کد مطلب: 29967

طرز تهیه خورشت بامیه | خورشت بامیه خوشمزه

طرز تهیه خورشت بامیه خوشمزه | چجوری خورش بامیه درست کنم

خورش بامیه یکی از انواع غذاهای اصیل ایرانی است که از خورش های مجلسی استان های جنوبی کشور محسوب می شود.

طرز تهیه خورشت بامیه خوشمزه | چجوری خورش بامیه درست کنم

بامیه ۳۰۰ گرم

گوشت خورشتی ۴۰۰ گرم

پیاز ۲ عدد متوسط

سیر ۲ حبه

گوجه فرنگی ۲ عدد

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به اندازه لازم

زردچوبه و روغن به اندازه لازم

آبلیمو یا آبغوره به اندازه دلخواه

طرز تهیه خورش بامیه

مرحله اول

برای تهیه خورش بامیه جنوبی ابتدا پیازها و سیرها را به صورت نگینی ریز خرد کنید سپس به همراه مقداری روغن مایع در قابلمه ای که برای پخت خورشت بامیه در نظر گرفته اید کمی تفت دهید تا شفاف و شیشه ای شوند.

مرحله دوم

در این مرحله کمی زردچوبه به مخلوط سیر و پیاز اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا زردچوبه با سیر و پیاز به طور کامل یکدست شود. در ادامه گوشت خورشتی را بشویید سپس به صورت قورمه ای ( مانند خورش قورمه سبزی ) خرد کنید

مرحله سوم

توجه داشته باشید که گوشت را بهتر است به صورت متوسط خرد کنید زیرا کوچک یا بزرگ بودن قطعات گوشت روی ظاهر خورش تاثیر منفی می گذارد ، ضمنا بزرگ بودن قطعات گوشت باعث می شود دیرتر مغز پخت شوند.

مرحله چهارم

پس از اینکه گوشت خورشتی را خرد کردید آنرا به قابلمه خورش اضافه کنید و به همراه سیر و پیاز کمی تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند. همین که رنگ گوشت تغییر کند کافیست زیرا اگر گوشت را بیش از حد تفت دهید ممکن است سفت و دیرپز شود.

مرحله پنجم

در مرحله بعدی پوست گوجه فرنگی ها را جدا کرده و آنها را رنده کنید. در ادامه گوجه فرنگی های رنده شده را به همراه رب گوجه فرنگی به قابلمه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا طعم و بوی خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود.

مرحله ششم

تفت دادن رب گوجه فرنگی علاوه بر اینکه روی طعم خورش تاثیر مثبت می گذارد، باعث می شود در پایان خورشت خوشرنگ تری داشته باشید. در این مرحله ۴ لیوان آب به قابلمه اضافه کنید و حرارت زیر آنرا زیاد کنید تا آب سریعتر به جوش بیاید.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی