کد مطلب: 29981

اولین پست جگرسوز همسر اول داریوش مهرجویی بعد از قتل | این استوری فریار جواهریان دلتان را می سوزاند

فریار جواهریان همسر اول داریوش مهرجویی در واکنش به قتل دلخراش این کارگردان مشهور و فقید سینمای ایران پستی احساسی در اینستاگرام منتشر کرد.

اولین پست جگرسوز همسر اول داریوش مهرجویی بعد از قتل | این استوری فریار جواهریان دلتان را می سوزاند

فریار جواهریان کیست

فریار جواهریان نویسنده و مهندس و معمار مطرح ایران و همسر سابق داریوش مهرجویی میباشد او در سال ۱۳۳۱ در مشهد متولد شده و در حال حاضر در فرانسه زندگی میکند او دارای دو فرزند به نام های صفا و مریم است و از داریوش مهرجویی طلاق گرفته است وی مهندسان «مشاور گام ما» را همراه با مهندس فریدون بَدِر در تهران تأسیس کرده اند و تخصصشان در زمینۀ موزه و باغ است. آثارشان در مجلات مختلف ایرانی و خارجی به چاپ رسیده و سبک کارهایشان ایرانی مدرن شناخته شده است.

داریوش مهرجویی

بیوگرافی فریار جواهریان

فریار جواهریان در مشهد به دنیا آمده است و در فرانسه رشد نموده و در کشور آمریکا تحصیلات خود را به پایان رسانیده است.

او در دانشگاه‌های تگزاس می ای تی و هاروارد درس خوانده است و بعد از شرکت مهندسان مشاوره گاما را تاسیس کرد، که اکنون توسط طراحی موزه و باغ ایرانی مطرح شده است.

داریوش مهرجویی

وی کیوریتور نمایشگاه‌های خیلی زیادی در زمینه معماری، منظر، عکاسی و سینما بوده است و می‌باشد.

طلاق از داریوش مهرجویی

فریار جواهریان و داریوش مهرجویی قبل از انقلاب با یکدیگر ازدواج نموده‌اند، ولی متاسفانه این ازدواج چندان پایدار نبود و پس از ۲۵ سال به طلاق ختم شد. ثمره آن دو فرزند به اسم‌های مریم و صفا بود.

دلیل طلاق

هیچ یک تا به حال دلیل طلاق خود را بیان نکرده‌اند، ولی خانم جواهریان که به عنوان همسر نخست داریوش مهرجویی مطرح می‌شود، در مورد زندگی با این چهره بیان می‌کند :در طول ۲۵ سالی که در کناری داریوش مهرجویی زندگی نموده ام، همواره نخستین فردی بودم که سناریوهای او را مطالعه می‌کردم. در سال‌های نخست زندگی مان دو سناریو با یکدیگر جاری کردیم، مرثیه و لاله که هیچ وقت تولید نشدند، ولی در مجموع مسئولیت سناریوی اثر آرتور رمبو را عهده‌دار بودم. قصه اجاره نشین‌ها در واقع از ماجراهای زندگی خود ما برداشت شده و به دست تولید رسید.

ازدواج مجدد داریوش مهرجویی

داریوش مهرجویی بعد از ایشان با خانم وحید محمدی فر ازدواج نمود و ثمره آن یک دختر به اسم مونا است.

داریوش مهرجویی و همسر ایشان وحید محمدی فر در تاریخ ۲۲ مهرماه سال جاری در ویلای خود در شهر کرج کشته شدند.

داریوش مهرجویی

نسبت نگار جواهریان و فریار جواهریان

متاسفانه هیچ گونه اطلاعی درباره نسبت خانوادگی این دو چهره در دسترس ما وجود ندارد.

از افتخارات فریار جواهریان

کسب جایزه در مسابقه مدرسه جدید فرانسوی‌ها در تهران و سمت دبیر، نمایشگاه‌های بسیاری از قبیل باغ ایرانی، سی سال تنهایی در کمبریج و لندن را نام برد.

ایشان در سال ۲۰۱۲ هم یکی از اعضای هیئت داوران جایزه معمار آقاخان بوده است. نشریات بسیاری در مقالات ایرانی و خارجی انتشار نموده است و سخنرانی‌های بسیاری را در دانشگاه‌های آکسفورد و کمبریج انجام داده است.

برنده جایزه بهترین طراح سال ۱۳۹۱ از میراث فرهنگی و معمار در سال ۱۳۹۲ به انتخاب مجله معماری و ساختمان نیز بوده است.

طراحی ۵ موزه را در اختیار دارد. حاضر شدن به عنوان محقق مهمان میان سال‌های ۹۲ _۹۳ در دانشگاه ام آی تی از سایر کارهای این چهره به شمار می‌رود.

داریوش مهرجویی

به عنوان مدیر هنری و طراح صحنه در آثار:

اثر جاره نشین‌ها سال ۶۵

اثر شیرک سال ۶۶

اثر هامون سال ۶۸

اثر بانو سال ۶۹

اثر کارگاه یحیی سال ۷۰

اثر سارا سال ۷۱

اثر پری سال ۷۳

اثر لیلا سال ۷۵

اثر درخت گلابی سال ۷۶

فعالیت‌ها و کتاب‌های تالیفی

باغ ایرانی

حکمت کهن

منظره جدید

سی سال تنهایی

نشریات زیادی در مجله معمار

همکاری‌ها

اردلان

قتل داریوش مهرجویی و همسرش

داریوش مهرجویی در 22 مهر 1402 در ویلای شخصی اش به همراه همسرش به قتل رسیدند که بدون شک موجب ناراحتی خانم فریار جواهریان شده است.

با حضور پلیس در صحنه مشخص شد قتل بر اثر جراحت ناشی از ضربات سلاح سرد از ناحیه گردن و اعضای بدن به علت نامعلوم توسط فرد یا افراد ناشناس صورت گرفته است.

در برخی منابع خبری ساعت احتمالی وقوع قتل حوالی 20:30 اعلام شده بود که به این خبر در گزارش رسمی پلیس اشاره‌ای نشده بود و حتی اعلام شد؛ «طبق اظهارات مونا مهرجویی، پدرش حدود ساعت ۲۰:۵۰ روز شنبه مورخ ۲۲ مهرماه به وی که در جهانشهر کرج بوده پیام می‌دهد که برای شام به منزل بیاید و دختر مرحوم مهرجویی حدود ۲۲:۲۵ به منزل پدرش می‌رسد و ابتدا زنگ منزل را می‌زند و با توجه به اینکه کسی جواب نمی‌دهد با کلید در را باز و وارد منزل می‌شود.»

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی