کد مطلب: 30937

قیمت طلا | قیمت طلا امروز | قیمت طلا و سکه| قیمت طلا و ارز

پیش بینی عجیب قیمت طلا در بازار امروز | قیمت طلا چقدر گران خواهد شد؟

اگر می خواهید طلا بخرید این خبر را از دست ندهید. پیش بینی عجیب کارشناسان و بانک های بزرگ از افزایش سرسام آور قیمت طلا در روزهای آینده خبر داده است. جزئیات این پیش بینی مهم از آینده قیمت طلا را با هم می خوانیم.

پیش بینی عجیب قیمت طلا در بازار امروز  | قیمت طلا چقدر گران خواهد شد؟

قیمت طلا در بازار روند افزایشی به خود گرفت. در هفته گذشته قیمت طلا 18 عیار دچار نوسانات شد و روزهای پر هیاهویی را به خود دید . کارشناسان اقتصادی و بازار طلا  از افزایش قیمت طلا . در آینده خبر می دهند. پیش بینی مهم و جالب از آینده قیمت طلا ۱۸ عیار امروز را بخوانید.

پیش بینی قیمت طلا 

 قیمت طلا و سکه امروز با گپ مثبت باز شد. روند صعودی قیمت‌ها در بازار طلا برای ساعاتی سکه امامی را در کانال ۲۹ میلیونی قرار داد، اما در پایان معاملات امروز، روند افزایشی قیمت‌ها کمی تعدیل شد و این قطعه در کانال پایین‌‌تر قرار گرفت.

برخلاف انتظار معامله‌گران بازار طلا که پیش‌بینی می‌کردند در پی آتش‌بس چهار روزه میان حماس و اسرائیل بازار طلا در روند کاهشی قرار ‌گیرد؛ اما انس جهانی طلا به منطقه ۲۰۰۰ دلاری برگشت و در نخستین روز هفته قیمت دلار افزایش ۱۰۰ تومانی داشت و متعاقب آن قیمت طلا و سکه صعودی شد. گفتنی است انس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با قیمت ۲۰۰۲ دلاری در حال معامله است. 

قیمت طلا / بستر مساعد بازار طلا برای خرید 

در همین راستا ابراهیم محمدولی فعال اقتصادی و کارشناس بازار طلا و جواهر با تاکید بر نوسانات محدود بازار طلا و سکه به تجارت‌نیوز گفت: «بازار طلا در آرامش است و قیمت‌ها به ثبات نسبی رسیده است. این ثبات می‌تواند باعث شود فعالان صنعت طلا و مردم به راحتی برای خرید و فروش اقدام کنند.»

وی با تاکید بر حساسیت قیمت انس جهانی طلا خاطرنشان کرد: «رخدادهای جهانی بر روند قیمت انس تاثیر زیادی دارد و در بازارهای داخلی نیز بر روند قمیت طلا و سکه موثر است. »

این فعال اقتصادی با بیان اینکه احتیاط مردم در بحث کاهش تقاضا اثرگذار است افزود: «در سال گذشته نوسانات طلا بسیار شدید و لحظه‌ای بود و گاهی این تحرکات قیمتی به ۲۰ تا ۳۰ درصد هم می‌رسیده است؛ اما الان شرایط باثبات است و چنین نگرانی‌هایی وجود ندارد.»

این مقام صنفی سابق با تاکید بر ثبات فعلی در بازار طلا خاطر نشان کرد: «انتظار می‌رود با نزدیک شدن به پایان سال تقاضا در بازار طلا کمی تشدید شود. اما نباید انتظار نوسان شدید در قیمت‌ها را داشته باشیم.»

Gold

بانک های بزرگ پیش بینی می کنند: درخشش قیمت طلا بازخواهد گشت!

 قیمت طلا در روز دوشنبه به دلیل تضعیف دلار آمریکا و انتظار سرمایه گذاران مبنی بر اینکه کار فدرال رزرو با افزایش نرخ بهره تمام شده است، به بالاترین حد بیش از شش ماه گذشته خود رسید.

رویترز گزارش داد که هر اونس طلا در ساعت ۱۳:۴۷ بعد از ظهر به وقت لندن، ۰.۵۲ درصد افزایش یافت و به ۲۰۱۲.۳۹ دلار رسید، اما در اوایل روز به بالاترین حد خود در ۱۶ می، یعنی ۲۰۱۷.۸۲ دلار رسید. بر اساس محاسبات CNBC، قیمت آتی طلا در ماه دسامبر به ۲۰۱۸.۹ دلار رسیده که بالاترین سطح از ۲۷ اکتبر است.

شاخص دلار، که ارزش دلار در برابر ارز‌های اصلی را اندازه می‌گیرد، ۰.۱۳ درصد پایین‌تر آمد؛ زیرا بازار‌ها به احتمال بیش از ۹۰ درصد قیمت گذاری کردند که فدرال رزرو در دو نشست بعدی خود نرخ‌های خود را حفظ کند.

ابزار FedWatch CME با احتمال ۲۵ ٪، کاهش نرخ بهره را در ماه مارس نشان می‌دهد.

ضعیف‌تر شدن دلار و نرخ‌های بهره پایین، اغلب توسط ناظران بازار به عنوان محرک افزایش قیمت طلا معرفی می‌شوند.

تحلیلگران گلدمن ساکس روز یکشنبه در یادداشتی درباره چشم انداز فلزات در سال ۲۰۲۴ گفتند که درخشش طلا در حال بازگشت است.

"افزایش احتمالی قیمت طلا با نرخ‌های واقعی آمریکا و حرکت دلار مرتبط است، اما ما همچنین انتظار داریم که تقاضای قوی مصرف‌کننده از چین و هند، در کنار خرید بانک مرکزی برای جبران فشار‌های نزولی ناشی از شگفتی‌های رشد صعودی و کاهش مجدد نرخ‌ها، ادامه داشته باشد. "

در همین حال، تحلیلگران بانک آمریکا در یادداشت یکشنبه خود گفتند که پیش بینی اصلی تیم کامودیتی، افزایش قیمت طلا از سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ است؛ زیرا "نرخ‌های واقعی با کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، پایین‌تر می‌روند. "

آخرین قیمت طلا 18 عیار

هر گرم طلا ۱۸ عیار، دیروز به ۲,۴۳۹,۰۰۰ (دو میلیون و چهارصد و سی و نه هزار) تومان رسید که نسبت به روز یکشنبه ، افزایش ۰.۳۶ درصدی داشته است.

جدول قیمت 3 روز اخیر هر گرم طلا ۱۸ عیار

قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ

۲,۴۳۹,۰۰۰ ۹,۰۰۰ ۰.۳۶ 15:00

۲,۴۳۰,۰۰۰ -۱۳,۶۰۰.۰۰ -۰.۵۶ روز قبل

۲,۴۴۳,۶۰۰ ۲۱,۷۰۰ ۰.۸۸ ۲ روز پیش

منبع: CNBC و صفحه اقتصادی

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی