کد مطلب: 29613

هواشناسی تهران | هواشناسی فردا | هواشناسی ایران | هواشناسی امشب

هشدار قرمز هواشناسی برای این استان ها از امشب | منتظر یخبندان و سیل باشید

بارش‌های پاییزی از نوع رگبار باران همراه با رعدو برق و باد موقت امروز (سه‌شنبه) در ارتفاعات تهران، البرز و ۱۱ استان دیگر ادامه دارد.

هشدار قرمز هواشناسی برای این استان ها از امشب | منتظر یخبندان و سیل باشید

بر اساس اعلام هشدار زرد هواشناسی درباره وضعیت فعالیت سامانه بارشی در روز سه‌شنبه، بارندگی‌ها طی امروز در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، کردستان، کرمانشاه، همدان، نیمه شمالی مرکزی، زنجان، قزوین و ارتفاعات در البرز و تهران ادامه دارد.

فردا (چهارشنبه) هم بارش‌ها در اردبیل، گیلان، مازندران، غرب گلستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، شمال کردستان، زنجان، قزوین و دامنه و ارتفاعات البرز، تهران و سمنان تداوم دارد.

برای روز پنجشنبه بارش باران در اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، دامنه جنوب کردستان، همدان، لرستان، شمال ایلام، مرکزی، قم، نیمه شمالی اصفهان، تهران، سمنان، البرز، قزوین و شمال زنجان ادامه دارد.

بیشینه دمای پایتخت در ۲۴ ساعت گذشته ۲۹ درجه سانتیگراد و کمینه دما در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ درجه سانتیگراد بوده است. بر اساس نقشه‌های همدیدی بارش باران از فردا در تهران از ارتفاعات به سطح شهر خواهد رسید و دمای پایتخت نیز کاهش خواهد یافت.

هواشناسی همچنین در هشدار زرد از افزایش سرعت وزش باد تا ۲۸ نات و افزایش ارتفاع امواج بیشینه در سواحل تا ۲/۵ متر و در فراسواحل بیش از ۲/۵ متر در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران و مناطق دور از ساحل استان گلستان در دریای خزر طی امروز خبر داده است.

به دلیل طوفانی بودن دریا، احتمال غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک و فعالیت‌های تفریحی، ایجاد اختلال در فعالیت‌های فراساحل و تردد کشتی‌ها نیز وجود دارد.

پیش‌بینی هوای استان‌های کشور تا ۲۴ ساعت آینده

سازمان هواشناسی کشور، وضعیت هوای تعدادی از استان‌های کشور را در هجدهم مهرماه اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سازمان هواشناسی وضعیت هوای تعدادی از استان‌های کشور را در ۲۴ ساعت آینده به شرح زیر اعلام کرد:

اصفهان: آسمان صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد / بیشینه دما: ۳۱ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۱۴ درجه سانتی‌گراد

اردبیل: آسمان نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد / بیشینه دما: ۲۶ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۸ درجه سانتی‌گراد

البرز: آسمان کمی ابری تا قسمتی ابری در بعضی ساعات وزش باد / بیشینه دما: ۲۵ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۱۷ درجه سانتی‌گراد

بوشهر: آسمان صاف همراه با غبار محلی در طول روز وزش باد / بیشینه دما: ۳۴ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۲۲ درجه سانتی‌گراد

تهران: آسمان کمی ابری در بعدازظهر افزایش ابر گاهی وزش باد شدید / بیشینه دما: ۲۹ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۱۸ درجه سانتی‌گراد

بیرجند: آسمان صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد / بیشینه دما: ۳۲ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۱۳ درجه سانتی‌گراد

همدان: آسمان قسمتی ابری در بعضی ساعات وزش باد شدید با احتمال بارش پراکنده / بیشینه دما: ۳۴ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۷ سانتی‌گراد

رشت: آسمان نیمه ابری تا ابری و مه آلود / بیشینه دما: ۲۱ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۱۷ درجه سانتی‌گراد

شیراز: آسمان صاف همراه با وزش باد / بیشینه دما: ۳۲ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۱۰ درجه سانتی‌گراد

یزد: آسمان صاف تا کمی ابری گاهی افزایش باد / بیشینه دما: ۳۲ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۱۷ درجه سانتی‌گراد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تداوم بارندگی در استان‌های مختلف کشور، بارش برف در برخی نقاط سردسیر و خیزش گرد و خاک در شمال شرق و شرق کشور خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی دو روز آینده بارندگی در شمال غرب، سواحل شمالی، شمال شرق، دامنه‌های جنوبی البرز و مناطقی از غرب و مرکز کشور ادامه خواهد داشت.

وی افزود: بارش در استان اردبیل و سواحل دریای خزر به‌خصوص در استان گیلان شدت خواهد داشت. برای ارتفاعات و مناطق سردسیر البرز مرکزی و اردبیل بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: پنجشنبه(۲۰ مهر) از مقدار بارش در شمال غرب کاسته خواهد شد اما در سایر مناطق ذکر شده همچنین مناطقی از غرب کشور بارندگی ادامه خواهد داشت. شدت بارش در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در شمال استان‌های قزوین، تهران، سمنان و در جنوب کردستان و کرمانشاه خواهد بود.

وی افزود: جمعه (۲۱ مهر) در بخش‌هایی از ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی واقع در استان‌های گیلان، مازندران، زنجان، سمنان، تهران، البرز و قزوین رگبار پراکنده و در استان‌های اصفهان، قم و مرکزی بارش خفیف دور از انتظار نیست.

به گفته ضیاییان شنبه (۲۲ مهر) در سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و بخش‌هایی از شرق کشور بارش پراکنده رخ خواهد داد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد:  طی دو روز آینده در غرب و دامنه‌های جنوبی البرز و روزهای پنجشنبه و جمعه در شمال شرق و شرق کشور افزایش وزش باد و احتمال خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

ضیاییان گفت: چهارشنبه و پنجشنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۹ مهر) کمی ابری تا نیمه‌ابری و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد و روز پنجشنبه (۲۰ مهر) نیمه‌ابری و در بعضی ساعت‌ها بارش باران وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۸ و ۱۹ مهر) اهواز با دمای ۴۲ و ۴۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۳ و ۲ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی