کد مطلب: 25050

هواشناسی|هواشناسی امروز| هواشناسی فردا

هشدار: زمان ورود سامانه بارشی جدید به کشور / این استان‌ها منتظر بارش برف و باران باشند

سازمان هواشناسی در گزارش امروز ۲۷ دی ۱۴۰۱ ضمن اعلام زمان ورود سامانه بارشی جدید به کشور از ادامه آلودگی هوا در شهرهای صنعتی خبر داد.

هشدار: زمان ورود سامانه بارشی جدید به کشور / این استان‌ها منتظر بارش برف و باران باشند

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی با ورود سامانه بارشی به کشور امروز در استان‌های خوزستان، فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان، چهارمحال و بختیاری، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب استان‌های لرستان و ایلام، اصفهان، یزد، خراسان جنوبی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان بارش برف و باران دربرخی مناطق رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود. در این روز در جزایر خلیج‌فارس بارندگی، رعدوبرق و وزش باد شدید روی می‌دهد.

فردا در استان‌های خراسان جنوبی،‌کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان و هرمزگان بارش برف و باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده است. روز پنجشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان رگبار و رعدوبرق روی می‌دهد.

روز جمعه بارش‌های پراکنده برای خراسان شمالی پیش بینی شده و شنبه آینده جو آرامی بر کشور حاکم می‌شود.

توصیف سامانه: وزش باد جنوب شرقی و افزایش ارتفاع امواج

زمان شروع: پیش از ظهر سه‌شنبه 1401/10/27

زمان پایان: اواخر وقت جمعه 1401/10/30

نوع مخاطره: وزش باد و افزایش ارتفاع امواج درمناطق ساحلی 1 تا 2 متر در مناطق دور از ساحل تا 2.5 متر

منطقه اثر:

سه‌شنبه 1401/10/27: خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر.

چهارشنبه 1401/10/28: خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر.

پنج‌شنبه 1401/10/29: خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان بوشهر و شرق خلیج فارس.

جمعه 1401/10/30: شرق خلیج فارس و تنگه هرمز، مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای بوشهر و هرمزگان و مناطق غربی دریای عمان

اثر مخاطره: خسارت به شناورهای سبک، تفریحی و احتمالا نیمه سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی.

توصیه: اجتناب از عملیات غواصی و شنا، محدودیت در تردد با شناورهای سبک و نیمه سنگین و قایق های صیادی و تفریحی، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت، جمع آوری تورهای صیادی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی در سواحل و فراسواحل.

توصیف سامانه: نفوذ سامانه بارشی

زمان پایان: چهارشنبه 1401/10/28

نوع مخاطره: بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد و رخداد مه

منطقه اثر:

سه‌شنبه 1401/10/27: خوزستان، نیمه جنوبی کهگیلویه و بویراحمد، یزد، کرمان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، نیمه غربی هرمزگان.

چهارشنبه 1401/10/28: هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، یزد و کرمان.

اثر مخاطره: کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، احتمال اختلال در تردد، احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال اختلال در ناوگان حمل‌ونقل، احتمال خسارت به صنعت کشاورزی و احتمال افت فشار گاز و قطعی برق.

توصیه: پرهیز از سفرهای غیرضروری، به‌همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی به‌هنگام مسافرت با خودرو، تمهیدات لازم در صنعت کشاورزی برای جلوگیری از خسارات، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و مدیریت در مصرف منابع انرژی به‌ویژه گاز و برق.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تداوم آلودگی هوای شهرهای صنعتی تا پنج‌شنبه (۲۹ دی) و بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور خبر داد.

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهارکرد: با ورود سامانه بارشی به کشور در روز سه‌شنبه (۲۷ دی‌ماه) در استان‌های خوزستان، فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب استان‌های لرستان و ایلام، اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان بارش برف و باران در برخی نقاط رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در این روز در جزایر واقع در خلیج فارس نیز بارندگی، رعدوبرق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا چهارشنبه (۲۸ دی‌ماه) در استان‌های خراسان جنوبی، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان و هرمزگان بارش برف و باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: پنج‌شنبه (۲۹ دی‌ماه) در جنوب سیستان و بلوچستان رگبار و رعدوبرق رخ خواهد داد.

ضیاییان در ادامه گفت: در روز جمعه (۳۰ دی‌ماه) بارش پراکنده در خراسان شمالی پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: شنبه (اول بهمن‌ماه) جوی آرام در کشور خواهیم داشت همچنین خلیج فارس از هر سه‌شنبه تا پنج‌شنبه مواج است.

وی تاکید کرد: تا روز پنج‌شنبه تداوم آلودگی هوا را در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خواهیم داشت.

پیش بینی وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۸ دی‌ماه) کمی ابری و غبارآلود با حداقل دمای ۱ و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد و روز پنج‌شنبه (۲۹ دی‌ماه) کمی ابری و غبارآلود با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۷ و ۲۸ دی‌ماه) بندرعباس با دمای ۲۲ و ۲۳ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و زنجان با دمای ۱۱- و ۱۲- سردترین مرکز استان کشور است.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی