کد مطلب: 30983

تعطیلی مداراس | تعطیلی ادارات

خبر فوری از تعطیلی مدارس تهران و دیگر استان ها | مدارس کشور تعطیل شد ؟

آخرین اخبار درباره تعطیلی مدارس کشور فردا یکشنبه 12 آذر ماه ۱۴۰۲ را در متن زیر بخوانید.

خبر فوری از تعطیلی مدارس تهران و دیگر استان ها | مدارس کشور تعطیل شد ؟

تمام مقاطع کودکستان، دبستان و متوسطه اول استان تهران به غیر از فیروزکوه در دو نوبت صبح و عصر فردا یکشنبه ۱۲ آذر ماه غیرحضوری شد.

میرمحمد غراوی؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران اظهار کرد: با توجه به تشدید آلودگی هوا و در معرض خطر قرار گرفتن شهروندان، بر اساس مصوبه کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوا، فعالیت آموزشی مقاطع کودکستان، دبستان و متوسطه اول استان تهران به غیر از فیروزکوه در دو نوبت صبح و عصر فردا یکشنبه 12 آذر ماه غیرحضوری و مجازی برگزار می‌شود.

وی گفت: همه مقاطع تحصیلی مدارس استثنایی در دو نوبت صبح و عصر نیز غیرحضوری است؛ همچنین پلیس راهور تهران بزرگ و پلیس راهور شرق و پلیس راهور غرب تهران از تردد شبانه خودروهای گازوئیلی سنگین که آلایندگی قابل رؤیت دارند، جلوگیری می‌کنند.

کیفیت هوای البرز هم اکنون در شرایط قرمز قرار دارد

آخرین وضعیت تعطیلی مدارس تهران و استان البرز

مهرور مدیر کل مدیریت بحران استان البرز گفته که افراد آسیب پذیر شامل کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی توصیه کرد: از حضور بلند مدت در فضای باز خودداری نمایند.

مهرور گفته برای حفظ سلامتی, از فعالیت های ورزشی همگانی در پارک ها و بوستان ها پرهیز کنند.

تصمیمات درباره تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا در استان البرز بسته به شرایط محلی و توصیه‌های مراجع ذی‌ربط اتخاذ می‌شود. اطلاعات مربوط به تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا بیشتر در اختیار مقامات استانی و ادارات آموزش و پرورش است. عوامل مختلفی مانند شاخص‌های کیفیت هوا، سلامت دانش‌آموزان و افراد آموزشی، میزان آلودگی هوا و معیارهای سلامت عمومی مدنظر قرار می‌گیرد.

بهتر است از طریق رسانه‌های خبری یا اطلاعیه‌های مراجع ذی‌ربط، نظارت داشته باشید تا اطلاعات جدید درباره تعطیلی مدارس در استان البرز وضعیت موجود را بدست آورید. این تصمیمات به دلیل رعایت سلامت و ایمنی دانش‌آموزان و اعضای همگانی است و معمولاً با توجه به شرایط بروز شده، توسط مقامات محلی اعلام می‌شوند.

تعطیلی مدارس اهواز فردا یکشنبه 12 آذرماه

ارسالی از شما : اهواز هوا ندارد ، حتی با چشم هم آلودگی هوا دیده می شه!

آلودگی هوای کارون از مرز خطرناک عبور کرد!

هوای اهواز همچنان ناسالم! تا این لحظه خبری از تعطیل مدارس اهواز منتشر نشده است . در صورت اعلام خبر تعطیلی در این لینک متعاقبا تکمیل خواهد شد.

تعطیلی مدارس خوزستان فردا 12 آذر

بنا بر اعلام سامانه مرکز پایش کیفی هوای کشور در روز جاری (۱۰ آذرماه ۱۴۰۲) شاخص کیفی هوای در اهواز با ۱۷۹ AQI در وضعیت ناسالم بودن هوا برای تمامی گروه‌های سنی به ثبت رسید که این شاخص نشان دهنده ناسالم بودن هوا برای تمامی گروه‌های سنی است.

براساس شاخص یادشده، افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل، خودداری کنند و افراد دیگر باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

همچنین این میزان در شهرهای دشت آزادگان ۱۴۰، شوشتر ۱۳۹، اندیمشک ۱۰۷ و دزفول ۱۰۶ AQI رسید که نشان دهنده ناسالم بودن هوا برای گروه‌های حساس است.

بی توجهی به سلامت خوزستانی ها حتی در گزارش های هواشناسی!

سازمان هواشناسی کشور در اطلاعیه ای، آلودگی هوا در شهرهای بزرگ از جمله تهران، اصفهان، قم، کرج، اراک و مشهد را در وضعیت هشدار نارنجی طی سه روز آینده اعلام کرده است.

این درحالی است که شاخص آلودگی هوا در اهواز از این شهرهای اعلام شده بیشتر است اما در این گزارش حتی نامی از اهواز نیامده است!

سوال اصلی اینجاست که آیا وجود صدها شرکت صنعتی، تولیدی، فلرهای نفتی، فولادسازی ها و دیگر کارخانجات آلاینده در خوزستان، دلیلی برای صنعتی محسوب شدن آن نیست؟

اگر مبنای سازمان هواشناسی گزارش دستگاه های پایش وضعیت هوا در شهرهای بزرگ کشور است، چرا به شاخص آلودگی هوا در اهواز بی توجهی می شود و کسی به فکر سلامتی مردم این شهر نیست!

گفتنی است، مدارس و دانشگاه های اصفهان که آلودگی کمتری دارد روز شنبه تعطیل شده اند اما هنوز در اهواز خبری نیست!

تعطیلی مدارس

اداره کل هواشناسی اصفهان نیز پیش از این؛ از غبارآلود بودن آسمان در مناطق مرکزی استان اصفهان و کاهش دید تا اواسط هفته آینده به ویژه در نیمه اول روز خبر داده بود.

هوای کلانشهر اصفهان برای روز جمعه، صاف تا کمی ابری گاهی وزش ملایم باد در مناطق مرکزی هوای آلوده پیش بینی شده است.

با توجه به آلودگی هوا تا اواسط هفته آینده، توصیه شده است که ساکنان اصفهان به‌ویژه گروه های آسیب پذیر تا حد امکان از خروج غیر ضروری از منزل و تردد بی مورد در معابر شهری خودداری کنند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا (AQI) معیاریست که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن- دی اکسیدگوگرد- ترکیبات نیتروژن دار- ازون و ذرات معلق(ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند را تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را سطوح مختلف نمایش می‌دهد.

علیرضا مزینانی - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران و دبیر کارگروه مواقع اضطرار آلودگی هوا - گفت: با توجه به پایداری و سکون جوی و افزایش آلودگی هوای تهران، کارگروه هماهنگی مواقع اضطرار آلودگی هوا به منظور اتخاذ تصمیمات لازم، صبح امروز به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران، دبیری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران و با حضور اعضاء در محل استانداری تهران تشکیل شد.

وی اضافه کرد: براساس تصمیم کارگروه هماهنگی مواقع اضطرار آلودگی هوا، فعالیت آموزشی مدارس در کلیه مقاطع تحصیلی در شهرهای ورامین، قرچک، باقر شهر، کهریزک و قلعه نو در شیفت بعد از ظهر امروز غیر حضوری شد و به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

آلودگی هوا

مزینانی با اشاره به اینکه همچنین بر اساس تصمیمات این کارگروه، فعالیت ورزشی اعم از انفرادی و همگانی در محیط باز ممنوع است، افزود: جلوگیری از تردد شبانه خودروهای گازوئیلی سنگین دارای آلایندگی و جلوگیری از تردد کلیه موتور سیکلت‌ها، خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی توسط پلیس راهور برای روز شنبه از دیگر مصوبات این کارگروه بود.

دبیرکارگروه هماهنگی مواقع اضطرار آلودگی هوا با بیان اینکه تداوم تامین سوخت گاز مورد نیاز نیروگاه ها و سایر واحدهای متصل به شبکه گاز رسانی که فعالیت آن‌ها در این شرایط ضروری است توسط شرکت گاز استان، نیز در این کارگروه به تصویب رسید، اظهارکرد: جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس‌ها و مینی بوس‌ها در پایانه‌ها و ممنوعیت مصرف نفت کوره و مازوت در کلیه واحدهای نیروگاهی، صنعتی، تولیدی، معدنی و خدماتی استان از دیگر مصوبات این جلسه بود.

منبع: تسنیم

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی