها برای همه افراد است. کم تر کسی وجود دارد که هنوز موبایل مناسبی نداشته باشد؛ اما می توانید برای مادر خود یک تلفن همراه مدرن تر تهیه کنید. این مورد هم در رده هدیه های گران قیمت قرار می گیرد. با این حال با بررسی گوشی های با کیفیت کم تر از 20 میلیون می توانید خرید خوبی داشته باشید. اگر مادر شما نیاز به گوشی همراه جدید ندارد یا بودجه کافی برای این هدیه را ندارید، هندزفری، گارد و سایر لوازم جانبی را هم می توانید به عنوان گزینه های جایگزین در نظر داشته باشید.

منبع: ایونا
آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی