کد مطلب: 30910

رونمایی سایپا از هیولای وارداتی جدید خود | اولین خودروی شاسی بلند سایپا ارزانتر از پراید در بازار ایران

یکی از شاسی بلندهای جدید سایپا وی جی وی U75 پلاس است که قرار است با قیمتی استثنایی و شرایطی بسیار عالی بدون قرعه کشی برای فروش بگذارد.

رونمایی سایپا از هیولای وارداتی جدید خود | اولین خودروی شاسی بلند سایپا ارزانتر از پراید در بازار ایران

وی جی وی U75 پلاس یکی از شاسی بلندهای جدید سایپا محسوب می‌شود که به زودی وارد بازار ایران خواهد شد. این خودرو که در واقع نسخه اسپرت‌تر و قدرتمندتر U70 بوده از یک موتور 2 لیتری توربوشارژ بهره می‌برد. این پیشرانه می‌تواند قدرتی برابر با 224 اسب بخار و گشتاور 385 نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس 8 سرعته اتوماتیک AT به چرخ‌های جلو انتقال پیدا خواهد کرد.

خودروی شاسی بلند وی جی وی U75 پلاس، دومین محصول از برند VGV است که تحت نظر Weichai Auto فعالیت می‌کند و جایگزین برند ناموفق ارنگر (Enranger) شده است. وی جی وی U75 پلاس یک خودروی شهری است که گروه خودروسازی چینی آن را تولید و وارد بازار کرد. در این مقاله از بیمه دات کام می‌خواهیم به بررسی مشخصات فنی و ظاهری وی جی وی U75 پلاس بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

وی جی وی U75 یک نسخه اسپورت‌تر و پریمیوم‌تر از U70 است که جزئیات بیرونی آن کمی آزادتر طراحی‌ شده و پیشرانه قدرتمندتری دارد. U75 Plus دارای یک موتور ۲.۰ لیتری توربو است که به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک با قدرت ۲۲۴ اسب بخار و گشتاور ۳۸۵ نیوتن‌متر متصل شده است. در ادامه بیشتر خصوصیات ظاهری و فنی این خودروی چینی را با هم بررسی می‌کنیم.

وی جی وی U75 پلاس

شرکت سینوتراک با همکاری زیر مجموعه خود وی جی وی، شرکت سایپا و چند خودروسازی دیگر، اتومبیل وی جی وی پلاس را به ایران وارد خواهد کرد. مشتریان ایرانی، سینوتراک را با کشنده هوو می‌شناسند. وی جی وی U75 پلاس در سال ۲۰۱۹ به عنوان یک کراس اوور خانوادگی متوسط به بازار چین وارد شد.

اگر مشخصات فنی وی جی وی U75 پلاس را به خوبی بررسی کنیم، متوجه می‌شویم که این خودرو برای تامین نیروی محرکه خود به یک موتور پرقدرت دو لیتری توربو مجهز است. موتور وی جی وی U75 پلاس از نوع GDI است که پیشرانه ۴ سیلندری آن می‌تواند در محدوده دور موتور ۵۵۰۰ دور در دقیقه، ۲۲۴ اسب بخار قدرت تولید کند. شتاب ۰ تا ۱۰۰ در خودرو وی جی وی U75 پلاس بر اساس اعلان منابع غیر رسمی ۸.۲ ثانیه گزارش شده است.

وی جی وی U75 پلاس

مشخصات VGV U75 پلاس

وی جی وی U75 پلاس دارای یک جعبه دنده هشت سرعته AT است که مبدل گشتاور این جعبه دنده، نیروی موتور را دریافت و به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. از نظر بسیاری کارشناسان این جعبه دنده یک امتیاز برای وی جی وی U75 پلاس است. این مدل در مقایسه با مدل‌های دو کلاچه، تجربه رانندگی لذت بخش‌تری را در اختیار رانندگان قرار می‌دهد. وی جی وی U75 پلاس با داشتن سیستم تعلیق مک فرسون در قسمت جلو و مالتی لینک مستقل در قسمت عقب خودرو، به کاهش تکان‌های عرضی و بادی رول در هنگام عبور از پیچ‌ها کمک می‌کند. این خودرو برخلاف بدنه بزرگی که دارد، از انعطاف قابل قبولی برخوردار است.

وی جی وی U75 پلاس

استفاده از رینگ‌های ۱۸ اینچی به جای ۱۹ یا ۲۰ اینچ نیز در خشک نشدن عملکرد سیستم تعلیق و ارتقای کیفیت سواری VGV U75 plus مؤثر بوده است. بدین ترتیب احتمالا سرنشینان از این شاخصه خودرو احساس رضایت کرده و در مسافرت‌های طولانی از آن لذت خواهند برد. فرم مناسب صندلی‌ها نیز می‌تواند تاثیر این نکته مثبت را تا حد زیادی افزایش دهد و خستگی کمتری نصیب کاربران کند.

ویژگی‌های فنی این خودرو در جدول زیر آورده شده است:

نوع موتور خودرو خطی بنزینی

حجم موتور ۲ لیتر

سیلندر / سوپاپ ۴ / ۱۶

تنفس موتور توربو GDI

قدرت ۲۲۴ اسب بخار

گشتاور ۳۸۵ نیوتن بر متر

وی جی وی U75 پلاس

گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته AT

شتاب ۸.۲ ثانیه

سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت

فرمان برقی

بدنه شاسی بلند متوسط

نوع رینگ آلومینیومی

استاندارد آلایندگی یورو ۶

محور محرک دیفرانسیل جلو

وی جی وی U75 پلاس

بررسی طراحی ظاهری وی جی وی U75 پلاس

همان‌طور که گفتیم وی جی وی U75 پلاس یک خودروی کراس اوور در ابعاد کی ام سی و هیوندا سانتافه است. طراحی این خودرو که ظاهری اسپرت دارد، به سال ۲۰۱۸ برمی‌گردد و به همین دلیل نمی‌توان به طور واضح گفت که این خودرو مدرن است. با این وجود تغییرات روی سپر، چراغ‌ها، جلو پنجره و اصلاح سپر عقب با اضافه شدن دیفیوزر به آن ظاهر جدیدی بخشیده است. این خودرو دارای ظاهری اسپورت است.

طراحان در نمای جانبی وی جی وی U75 پلاس با اضافه کردن یک خط شانه‌ای، ستون آخر مشکی رنگ و استفاده از رینگ‌های چند پره، یک استایل امروزی و زیبا به وی جی وی U75 پلاس بخشیده اند.

وی جی وی U75 پلاس از نظر نمای داخلی هم زیبا است. طراحی دریچه‌های تهویه چهارگوش به همراه تزئینات کرومی، صفحه نمایش بزرگ مستطیلی شکل در میانه داشبورد، یک هارمونی زیبا به کابین این خودرو داده است. کلیدها و کنترلرهای مورد نیاز در نمایشگر لمسی مالتی مدیا جاسازی شده‌اند تا دیگر اثر چندانی از دکمه‌های فیزیکی در داشبورد مشاهده نشود.

وی جی وی U75 پلاس

این شاسی بلند شهر یک خودروی جادار است و فضای کابین آن کاملا باز و راحت است. بین محور چرخ‌های یو۷۵ پلاس ۲.۸ متر فاصله وجود دارد. همین امر موجب به ایجاد فضایی راحت برای سرنشسلن شده است. این خودرو دارای مدل‌هایی هفت نفره است که در این نمونه‌ها ردیف سوم خودرو مکان مناسبی برای افراد قرار دادن کودکان است.

وی جی وی U75 پلاس

مزایا و معایب وی جی وی U75 پلاس در یک نگاه

اگر بخواهیم در مورد مزایا و معایب این خودروی چینی به صورت خلاصه صحبت کنیم، می‌توانیم در مورد مزایا به طراحی ظاهری مناسب و متعادل، نمای داخلی زیبا، کابین با کیفیت و جادار، بهره‌مندی از گیربکس اتوماتیک متعارف مجهز به مبدل گشتاور به جای انواع دو کلاچ و CVT، توان فنی مهیج و با شتاب مطلوب اشاره کنیم. همان‌طور که احتمالا می‌دانید معایب این خودرو شامل دو مورد تازه‌کار بودن شرکت سازنده در امر خودروسازی، امکانات معمولی و کم تنوع این خودرو می‌شود.

منبع: اتوخسروانی

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی