کد مطلب: 30915

تعطیلی مدارس مشهد | تعطیلی مدارس تهران | تعطیلی مدارس فردا

تعطیلی مدارس و دانشگاه ها و ادارات | جزئیات تعطیلی ادارات دوشنبه 6 آذر

با ورود موج بزرگ ریزگردها و آلودگی شدید هوا همه مدارس و دانشگاه ها و ادارات فردا دوشنبه 6 آذر 1402 تعطیل اعلام شد.

تعطیلی مدارس و دانشگاه ها و ادارات | جزئیات تعطیلی ادارات دوشنبه 6 آذر

خبر تعطیلی مدارس باز هم داغ شده است. در زمستان همیشه شهرهای پر جمعیت و مرکزی ایران دچار آلودگی هوا می شود. این آلودگی هوا گاهی به درجه هشدار رسیده و آژیر خطر را برای کودکان و میانسالان و افراد دچار بیماری خاص بصدا در می‌آورد. دولت سالهای زیادی است که تنها راه مبارزه با این معضل آلودگی را تعطیلی مدارس و گاها ادارات میدانسته است. امسال هم با آلوده شدن هوا و ایجاد مشکل تنفسی برای مردم راهکار تعطیلی مدارس روی میز آمد و دانش آموزان غیرحضوری بر سر کلاس درسشان حاضر شدند. خبر جدید دولت درباره تعطیلی مدارس رابا هم در سایت دیجی سرگرم می خوانیم.

حال با توجه به شروع بارش های سنگین در کشور باید منتظر اعلام تشکیل مجدد کمیته اضطرار تعطیلی مدارس برای روز دوشنبه به دلیل سرمای هوا و بارش باشیم .این جلسه امروز هم حدود ساعت 18 برگزار خواهد شد و نتیجه را اعلام خواهیم کرد .

مدارس و ادارات یک شهر دوشنبه ۶ آذر تعطیل شد

فرماندار سرخس گفت: به دنبال هجوم ریزگردها و طبق تصمیم ستاد بحران سرخس برای روزهای یکشنبه و دوشنبه همه مدارس و دانشگاه‌های این شهرستان و برای روز دوشنبه ادارات نیز تعطیل شدند.

به دنبال هجوم ریزگردها و گرد و خاک بر طبق تصمیم ستاد بحران سرخس روز دوشنبه همه ادارات به جز بخش‌های خدمت رسان ضروری و حاکمیتی تعطیل شدند.

فرماندار سرخس بیان کرد: پیش از این وقوع گردوخاک و ریزگردها موجب برگزاری غیرحضوری کلاس‌های درس در شهرها و روستاهای سرخس در صبح و عصر امروز شده بود.

وی گفت: با توجه به هشدار هواشناسی و اینکه هم اکنون شاخص میزان ذرات گردو خاک (با اندازه قطر pm۱۰) ۹۷۰ میلی گرم در متر مکعب است، لذا تصمیمی به تعطیلی فعالیت‌های آموزش اداری در شهرستان برای فردا گرفته شد.

نوری‌زاده خواستار تردد خودروها در صورت ضرورت در جاده ترانزیتی سرخس -مشهد شد و گفت: برای حفظ ایمنی مسافران قطار مسافری سرخس- مشهد در نوبت عصر امروز و فردا دوشنبه لغو شده است.

تعطیلی مدارس

محمد ملتجی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرخس با تأیید خرابی ایستگاه پایش هوای این اداره در شهر سرخس اظهار کرد: برای رفع نقص فنی منتظر حضور عوامل تعمیرات از تهران هستیم.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: از امروز با شدت گرفتن وزش باد از نواحی شرقی به مناطق مرکزی استان، گرد و غبار روانه این نواحی به خصوص کلانشهر مشهد خواهد شد.

آذر رضایی پور افزود: هم اکنون وضعیت کیفیت هوا، در نوار شرقی خراسان رضوی، غبار آلود است که این پدیده به تدریج تا مناطق غربی استان تسری خواهد یافت.

وی ادامه داد: هم اکنون آسمان در بیشتر نقاط خراسان رضوی ابری و نیمه ابری است و دمای هوا تا اواسط هفته جاری به طور تدریجی افزایش خواهد یافت.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: افزایش شدت باد نیز در مناطق بادخیز ادامه خواهد داشت که بروز خسارت در این مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

رضایی پور افزود: طی شبانه روز گذشته، قوچان با ۲ و سرخس با ۲۸ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان های استان بوده اند و طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۶ تا ۲۰ درجه را به ثبت رسانده است.

 

تعطیلی مدارس دوشنبه 6 آذر / پیش بینی هواشناسی کشور

صادق ضیاییان افزود: یکشنبه (۵ آذرماه) در غالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار مستقر  است‌. در شهرهای صنعتی و پرجمعیت کرج، تهران اراک و اصفهان تراکم آلاینده‌های جوی پدیده حاکم است‌. در اردبیل و سواحل شمالی کشور وزش باد جنوبی و افزایش دما رخ می‌دهد. بتدریج بعد از ظهر در برخی نقاط شمال غرب کشور افزایش ابر، گاهی رگبار پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: دوشنبه (۶ آذرماه) با ورود سامانه بارشی به شمال غرب در استان‌های مرزی آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بارش باران و برف، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی آغاز می‌شود همچنین در سایر مناطق واقع در شمال غرب و غرب کشور ابرناکی رگبار پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود. در این روز به سبب وزش باد آلودگی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت از بین خواهد رفت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: سه شنبه (۷ آذرماه) در برخی مناطق غرب و جنوب غرب نیز بارش پراکنده رخ می‌دهد و با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر، در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارش و کاهش نسبی دما آغاز می‌شود. در ضمن بارش برف در ارتفاعات البرز رخ می‌دهد و دریای خزر مواج می‌شود.

وی اضافه کرد: بعد از ظهر در خراسان رضوی، خراسان جنوبی، برخی نقاط سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان رگبارو رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد و این موج در اواخر وقت از شرق کشور خارج می‌شود.

به گفته ضیاییان چهارشنبه (۸آذرماه) در شرق هرمزگان رگبار پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود و در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار مستقر می‌شود.

وی اضافه‌ کرد: پنجشنبه (۹ آذرماه) در ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی افزایش ابر و وزش باد انتظار می‌رود و در شهرهای پرجمعیت کرج، تهران و اراک افزایش غلظت آلاینده‌های جوی پیش‌بینی می‌شود.

تعطیلی مدارس فردا / وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۶ آذرماه) صاف تا قسمتی ابری، وزش باد و در اواخر وقت افزایش ابر، گاهی بارش پراکنده با حداقل دمای ۶  و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد و طی ‌سه شنبه(۷ آذر ماه)  کمی ابری تا نیمه ابری و وزش باد، گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای  ۸ و حداکثر دمای ۱۵  درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی فردا و پس فردا(۶ و ۷ آذر  ماه)  بندرعباس با دمای ۲۹ و ۲۸  درجه سانتیگراد گرم‌ترین و  شهرکرد با  دمای منفی ۲ و منفی ۳ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

با وجود آلودگی شدید هوا در پایتخت خبرهایی مبنی بر احتمال تعطیلی کلیه مدارس و دانشگاه ها و ادارات تهران فردا دوشنبه 6 آذر به گوش می رسد. در صورت تایید نهایی دولت خبر تکمیلی در همین لینک بروز رسانی خواهد شد.

منبع: مهر

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی